معنی هر ایموجی در اینستاگرام چیست؟ + آموزش استفاده صحیح

0

امروزه بیش از 1500 ایموجی موجود بوده و احتمال اینکه همه آنها را بشناسید بسیار اندک است.  در حالی که نیازی نیست معنی همه ایموجی ها را به خاطر بسپارید، درک موارد اصلی به شما کمک می کند تا به روشی بهتر ارتباط برقرار کنید. برای کمک به شما در شناختن انواع ایموجی، مقاله ‌ای را گردآوری کرده ایم که معنی پرکاربردترین شکلک ‌ها و مواردی که بیشتر گیج‌ کننده هستند را توضیح می ‌دهد. بنابراین، اگر روزی خواستید معنی ایموجی در اینستاگرام را بدانید، در اینجا تمام معانی آنها آمده است. مطالبی که در این مقاله خواهید خواند:

ایموجی چیست؟

ایموجی ها برای انتقال احساساتی که لزوما نمی خواهید بنویسید عالی هستند. آنها همچنین برای جایگزینی پیام های کوتاه گزینه خوبی هستند، بنابراین نه تنها سرعت تایپ شما را افزایش می دهند، بلکه معنی پیام را به روشی بصری تر منتقل می کنند.

مفهوم ایموجی ها در اینستاگرام

معنی ایموجی های معروف در اینستاگرام را در ادامه می خوانید:

خمیازه

صورت با چشمان بسته و دهان کاملا باز که با دست پوشانده شده است، شکلک صورت خمیازه ‌کش را تداعی می کند که برای نشان دادن احساس خواب ‌آلودگی یا بی حوصلگی شما از یک مکالمه عالی است. این یک ایموجی عالی برای نظر دادن در استوری اینستاگرام یا اسنپ چت در صورتی که داستان خسته کننده است.

خوشحال

لبخندی با دهان باز و دندان های معلوم، این ایموجی در اینستاگرام برای توصیف شادی عالی است.

بشاش

وقتی شادی زیادی وجود دارد که نمی ‌توان آن را مهار کرد، شایسته انتشار بوده و این شکلک برای بیان آن است.

خنده همراه با اشک

ایده آل برای توصیف لحظات خنده غیرقابل کنترل که منجر به شکم درد شده و اشک از چشمان شما جاری می شود.

افتادن روی زمین از شدت خنده

گاهی اوقات یک شوخی برای شما کافی است که تعادل خود را از دست بدهید و در خوشی شناور شوید که این ایموجی در اینستاگرام به خوبی نماد آن است.

لبخند با چشمان درشت

پذیرنده و سپاسگزار، این ایموجی در اینستاگرام به درستی می تواند احساس خوشایند زندگی در لحظه را توصیف کند.

پوزخند

تماشای مردی که پایش روی پوست موز می رود و لیز می خورد، گربه ‌ای که از قفسه می ‌افتد یا دوستی که شوخی می‌ کند و نمی ‌توانید در مقابل خنده‌ اش مقاومت کنید، برای مثال‌ هایی مانند این، استفاده از این شکلک را توصیه می‌ کنیم.

خنده همراه با عرق کردن

خنده همراه با خجالت ناشی از کاری غیر عمدی و یهویی را می توان با این ایموجی در اینستاگرام به وضوح توصیف کرد. همچنین می توان از آن برای به تصویر کشیدن خنده های ناخوشایند و در عین حال غیرقابل کنترل استفاده کرد.

پوزخند با چشمان بسته

بهتر است مطلبی که طنز اما حقیقی است را با این ایموجی همراه کنید تا دوستان آزرده نشوند. شما همچنین می توانید از آن برای به اصطلاح روده بر شدن از خنده زیاد نیز استفاده کنید.

لبخند همراه با چشمک

برای نشان دادن علاقه خود به شخص مقابل یا به روی کسی چیزی را آوردن به گونه ای که ناراحتی در پی نداشته باشد می توان از این ایموجی در اینستاگرام استفاده کرد.

لبخند با گونه های سرخ

این ایموجی در اینستاگرام به بهترین وجه درخشش شادی را در زمانی که چیز بیشتری از زندگی نمی خواهید را توصیف می کند.

لبخند با گونه های سرخ

لبخند بزرگ همراه با زبان بیرون آورده شده

قبل از اینکه به سراغ غذای مورد علاقه خود بروید، فراموش نکنید که استوری ها را در اینستاگرام و اسنپ چت با استفاده از این صورتک آپلود کنید. شما همچنین می توانید آن را به عنوان یک ری اکشن به شیطنت طرف مقابل تان نیز استفاده کنید.

