کوییک ریپلای (Quick reply) در اینستاگرام + آموزش فعال‌ سازی

0

بسیاری از افرادی که در فضای اینستاگرام فعالیت می‌کنند و یا کسب و کاری در آن دارند؛ از بسیاری از قابلیت‌ها در این فضا بی‌اطلاع هستند. یکی از قابلیت‌هایی که به وضوح و کیفیت ارسال پیام شما به کاربرانتان کمک کرده و شما را نزد مخاطبان محبوب‌تر می‌کند، قابلیت کوییک ریپلای در اینستاگرام است. شما در صورتی که به عنوان یک کاربر معمولی یا کاربری که کسب و کاری در اختیار دارید در اینستاگرام فعالیت کنید باید بدانید که پاسخ به دایرکت فالوورها بسیار واجب است.

اهمیت پاسخ به دایرکت‌ها به حدی است که در صورت نارضایتی از عدم پاسخگویی یا پاسخ قانع کننده، کاربران پیج شما را ترک خواهند کرد و این موضوع به ضرر کسب و کار شما خواهد بود. گاهی اوقات دایرکت مشتریان زیاد بوده و شما نمی‌خواهید برای پاسخ دادن به تک تک آنها زمان اختصاص دهید زیرا بسیاری از آنها یک جواب مشترک دارند.

درواقع نوشتن متن‌های یکنواخت پس از مدتی شما را خسته خواهد کرد و پاسخ برخی از افراد هم به تعویق می‌افتد. راه حل این مساله قابلیت پاسخ سریع در اینستاگرام است که در خود شبکه اجتماعی اینستاگرام وجود دارد. شما با استفاده از فعال سازی ریپلای در اینستاگرام می‌توانید پاسخ‌هایی از پیش تعیین شده را برای طیف وسیعی از مخاطبان خود ارسال کنید.

پیغام سریع در اینستاگرام

اهمیت کوییک ریپلای در اینستاگرام از آن جهت است که ارتباط بهتر با کاربران و پاسخ گویی به سوالات آنها موجب می‌شود تا آنها متوجه شوند که ارزش بسیاری برای آنها قائل هستید و این موضوع موجب اعتماد بیشتر آنها به شما می‌شود. این افزایش اعتماد به کسب و کار شما موجب می‌شود تا آنها به احتمال بیشتری به سراغ استفاده از محصولات و خدمات شما بیایند. درواقع اهداف کسب و کارهای اینترنتی که عمدتا دو موضوع افزایش مخاطب و افزایش درآمد است با استفاده از این روش پاسخگویی به پیام‌ها تا حدودی حاصل خواهد شد. ما در ادامه به آموزش کامل ارسال پیام آماده در اینستاگرام و فعال سازی آن می‌پردازیم. پس با پادرو همراه شوید.

 اهمیت پاسخ به دایرکت‌ها به حدی است که در صورت نارضایتی از عدم پاسخگویی یا پاسخ قانع کننده، کاربران پیج شما را ترک خواهند کرد و این موضوع به ضرر کسب و کار شما خواهد بود. گاهی اوقات دایرکت مشتریان زیاد بوده و شما نمی‌خواهید برای پاسخ دادن به تک تک آنها زمان اختصاص دهید زیرا بسیاری از آنها یک جواب مشترک دارند.

قابلیت پاسخ سریع چیست؟

برای همه کسب و کارها دریافت پیام سفارش محصول بسیار جذاب خواهد بود و این یعنی ارتباط با طیف مشتریان بالقوه بیشتر. اما این علاقه به دریافت با نوشتن جواب متفاوت است و معمولا کسب و کارها بعد از مدتی از پاسخ دادن به پیام‌ها خسته می‌شوند و به همین دلیل هم بسیاری از سوالات و مسیج‌ها بدون پاسخ می‌ماند که بدترین ضربه را به کسب و کار شما وارد می‌کند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    فعال کردن کوییک ریپلای در اینستاگرام یا قابلیت پاسخ سریع کار شما را در این زمینه راحت می‌کند و شما با نوشتن پاسخ برای یک سری سوالات احتمالی و پرتکرار می‌توانید به صورت خودکار پاسخ از پیش نوشته شده را برای کاربران خود ارسال کنید. این قابلیت برای پیج‌های تجاری یا بیزینس اکانت‌ها فعال است و کاربران عادی نمی‌توانند از این ویژگی شبکه اجتماعی اینستاگرام استفاده کنند.

    ارسال پیام آماده در اینستاگرام مزایای زیادی دارد که از جمله آنها به مواردی مانند کاهش زمان پاسخ دادن، مدیریت دایرکت‌ها و پاسخ‌ دادن به آن‌ها، داشتن پاسخ واحد برای سؤالات و امکان رسیدگی بیشتر به دایرکت‌ها و غیره می‌توان اشاره کرد.

    مراحل فعال سازی کوییک ریپلای در اینستاگرام

    برای فعال سازی کوییک ریپلای در اینستاگرام شما باید ابتدا وارد بخش تنظیمات اینستاگرام خود به شکل زیر شوید.

