ساخت پست‌های جذاب در اینستاگرام با 10 ایده خلاقانه

0

امروزه شبکه‌های اجتماعی نقش بسیار زیادی در زندگی مردم دارند و در کنار سرگرمی تبدیل به محلی برای پول سازی و خرید و فروش هم شده‌اند. یکی از این شبکه‌ها اینستاگرام است که فروشگاه‌های بسیاری در این فضا حضور دارند و ساخت پست‌های جذاب در اینستاگرام می‌تواند به جذب مخاطب شما کمک کند.

در این فضا باید از ترفندهایی برای فروش استفاده شود که به دنبال آن مخاطبان تبدیل به مخاطب وفادار شده و نهایتا فروش را به دنبال داشته باشد. یکی از این راه‌ها استفاده از پست‌های جذاب در اینستاگرام است.

گاهی اوقات پست‌هایی که برای فروشگاه‌های اینستاگرامی استفاده می‌شوند می‌تواند موجب فرار مشتریان از پیج آنها شود. قرار دادن پست‌های جذاب در اینستاگرام به دلیل خلاقانه و در عین حال جذاب بودن آنها موجب می‌شود تا افراد بیشتری شما را در اینستاگرام دنبال کنند و همین موضوع موجب افزایش فروش شما در بلند مدت خواهد شد.

در این زمینه بسیاری از پیج‌ها فالوورهای خود را به دلیل نداشتن محتوای خود از دست می‌دهند. در ادامه این مقاله از پادرو به 10 ایده خلاقانه برای جذابیت بیشتر پست‌های فروشگاه اینستاگرامی می‌پردازیم. پس با ما همراه شوید.

پست‌های جذاب در اینستاگرام

ایده‌های ساخت پست‌های جذاب در اینستاگرام

استفاده از هشتگ مناسب برای ساخت پست‌‌های جذاب در اینستاگرام

مدت‌ها پیش از اینستاگرام تنها برای ارسال تصویر و ویدئو استفاده می‌شد اما مدیران این شبکه اجتماعی هر روز به امکانات حرفه‌ای این شبکه اضافه می‌کنند. یکی از این ابزارهای حرفه‌ای هشتگ‌ها هستند. هشتگ‌ها در واقع کلماتی راهنما هستند که کاربران را به پست مورد علاقه خود می‌رسانند.

در زمینه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی هشتگ‌ها باید به شکل درستی استفاده شوند. گاهی اوقات برخی از کاربران اینستاگرام تنها برای جذب فالوور از هشتگ‌های نامرتبط هم استفاده می‌کنند که این خود موجب از دست دادن مخاطبان آنها می‌شود.

بنابراین انتخاب هشتگ مناسب یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که برای جذب کاربران انجام می‌شود. این کاربران باید با صنعتی که شما در آن فعالیت می‌کنید در ارتباط باشند یا به شاخه مورد نظر شما علاقه داشته باشند. بنابراین زیر پست‌های جذاب در اینستاگرام هشتگ‌های درست انتخاب کنید.

به همین دلیل هم فروش پیج اینستاگرامی به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌شود زیرا فالوورهای این پیج‌ها مشخص نیست که چه سلایقی دارند و چرا این پیج را دنبال می‌کنند. معمولا بعد از خرید این پیج‌ها و انتشار پست ریزش شدید فالوورها مشخص خواهد شد.

بنابراین بیاموزید که هشتگ‌ها را مناسب و در جای خود به کار بگیرید. برای مثال اگر از یک تصویر لباس استفاده می‌کنید باید پوشاک، لباس و دیگر هشتگ‌های مرتبط در زیر آن قرار داده شود و هشتگ‌های نامربوط حذف شود.

پست‌های جذاب در اینستاگرام

ادیت عکس و فیلم برای ساخت پست‌های جذاب در اینستاگرام

یکی دیگر از کارهایی که به ایجاد پست‌های جذاب برای اینستاگرام، کمک می‌کند، انجام ویرایش بر روی تصاویر و فیلم‌ها است. بسیاری از افراد تنها برای دیدن ویدئو و عکس و سرگرمی در این فضا حضور دارند و مدیران پیج‌های فروشگاهی می‌توانند از این علاقه مردم برای افزایش درآمد خود استفاده کنند.

برای مثال اگر پیج شما در ارتباط با خودرو و ابزار آن است می‌توانید از پست‌های ادیت شده ویدئوها و عکس‌های خارجی کمک بگیرید که برای کاربران جذابیت دارد.  انواع برنامه ادیت عکس اینستاگرام یا ادیت فیلم که در نت موجود است، در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند.