لبخند همراه با عینک آفتابی

این ایموجی در اینستاگرام معنی و مفهوم خودشیفتگی را می رساند.

لبخند همراه با عینک آفتابی

لبخند همراه با چشمان قلبی

آیا نمی توانید جلوی عاشق شدن خود در مقابل یک تصویر زیبا را بگیرید؟ پس از این ایموجی در اینستاگرام استفاده کنید.

چشمک همراه با بوسه

از این برای نشان دادن تحسین و قدردانی خود برای کسی که به آن تکیه می کنید استفاده کنید. زیبا بودن این ایموجی در اینستاگرام این امکان را به ما می دهد تا آن را برای افراد دیگر هم ارسال کنیم. البته فرستادن آن به افرادی که با آنها رودربایسی داریم توصیه نمی شود.

لبخند همراه با عشق

با چهار قلب شناور در هوا و گونه‌ های سرخ شده، این ایموجی در اینستاگرام می ‌تواند به عشق حقیقی شما به طرف مقابل تان اعتراف کند.

سوت زدن

از این ایموجی می توان برای تقاضای بخشش کردن از طرف مقابل استفاده کرد. گاهی این ایموجی به معنای انجام دادن کار اشتباه یا سوت زدن است. از این ایموجی با یک نت موسیقی استفاده کنید تا احساسات واقعی خود را پشت یک چهره ای که در حال سوت زدن است، پنهان کنید.

بوسه با چشمان خندان

از این ایموجی می توانید برای نشان دادن ذوق زدگی خود همراه با شادی استفاده کنید. این همچنین برای سوت زدن همراه با شادی خوب عمل می کند.

بوسه با چشمان بسته

این ایموجی که معمولاً صمیمی‌تر از دو مورد قبلی تفسیر می ‌شود، می ‌تواند بدون تردید همراه با متن ‌های «صبح بخیر» به طرف مقابل شما استفاده شود. البته اگر در حال تنظیم اولین قرار ملاقات خود هستید، از به کار بردن آن خودداری کنید.

بوسه با چشمان بسته

لبخند با گونه های سرخ

اجازه ندهید تعریف و تمجید به شما به این راحتی ها نادیده گرفته شود، آن را مثل این ایموجی در اینستاگرام با جرقه ای از لذت و سرخ شدن بیان کنید.

لبخند کنترل شده

این ایموجی بیشتر شبیه به این است که بخواهید چیزی را با طعنه به کسی بگویید.

لبخند کنترل شده

لبخند با آغوش

از این ایموجی در اینستاگرام برای دعوت از فردی با آغوش باز استفاده کنید.


بیشتر بخوانید: 10 راهکار برای رشد سریع پیج اینستاگرام فروشگاه شما

لبخند همراه با چشمان ستاره

شما می توانید از این ایموجی برای نشان دادن شگفتی و یا تعریف و تمجید از طرف مقابل تان بابت جذابیت لباس وی استفاده کنید.

لبخند همراه با چشمان ستاره

فکر کردن عمیق

غرق شدن در افکار عمیق یا فقط تظاهر به آن، به خوبی با این ایموجی به تصویر کشیده شده است. برای جذاب ‌تر کردن مکالمه می ‌توانید یک لامپ یا ابر به آن اضافه کنید.

مشکوک

بهترین حالت برای توصیف احساسات شک، بی اعتمادی یا شک نسبت به هر چیزی که باعث بالا بردن ابرو می شود. همچنین اگر در حالات طبیعی خود نیز ابروهایتان را مثل دواین جانسون (راک) بالا می برید، می توانید از این ایموجی در اینستاگرام استفاده کنید.

پوکر فیس

آیا به اندازه کافی از پیام یا تصویری شگفت زده نشده اید؟ پس از این ایموجی پوکر فیس استفاده کنید.

منزجر

زمانی که منزجر هستید، احساس می کنید کارتان تمام شده است یا کلمه ای برای توصیف عصبانیت خود ندارید، این شکلک به خوبی مورد استفاده قرار می گیرد.

ایموجی بدون دهان

زمانی که از چیزی خیلی شگفت زده شدید تا جایی که حرفی برای گفتن نداشتید، از این ایموجی در اینستاگرام استفاده کنید.