    • سپس شما باید بر روی گزینه Bussiness و بعد Quick Reply به شکل زیر ضربه بزنید.
    قابلیت پاسخ سریع

    –  در این مرحله از فعال سازی کوییک ریپلای در اینستاگرام برای آنکه بتوانید پاسخ سریع خود را در اینستاگرام بسازید باید بر روی + کلیک کنید. شما در این صفحه فهرستی از پاسخ‌هایی را که در گذشته هم ساخته‌اید مشاهده می‌کنید.

    • در این مرحله از فعال سازی کوییک ریپلای در اینستاگرام  شما می‌توانید پیام مورد نظر خود را در بخش Message وارد کنید. بهتر است پیام شما جمله‌ای کوتاه باشد. جمله‌هایی مانند ” لطفا در این ساعات 9-19با شماره‌های 88888 یا .. تماس بگیرید”

    سپس  در بخش Shortcut عبارت را بنویسید. این عبارت می‌تواند کوتاه باشد و نشان دهنده نوع پاسخ باشد که با دیدن آن بتوانید سریع انتخاب کنید.

    ریپلای اتوماتیک پیام در اینستاگرام

    ارسال پیام آماده در اینستاگرام از پیام‌های موجود

    برای فعال سازی کوییک ریپلای در اینستاگرام در این روش شما باید از میان پاسخ‌های موجودی که پیش از این ساخته‌اید استفاده کنید. بنابراین شما پاسخ افرادی را پیش از این داده‌اید ولی آن را در فهرست پاسخ سریع خود ندارید و همیشه مجبور به نوشتن آن می‌شوید. اما می‌توانید پیام‌های نوشته شده خود را هم در حالت پاسخ سریع دایرکت تعریف کنید.

     فعال کردن کوییک ریپلای در اینستاگرام یا قابلیت پاسخ سریع کار شما را در این زمینه راحت می‌کند و شما با نوشتن پاسخ برای یک سری سوالات احتمالی و پرتکرار می‌توانید به صورت خودکار پاسخ از پیش نوشته شده را برای کاربران خود ارسال کنید. این قابلیت برای پیج‌های تجاری یا بیزینس اکانت‌ها فعال است و کاربران عادی نمی‌توانند از این ویژگی شبکه اجتماعی اینستاگرام استفاده کنند.

    برای این کار شما باید یکی از متن‌هایی که در آن پیام‌های ارسالی خود را نوشته بودید انتخاب کرده و نگه دارید تا منوی پاپ آپی نمایش داده شود. سپس باید بر روی عبارت « Save Quick Reply» به شکل زیر ضربه بزنید.

    بعد از این کار صفحه اصلی ذخیره ریپلای اتوماتیک پیام در اینستاگرام باز می‌شود و شما کافی است که یک کلمه کوتاه در بخش shortcut وارد کنید و آن را ذخیره کنید.

    پاسخ سریع اینستاگرام

    نحوه استفاده از قابلیت پاسخ سریع

    پس از فعال سازی کوییک ریپلای در اینستاگرام حالا باید بدانید که چگونه و به چه صورت می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید. همانطور که اشاره کردیم در صورتی که اکانت بیزینس دارید و توانستید این پاسخ‌ها را بسازید حالا می‌توانید از آن در قسمت دایرکت و نه کامنت استفاده کنید. استفاده از کوییک ریپلای در اینستاگرام بسیار ساده است. شما نیاز دارید که در بخش جواب مخاطبان کلمه کلیدی که در قسمت شورتکات نوشتید را وارد کنید. سپس یک علامت پیام بر روی کلمه به شکل زیر ظاهر می‌شود.

    زمانی که بر روی آن ضربه بزنید آن پیام به صورت کامل نمایش داده خواهد شد و می‌توانید آن را ارسال کنید.

    شما همچنین می‌توانید پیام خود را حذف یا ویرایش کنید. این کار هم بسیار راحت است. کافی است شما به فهرست پاسخ‌های سریع بروید و بر روی پیام مورد نظر ضربه بزنید. زمانی که پیام به صورت کامل باز شد؛ می‌توانید پیامی را که نوشتید ادیت کرده و آن را ذخیره کنید. یا آنکه برای حذف پیام می‌توانید بر روی کلمه Delete ضربه زده و آن را به صورت کامل پاک کنید.

    فواید کوییک ریپلای در اینستاگرام

    ریپلای اتوماتیک پیام در اینستاگرام یک روش عالی است تا با استفاده از آن بتوانید به اهداف زیر برای کسب و کار خود برسید.