در این زمینه عکس و ویدئوهای جذاب را جمع آوری کرده ، با استفاده از برنامه ادیت عکس اینستاگرام لوگو پیج خود را بر روی آن قرار دهید زیرا این کار اجازه کپی به دیگران را نمی‌دهد و دیدن آنها در بخش‌های مختلف به نوعی بازاریابی برای شما است.

علاوه بر این، قرار دادن لوگو با استفاده از برنامه ادیت عکس اینستاگرام شما را حرفه‌ای‌تر نشان می‌دهد و اینکه شما با زحمت این ویدئو را ساخته‌اید. شما با ایجاد چند ادیت می‌توانید در عکس و ویدئوهای خودتان در ایجاد پست‌های  جذاب برای اینستاگرام انحصار ایجاد کنید.

توجه ویژه به کاور پست در ساخت پست‌های جذاب در اینستاگرام

طراحی کاور پست اینستاگرام از مهم‌ترین بخش‌ ایجاد پست‌های جذاب در اینستاگرام است. در واقع با داشتن ایده برای کاور پست اینستاگرام شما باید بتوانید مخاطبان را وارد مرحله بعدی دیدن پست کنید. تیتر جذاب یکی از انواع ایده برای کاور پست اینستاگرام است که به خواننده می‌گوید آیا به سراغ ادامه مطلب و دیدن پست برود یا خیر.

استفاده از حروف درشت هم جذابیت بیشتری می‌تواند به کاور پست شما بدهد. استفاده از عکس‌های جذاب و مرتبط با محتوا هم از دیگر ایده برای کاور پست اینستاگرام است که در این زمینه کیفیت عکس هم بسیار اهمیت دارد. درواقع مشتری باید با دیدن عکس باکیفیت و مرتبط با موضوع از محتوای شما رضایت داشته باشد.

برای ساخت پست‌های جذاب در اینستاگرام بهتر است متنی که در کاور پست قرار داده می‌شود بسیار کوتاه و خوانا باشد تا خواننده دچار سردرگمی نشود. استفاده از برخی المان‌ها نیز می‌توانند به جلب توجه مخاطب در کاور پست کمک کنند. فونت متن باید درشت بوده و رنگ بندی گرمی هم داشته باشد.

منظور از رنگ گرم طیفی از رنگ‌ها است که با نگاه کردن به آنها احساس گرما به انسان دست می‌دهد. رنگ‌هایی مانند قرمز، زرد و نارنجی شامل رنگ‌های گرم می‌شوند و حس جنبش و تحرک را در مخاطب ایجاد می‌کنند. با توجه به آنکه این رنگ‌ها محرک سیستم عصبی هستند احساسات افراد را تشدید کرده و موجب جلب توجه می‌شوند.

پست‌های جذاب در اینستاگرام

انتخاب خلاقانه تم پست برای ساخت پست‌های جذاب در اینستاگرام

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در مدیریت پیج اینستاگرام و ایجاد پست‌های  جذاب در اینستاگرام استفاده از تم پست اینستاگرام است. برای پیج‌های اینستاگرام به خصوص پیج‌های فروشگاهی تم‌های زیادی وجود دارد.

تم پست اینستاگرام تنوع زیادی به پیج فروشگاهی شما می‌دهد به خصوص اگر در ابتدای ساخت فروشگاه اینستاگرامی باشید و در حقیقت به نحوه چیدمان پست‌ها در کنار هم اطلاق می‌شود. زمانی که کاربران وارد پیج شما می‌شوند در حالت کلی تنها عکس‌ها را می‌بینند.

بنابراین در دید اول تم و ساختار عکس در صفحه به چشم مخاطب می‌آید. زمانی که عکس‌های پیج شما با هم دارای یک جنبه خاص باشند یا در هر کدام از آنها از یک قالب مشترک استفاده شود، می‌توان گفت که از از یک تم پست اینستاگرام به صورت اختصاصی در آنها استفاده شده است.

اما زمانی که این عکس‌ها به هم بی‌ارتباط باشند و هر عکسی از یک منظره خاص باشد صفحه بدون تم بوده و مخاطب را گیج می‌کند. این صفحات هیچ گونه جذابیتی برای مخاطبان ندارند.

برای آنکه تم پست اینستاگرام خود را جذاب کنید باید در چیدمان پست‌ها قانونی به خصوص را برای خودتان رعایت کنید. بنابراین عکس‌های شما باید با هم ارتباط داشته باشند.

قالب‌های دنباله دار هم در این زمینه می‌تواند جذاب باشد و چند عکس را به صورت یک عکس در کنار هم نمایش دهد. انتخاب نوع تم به سلیقه شما بستگی درد و شما با این روش می‌توانید پست‌های فروشگاه اینستاگرامی خود را جذاب‌تر کرده و فالوورهای بیشتری جذب کنید.