بالا بردن چشم ها

اگر می خواهید اجازه ندهید که یک احساس منفی یک گفتگوی سالم را خراب کند، برای پایان دادن به هر گونه بحثی از این ایموجی استفاده کنید.

پوزخند زدن

برای این که نشان دهید می دانید طرف مقابل تان در حال لاف زدن است، این ایموجی به کارتان می آید.

شکنجه

این ایموجی به درستی ناراحتی و عذاب را بیان می ‌کند. همچنین می ‌تواند برای توصیف چیزی که برای آن تلاش می‌ کنید و سعی می ‌کنید تسلیم نشوید استفاده شود.

پریشان

زندگی گاهی اوقات تلخ است اما پایان دنیا نیست. از این ایموجی برای از بین بردن مشکلات از روی شانه خود استفاده کنید.

حیرت و شگفتی

حیرت زده از یک عمل یا رویدادی که نمی توانید جلوی خود را بگیرید و بگویید: “وای!”  ایده آل است که پیام خود را با این ایموجی همراه کنید تا شگفتی شما بهتر به نظر برسد.

زیپ روی دهان

این ایموجی در اینستاگرام به خوبی بیان کننده زیپ دهان کشیدن است. یعنی شما می خواهید به طرف مقابل تان نشان دهید که رازدار خواهید بود.

تعجب با ابروهای از هم باز

اگر می خواهید نشان دهید کمی شگفت زده شده اید، از این ایموجی استفاده کنید.

خواب آلودگی

از این ایموجی برای توصیف لحظات خستگی و خواب آلودگی ناشی از غم استفاده می شود.

خستگی

اگر عضلات شما بیش از حد کار کرده یا مغز شما بیش از حد فسفر سوزانده است، می توانید سعی کنید با به اشتراک گذاشتن این احساس با دوستان خود با استفاده از این ایموجی، اعصاب خود را آرام کنید.

خواب آرام

این عادت خوبی است که طرف مقابل تان را در طول شب منتظر پیامی نگذارید، در حالی که به خواب عمیق فرو رفته اید. بنابراین، اگر خیلی خسته هستید که حتی نمی توانید «شب بخیر» را تایپ کنید، از این ایموجی استفاده کنید.

خوش سعادتی

این ایموجی حالتی آرام را نشان می دهد که در آن احساس شادی می کنید اما غرق آن نمی شوید.

شیطنت

اظهار نظر گستاخانه ممکن است مورد قبول همه قرار نگیرد و به همین دلیل است که باید از این ایموجی برای روشن کردن اینکه دارید شوخی می‌کنید یا حتی در حالی که سر به سر خواهر و برادر یا دوستانتان می گذارید، استفاده کنید.

ایموجی شوخی

زمانی که می خواهید به طرز عجیبی خنده دار و شوخ به نظر برسید، می توانید از این ایموجی استفاده کنید.

خنده زیاد و زبان بیرون آمده

هر فردی می تواند شوخی های شما را به طور متفاوتی درک کند. پس برای تکمیل شوخی هایتان و جدی نگرفتن آنها از این ایموجی در اینستاگرام استفاده کنید.

آب دهان راه افتاده

اگر غذای خوب داروی شماست، احتمالا با این ایموجی ارتباط خوبی دارید. این به سادگی نشان دهنده لذت از یک چیز مطلوب است و نه فقط غذا، بنابراین با تمام وجود از آن استفاده کنید. این یک ایموجی برای نشان دادن قدردانی از ویدیوهای غذایی که فودبلاگرها قرار می دهند هم عالی است.

تحت تاثیر قرار نگرفته

این چهره برای واکنش به چیزی که خوشایند نیست یا از آن رنجیده اید ایده آل است. همچنین اگر در واکنش به چیزی تحت تاثیر قرار نگرفته اید، می توانید از آن استفاده کنید.

افسرده

تغییرات خلقی و لحظاتی که احساس دلسردی می کنید با این ایموجی به بهترین شکل توصیف می شوند. بنابراین مطمئن شوید که از آن برای نزدیک شدن به کسانی که شما را حمایت می کنند استفاده می کنید.

غمگین

یکی از توصیف های دقیق از احساس غمگینی و گناه و احتمالاً نشخوار فکری با این ایموجی در اینستاگرام نشان داده می شود.

سردرگم

از این ایموجی برای بیان اینکه در مورد چیزی متحیر هستید و تا حدودی از آن احساس عدم اطمینان ناراضی هستید استفاده کنید.