    • پاسخ دادن به سوالات متداول مشتریان: کوییک ریپلای در اینستاگرام می‌تواند پاسخ به سوالاتی مانند محل ارسال، نحوه ارسال و غیره را راحت‌تر کند و با استفاده از لیست پاسخ‌های نوشته شده در زمان شما صرفه جویی بیشتری کند.
    • برای ارائه هدایای اینستاگرامی: از ارسال پیام آماده در اینستاگرام می‌توان برای پاسخ به سوال فالوورها در ارتباط با جوایز مسابقاتی که برگزار می‌کنید، نحوه برگزاری مسابقه، زمان قرعه کشی و غیره در دایرکت استفاده کرد.
    • پاسخ گویی سریع و پشتیبانی از مشتریان: فعال سازی ریپلای در اینستاگرام گزینه‌ای عالی برای بهبود خدمات مشتریان و پاسخ گویی سریع به آنها است. این کار به بازاریابی برای فروش بیشتر هم کمک قابل توجهی می‌کند.
    • ارتباط بهتر با جامعه هدف: این پاسخ‌ها در کنار موجه نشان دادن شما به رشد تجارت شما در میان جامعه هدف مورد نظر هم کمک می‌کند. شاید برای شما مورد کوچکی باشد اما برای افرادی که این پاسخ‌ها را دریافت می‌کنند بسیار معنی‌دار است.
     فعال سازی ریپلای در اینستاگرام گزینه‌ای عالی برای بهبود خدمات مشتریان و پاسخ گویی سریع به آنها است. این کار به بازاریابی برای فروش بیشتر هم کمک قابل توجهی می‌کند.
    • جمع بندی
    • قابلیت کوییک ریپلای در اینستاگرام است. شما در صورتی که به عنوان یک کاربر معمولی یا کاربری که کسب و کاری در اختیار دارید در اینستاگرام فعالیت کنید باید بدانید که پاسخ به دایرکت فالوورها بسیار واجب است.
    • اهمیت پاسخ به دایرکت‌ها به حدی است که در صورت نارضایتی از عدم پاسخگویی یا پاسخ قانع کننده، کاربران پیج شما را ترک خواهند کرد و این موضوع به ضرر کسب و کار شما خواهد بود. گاهی اوقات دایرکت مشتریان زیاد بوده و شما نمی‌خواهید برای پاسخ دادن به تک تک آنها زمان اختصاص دهید زیرا بسیاری از آنها یک جواب مشترک دارند.
    • اهمیت کوییک ریپلای در اینستاگرام از آن جهت است که ارتباط بهتر با کاربران و پاسخ گویی به سوالات آنها موجب می‌شود تا آنها متوجه شوند که ارزش بسیاری برای آنها قائل هستید و این موضوع موجب اعتماد بیشتر آنها به شما می‌شود.
    • برای همه کسب و کارها دریافت پیام سفارش محصول بسیار جذاب خواهد بود و این یعنی ارتباط با طیف مشتریان بالقوه بیشتر. اما این علاقه به دریافت با نوشتن جواب متفاوت است و معمولا کسب و کارها بعد از مدتی از پاسخ دادن به پیام‌ها خسته می‌شوند و به همین دلیل هم بسیاری از سوالات و مسیج‌ها بدون پاسخ می‌ماند که بدترین ضربه را به کسب و کار شما وارد می‌کند.
    • فعال کردن کوییک ریپلای در اینستاگرام یا قابلیت پاسخ سریع کار شما را در این زمینه راحت می‌کند و شما با نوشتن پاسخ برای یک سری سوالات احتمالی و پرتکرار می‌توانید به صورت خودکار پاسخ از پیش نوشته شده را برای کاربران خود ارسال کنید.
    • ارسال پیام آماده در اینستاگرام مزایای زیادی دارد که از جمله آنها به مواردی مانند کاهش زمان پاسخ دادن، مدیریت دایرکت‌ها و پاسخ‌ دادن به آن‌ها، داشتن پاسخ واحد برای سؤالات و امکان رسیدگی بیشتر به دایرکت‌ها و غیره می‌توان اشاره کرد.
    • برای فعال سازی کوییک ریپلای در اینستاگرام  در این روش شما باید از میان پاسخ‌های موجودی که پیش از این ساخته‌اید استفاده کنید. بنابراین شما پاسخ افرادی را پیش از این داده‌اید ولی آن را در فهرست پاسخ سریع خود ندارید و همیشه مجبور به نوشتن آن می‌شوید. اما می‌توانید پیام‌های نوشته شده خود را هم در حالت پاسخ سریع دایرکت تعریف کنید.
    • کوییک ریپلای در اینستاگرام می‌تواند پاسخ به سوالاتی مانند محل ارسال، نحوه ارسال و غیره را راحت‌تر کند و با استفاده از لیست پاسخ‌های نوشته شده در زمان شما صرفه جویی بیشتری کند.
    • این پاسخ‌ها در کنار موجه نشان دادن شما به رشد تجارت شما در میان جامعه هدف مورد نظر هم کمک می‌کند. شاید برای شما مورد کوچکی باشد اما برای افرادی که این پاسخ‌ها را دریافت می‌کنند بسیار معنی‌دار است.
    • فعال سازی کوییک ریپلای در اینستاگرام گزینه‌ای عالی برای بهبود خدمات مشتریان و پاسخ گویی سریع به آنها است. این کار به بازاریابی برای فروش بیشتر هم کمک قابل توجهی می‌کند.

    منبع:

    Socialmediaexaminer

    Instagram

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.