تبریک مناسبت‌ها برای ساخت پست‌های جذاب در اینستاگرام

برای ایجاد پست‌های جذاب در اینستاگرام روش دیگر استفاده از تبریک برای مناسبت‌های موجود در تقویم ایران و جهان است. برای مثال شما با توجه به نوع مخاطبانی که دارید می‌توانید از تصاویری برای تبریک روز جهانی زن استفاده کنید.

این کار به شدت مورد توجه این قشر از جامعه قرار می‌گیرد و شما با این کار می‌توانید محبوبیت بسیاری در میان کاربران خود به دست بیاورید. استفاده از انیمیشن و تصاویر ثابت و کارتونی هم در این زمینه می‌تواند بسیار جذاب باشد.

گاهی اوقات برای تبریک می‌توانید از ترفند سوال استفاده کنید و از مخاطبان خود بپرسید که به چه مناسبتی نزدیک هستیم؟ با این روش نه تنها با پرسیدن سوال برای مخاطب جذابیت ایجاد می‌کنید و او را به پاسخ و درج کامنت تشویق می‌کنید، بلکه  مناسبت پیش رو را نیز بولد کرده و به مخاطبان حس مثبت منتقل می‌کنید.


بیشتر بخوانید: چطور از مناسبت تقویمی برای بازاریابی و فروش استفاده کنیم؟

پست‌های چالشی برای ساخت پست‌های جذاب در اینستاگرام

یکی دیگر از راه‌های خلق پست‌های جذاب در اینستاگرام قرار دادن پست چالشی است. بسیاری از افراد از چالش‌های موجود در اینستاگرام استقبال می‌کنند. بنابراین در ارتباط با همان موضوع می‌توانید پست بگذارید و خود شما شروع کننده یک چالش باشید.

اگر فالوورهای زیادی دارید می‌توانید چالشی جدید را آغاز کنید و از مخاطبان خود بخواهید تا آن را دنبال کرده و انتشار دهند. زمانی که برای یک چالش اینستاگرامی ایده خوبی داده می‌شود؛ به سرعت پخش شده و توسط بسیاری از کاربران منتشر می‌شود.

این پست‌های چالشی می‌توانند بازدید پیج شما را افزایش دهند و به دنبال آن مخاطبان بیشتری وارد پیج فروشگاهی شما شوند.

پست‌های جذاب در اینستاگرام

پست مسابقه‌ای برای ساخت پست‌های جذاب در اینستاگرام

پست‌های مسابقه‌ای هم می‌توانند برای از پست‌های جذاب در اینستاگرام در پیج‌های فروش اینستاگرامی باشند. بنابراین اگر کسب و کار خاص خود را دارید برای بهتر دیده شدن خود می‌توانید از پست مسابقه‌ای استفاده کنید و در این پست‌ها محصول جدید خود را معرفی کنید.

در این زمینه شما می‌توانید از مخاطبان خود بخواهید که این پست را سیو و لایک کنند یا با دیگران به اشتراک بگذارند. این کار و تگ کردن افراد بیشتر در کامنت‌ها موجب دیده شدن بیشتر شما در اکسپلور اینستاگرام می‌شود. شما باید در پست‌ها ذکر کنید که مسابقه در تایم مشخصی به پایان می‌رسد و قرعه کشی در چه زمانی انجام می‌شود.

انتشار سخن بزرگان برای ساخت پست‌های جذاب در اینستاگرام

همیشه افرادی هستند که به سخنان افراد بزرگ علاقه دارند. بنابراین مدیران صفحات اینستاگرامی می‌توانند با ادیت تصاویر عکس افراد مهم و نقل قول یکی از آنها به انتشار این تصاویر بپردازند. زمانی که این تصاویر به لحاظ گرافیکی حرفه‌ای‌تر باشد؛ اثر بهتری بر روی فالوورهای شما خواهد گذاشت.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    بهتر است برای نقل قول از سوی بزرگان از علوم روانشناسی بیشتر کمک بگیرید که طرفداران بیشتری هم دارند و محبوب هستند. برای مثال یکی از این افراد گاندی است. شما می‌توانید برای انتشار نقل قولی از گاندی تصویر او را در پس زمینه پست خود قرار دهید و در پایین آن با فونت سفید و زیبا جمله‌ای از او منتشر کنید.

    بهتر است تصاویر کپی نباشد و خودتان بر روی آن کار کنید و در این زمینه خلاقیت به خرج بدهید. دلیل این موضوع هم آن است که فالوورها معمولا پیج‌های خلاق را دوست دارند و از پیج‌های کپی خارج می‌شوند.

    پست‌های جذاب در اینستاگرام

    نمایش پشت صحنه برای ساخت پست‌های جذاب در اینستاگرام

    از ایده‌های دیگر ایجاد پست‌های جذاب در اینستاگرام برای هر حرفه و کسب و کاری نشان دادن پشت صحنه به مخاطبان است. بهتر است هر از گاهی عکس یا فیلمی از پشت صحنه کار خود به مخاطبان پیجتان نشان دهید.