لبخند وارونه

این ایموجی طعنه را تلخ تر و درک آن را در برخی موقعیت ها کمی دشوار می کند. همچنین می توان از آن برای بیان خیالاتی استفاده کرد که می دانید هرگز محقق نمی شوند.

لبخند همراه با دلار

برای به رخ کشیدن پول هایی که دارید، می توانید از این ایموجی در اینستاگرام استفاده کنید.


بیشتر بخوانید: 10 راهکار برای تبدیل فالوور به مشتری در اینستاگرام

حیرت زده

شدیدتر از ایموجی شگفت زده، این شکلک برای موقعیت ‌هایی که باعث می ‌شود فک شما روی زمین بیفتد، مناسب است. می توان از آن برای لحظات غافلگیری ناخوشایند یا گیج کننده یا حتی شوک کامل استفاده کرد.

اخم کردن

زمانی که از موقعیت بسیار ناامید، ناراضی و در عین حال غمگین هستید، به اشتراک گذاشتن افکار خود با استفاده از این ایموجی در اینستاگرام ممکن است به شما احساس آرامش موقت بدهد.

ناآرام

افسرده و ناراضی هستید اما به اندازه ای نیست که عضلات صورتتان را تحت فشار قرار دهد؟ این ایموجی در اینستاگرام احتمالاً انتخاب بهتری نسبت به قبلی خواهد بود.

دردناک

همه چیز را رها کرده اید و در حال درد کشیدن هستید؟ نگران نباشید، بگذارید این ایموجی درمان را انجام دهد.

بدبختی

این ایموجی در اینستاگرام بسیار غم انگیز است، می تواند احساس فرو ریختن دنیای شما را بیان کند. احساسات متفکرانه کافی برای توصیف کامل این موضوع وجود ندارد، اما زمانی که احساس ناامیدی و گرفتگی در مورد رویدادهای اطراف خود می کنید می توانید از آن بهترین استفاده را ببرید.

نگران

این ایموجی در اینستاگرام می ‌تواند احساسات شما را در زمانی که نمی ‌توانید از فکر کردن بیش از حد در مورد مشکلاتی که ممکن است رخ دهد دست بکشید و مشغول تصور بدترین احتمالات هستید، به دیگران منتقل کند.

خشمگین

توصیه می شود زمانی که عصبانی هستید زیاد صحبت نکنید چون ممکن است در نهایت چیزی را بگویید که صحیح نبوده نباشد. پس اگر خیلی عصبانی هستید که نمی توانید آن را در دل خود نگه دارید، این ایموجی را برای طرف مقابل تان ارسال کنید.

گریان

احساس درماندگی یا آسیب دیدگی می کنید؟ با این ایموجی در اینستاگرام به کسانی که به شما اهمیت می دهند در میان بگذارید.

گریه با صدای بلند

اگر نمی توانید جلوی جاری شدن اشک از چشمانتان را بگیرید، باید به جای اینکه باورهای نادرست به خود تسلیم ناپذیرتان بدهید، از این ایموجی استفاده کنید.

ناباوری

آیا از چیزی که هم غیرمنتظره و هم ناراحت کننده است شگفت زده شده اید؟ شاید استفاده از این ایموجی به شما کمک کند کمی راحت شوید.

بهت زده

حیرت زده شده اید تا جایی که ابروهایتان ناخواسته بالا می رود؟ این ایموجی کمی واضح تر از شکلک قبلی است و ممکن است بهت زدگی شما را بهتر به طرف مقابل برساند.

وحشت زده

از اینکه توسط یک گاو نر یا قطاری که در حال نزدیک شدن است ضربه بخورید می ترسید؟ از این ایموجی در اینستاگرام برای نشان دادن ترس واضح خود استفاده کنید.

تضعیف شده

این ایموجی زمانی عالی است که نمی توانید چیزها را کنترل کنید و می خواهید دیگران بفهمند چه چیزی شما را فلج می کند.

سر منفجر شده

آیا چیزی شنیدید یا خواندید که از قلمروهای متافیزیکی واقعیت عبور کرده است؟ از این ایموجی برای نشان دادن تعجب بیش از حدتان استفاده کنید. این ایموجی بیانگر خوبی از اصطلاح «من دیگه رد داده ام» است. 

کنجکاو

مطمئن نیستید که چگونه یک پیام خاص دریافت خواهد شد؟ این ایموجی را می توان با پیام هایی همراه کرد تا تأثیر افکاری را که در مورد آنها عصبی یا نامطمئن هستید یا هنگام مرتکب اشتباه می شوید، کاهش دهد.