    این کار موجب افزایش اعتماد مخاطبان به شما می‌شود و آنها روی شما حساب ویژه ای باز می‌کنند. در کنار این اعتماد سازی نشان دادن پشت صحنه معمولا برای مخاطبان جذاب است و آنها با این روش می‌توانند با کسب و کار شما و شیوه کارتان بیشتر آشنا شوند.

    انتشار تصویر محصولات برای ساخت پست‌های جذاب در اینستاگرام

    زمانی که شما دارای یک فروشگاه در اینستاگرام هستید توجه به یک نکته بسیار اهمیت دارد. تصاویر محصولات شما باید در یک قالب و شیوه کلی نشان داده شود تا بتوانید پست‌های جذاب در اینستاگرام تولید کنید. این شیوه باید به روشی حرفه‌ای صورت بگیرد و تصاویر حتما باید از یک زاویه و با بک گراندی محو شده منتشر شود.

    بهتر است پیش از انتشار پست محصولات آنها را با یک برنامه گرافیکی هم زیباتر کنید. تصویر محصول باید جذاب باشد و مخاطب را به خواندن کپشن آن هدایت و ترغیب کند. شما می‌توانید از خلاقیت خودتان هم کمک بگیرید و برای عکاسی از گل و گیاه و یا مناظر زیبا در کنار محصولات خود استفاده کنید.

    پست‌های جذاب در اینستاگرام

    کوتاه در مورد ساخت پست‌های جذاب در اینستاگرام

    • قرار دادن پست‌های جذاب در اینستاگرام به دلیل خلاقانه و در عین حال جذاب بودن آنها موجب می‌شود تا افراد بیشتری شما را در اینستاگرام دنبال کنند و همین موضوع موجب افزایش فروش شما در بلند مدت خواهد شد.
    • انتخاب هشتگ مناسب یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که برای جذب کاربران انجام می‌شود. این کاربران باید با صنعتی که شما در آن فعالیت می‌کنید در ارتباط باشند یا به شاخه مورد نظر شما علاقه داشته باشند.
    • بسیاری از افراد تنها برای دیدن ویدئو و عکس و سرگرمی در این فضا حضور دارند و مدیران پیج‌های فروشگاهی می‌توانند از این علاقه مردم برای افزایش درآمد خود استفاده کنند.
    • طراحی کاور پست اینستاگرام از مهم‌ترین بخش‌ ایجاد پست‌های جذاب در اینستاگرام است. در واقع با داشتن ایده برای کاور پست اینستاگرام شما باید بتوانید مخاطبان را وارد مرحله بعدی دیدن پست کنید.
    • یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در مدیریت پیج اینستاگرام و ایجاد پست‌های جذاب در اینستاگرام استفاده از تم پست اینستاگرام است. برای پیج‌های اینستاگرام به خصوص پیج‌های فروشگاهی تم‌های زیادی وجود دارد.
    • برای ایجاد پست‌های جذاب در اینستاگرام روش دیگر استفاده از تبریک برای مناسبت‌های موجود در تقویم ایران و جهان است. برای مثال شما با توجه به نوع مخاطبانی که دارید می‌توانید از تصاویری برای تبریک روز جهانی زن استفاده کنید. این کار به شدت مورد توجه این قشر از جامعه قرار می‌گیرد.
    • پست‌های مسابقه‌ای هم می‌توانند برای پیج‌های فروش اینستاگرامی جذاب باشند. بنابراین اگر کسب و کار خاص خود را دارید برای بهتر دیده شدن خود می‌توانید از پست مسابقه‌ای استفاده کنید و در این پست‌ها محصول جدید خود را معرفی کنید.
    • همیشه افرادی هستند که به سخنان افراد بزرگ علاقه دارند. بنابراین مدیران صفحات اینستاگرامی می‌توانند با ادیت تصاویر عکس افراد مهم و نقل قول یکی از آنها به انتشار این تصاویر بپردازند. زمانی که این تصاویر به لحاظ گرافیکی حرفه‌ای‌تر باشد؛ اثر بهتری بر روی فالوورهای شما خواهد گذاشت.
    • از ایده‌های دیگر ایجاد پست‌های جذاب در اینستاگرام در هر حرفه و کسب و کاری نشان دادن پشت صحنه به مخاطبان است. بهتر است هر از گاهی عکس یا فیلمی از پشت صحنه کار خود به مخاطبان پیجتان نشان دهید.
    • زمانی که شما دارای یک فروشگاه در اینستاگرام هستید توجه به یک نکته بسیار اهمیت دارد. تصاویر محصولات شما باید در یک قالب و شیوه کلی نشان داده شود.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.