استرس

اگر در مورد پیامی یا مطلبی استرس دارید، از این ایموجی برای بیان آن استفاده کنید.

وحشت زده

اگر به تازگی آن هیولای دریایی اسطوره‌ ای و غول ‌پیکر یا چیزی به شبیه به شبح را دیده‌ اید، فراموش نکنید که این شکلک را به هر جایی که موفق به آپلود تصویر یا ویدیو مربوط به آنها می‌ کنید، اضافه نمایید. این احتمالاً افراد بیشتری را متقاعد می کند.

متعجب

از این ایموجی می توان برای به تصویر کشیدن احساس تعجب زیاد یا حتی شرم استفاده کرد.

دیوانه

می توانید از این ایموجی در اینستاگرام زمانی استفاده کنید که هیجان زده و نامتعادل هستید و حتی چیزی برای از دست دادن ندارید.

سرگیجه

آیا بنا به هر دلیلی گیج شده اید؟ پس بهتر است از این ایموجی برای توصیف حس قطع ارتباط خود با دنیا استفاده کنید.

خشم

همه ما لحظاتی داریم که مملو از خشم هستیم و به نظر نمی رسد بخواهیم به احساس دیگران اهمیت دهیم. خب، این ایموجی انتخاب مناسبی برای بیان آشفتگی شماست.

بدخلق

اگر بنا به هر دلیلی عصابی و بدخلق هستید، از این ایموجی در اینستاگرام برای تخلیه خود کمک بگیرید.

فحش دادن

از دست کسی خیلی عصبی هستید و چاره ای جز فوران آن ندارید؟ از این ایموجی استفاده کنید.

بیمار یا ناسالم

انزوای ناشی از یک بیماری بسیار آزاردهنده است و بهتر است برای جمع آوری کمک ها و دعاها تلاش کنید. پس چرا با گفتن احساس خود به دوستان شروع نکنید؟

تب دار

افزایش جیوه انرژی ما را پایین می آورد، اما اجازه ندهید که روح شما را هم پایین بیاورد. از این ایموجی در اینستاگرام برای اطلاع دادن به دوستان در مورد ناراحتی خود یا افزایش آگاهی آنان استفاده کنید.

مجروح

سوانح علاوه بر آسیب زا بودن، باعث می شوند که بخواهید از نظر اجتماعی کناره گیری کنید و با آرامش استراحت کنید. بنابراین، ممکن است دفعه بعد که کسی از شما می ‌پرسد چرا نتوانستید به مهمانی او بروید، می ‌توانید با استفاده از این شکلک و موارد دیگر حادثه را به او توصیف کنید.

حالت تهوع

سکسکه در طول پرواز، غذای بد، آب و هوای نامطلوب، یا رازی که نمی توانید برای مدت طولانی آن را نگه دارید، گزینه های خوبی برای استفاده از این ایموجی در اینستاگرام هستند.

استفراغ

پس نتونستی کنترلش کنی و ریختی بیرون؟ این ایموجی می تواند به شما کمک کند حالت ذهنی شبیه به کوبیدن را به دو صورت استعاری و فیزیکی توصیف کنید. شما ممکن است از آن برای به تصویر کشیدن هر چیزی به شدت زشت یا منزجر کننده نیز استفاده کنید.

عطسه کردن

فصل آنفولانزا و بیماری همیشه در حال ظهور است، و اگر به دلیل گلودرد سرگردان هستید و چشم ‌های سنگین به شما اجازه تایپ نمی ‌دهند، توصیه می‌ کنیم به جای آن از این ایموجی استفاده کنید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    تغییر ایموجی اینستاگرام

    اگر تصمیم گرفتید فونت و ایموجی گوشی و برنامه اینستاگرام خودتان را تغییر دهید، چند راهکار پیش روی شما خواهد بود. اول این که از برنامه z font3 استفاده کنید. یک راه دیگر این است که نسخه جدیدی از اینستاگرام با فونت دلخواه تان بسازید. برای این کار ابتدا برنامه App Cloner را نصب و اجرا کنید. اینستاگرام را انتخاب کرده و روی گزینه display options ضربه بزنید و سپس گزینه change default font را انتخاب کنید. از اینجا می توانید فونت مورد نظر خود را از حافظه دستگاه انتخاب کرده و به نسخه جدید اینستاگرام خود اضافه نمایید.

    منبع:

    emojipedia

    Beebom

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.