هک اینستاگرام چگونه است و از کجا بفهمیم پیج ما هک شده است؟

1

هک اینستاگرام یکی از مواردی است که اکنون و با رونق گرفتن بسیاری از کسب‌وکارها در اینستاگرام به میزان زیادی اتفاق می‌افتد. فرقی نمی‌کند که شما یک پیج آنلاین‌شاپ دارید، صاحب پیج برند یا کسب‌وکار هستید و یا پیج شخصی دارید، باید نکاتی را در خصوص هک اینستاگرام، راه‌های جلوگیری از آن، اطلاعاتی که از دست می‌دهید و موارد مشابه دیگر بدانید. در این مطلب از پادرو قصد داریم در خصوص هک اینستاگرام و روش‌های جلوگیری از آن نکات و مطالبی را بیان کنیم. مطالبی که در این مقاله خواهید خواند:

هک کردن اینستا چیست؟

همان‌طور که گفتیم این روزها بسیاری از پیج‌های اینستاگرام به دلایل متفاوتی هک می‌شوند. اما هک اینستاگرام چه معنایی دارد. دسترسی افراد سودجو و غیر به پسورد اکانت اینستاگرام و مشاهده اطلاعات خصوصی موجود در آن توسط دیگر افراد را هک اینستاگرام می‌گویند. هکرها به روش‌های گوناگونی به پسورد کاربران دسترسی پیدا می‌کنند. کاربران مبتدی اینستاگرام که با مسائل امنیتی آن به خوبی آشنا نیستند و موارد لازم را رعایت نمی‌کنند، بیشتر از سایرین در معرض هک شدن قرار دارند.

دسترسی افراد سودجو و غیر به پسورد اکانت اینستاگرام و مشاهده اطلاعات خصوصی موجود در آن توسط دیگر افراد را هک اینستاگرام می‌گویند.

مواردی که باعث می‌شود تا کار هکر ساده‌تر شود

موارد متفاوتی وجود دارد که باعث می‌شود تا کار هک اینستاگرام افراد توسط هکرها ساده‌تر باشد. برخی از مهم‌ترین روش‌هایی که باعث می‌شود تا اینستاگرام افراد هک شود عبارتند از:

1- انتخاب رمز عبور نامطمئن

بسیاری افراد وجود دارند که رمز عبور ساده یا قابل حدس زدن برای اکانت‌های خود انتخاب می‌کنند. رمزهایی مانند 123456 که در گذشته رایج‌ترین رمز اکانت و ایمیل افراد بسیاری بود را می‌توان یک رمز بسیار نامطمئن و نامناسب دانست. موارد دیگری مانند نام خود شخص، تاریخ تولد و موارد مشابه که می‌توان حدس زد از دیگر مواردی است که باعث ساده شدن کار هک اینستاگرام افراد، توسط هکرها می‌شود.

انتخاب رمز عبور نامطمئن برای هک اینستاگرام

2- وارد کردن رمز در موقعیت نامناسب

برخی افراد در برخی موقعیت‌های نامناسب مانند در مکان‌های عمومی مانند رستوران و تاکسی جلوی افراد دیگر اقدام به وارد کردن رمز اکانت خود می‌کنند. در صورتی که فردی این رمز را مشاهده کند، می‌تواند با حفظ کردن آن به اطلاعات اینستاگرام شما دسترسی داشته باشد و به اصطلاح آن را هک کند.

همچنین وارد کردن رمز عبور اکانت اینستاگرام یا سایر اکانت‌ها در جایی که دوربین مدار بسته وجود دارد، از دیگر مواردی است که می‌تواند باعث شود تا افراد دیگر بتوانند به رمز عبور شما دسترسی داشته باشند.

3- استفاده از دستگاه‌های ناامن

استفاده از گوشی و کامپیوترهایی که به انواع ابزارهای جاسوسی مانند Keylogger آلوده هستند، از دیگر مواردی است که عدم توجه به آن باعث می‌شود تا رمز عبور اکانت اینستاگرام شما به دست افراد سودجو بیفتد.

4- نوشتن رمز عبور خود

برخی افراد برای این که رمز عبورشان یادشان نرود، آن‌ها را بر روی کاغذ، متن گوشی و یا پیام‌های شخصی در تلگرام و واتس‌اپ می‌نویسند. در صورتی که فرد دیگری به این نوشته دسترسی پیدا کند، می‌تواند به راحتی به اکانت فرد وارد شود و کار هک اینستاگرام را به سادگی بسیار زیادی انجام دهد.

5- ربات هک پسورد اینستاگرام

ربات در حقیقت برنامه و کدی است که توسط هکر برای کار هک اینستاگرام نوشته می‌شود. ربات‌ها به طور کلی برای اهداف خاصی ساخته می‌شوند و کار هر کدام معمولاً مشخص است. به همین دلیل می‌توان گفت که تنها هدف ربات هک پسورد اینستاگرام، دستیابی به این کد و هک اینستاگرام افراد است. معمولاً بیشتر ربات‌های هک پسورد اینستاگرام بر روی پلتفرم و شبکه اجتماعی تلگرام کار می‌کنند. عدم توجه به ربات‌ها باعث می‌شود تا هکرها به سادگی به پسورد شما دسترسی داشته باشند.

موارد متفاوتی وجود دارد که باعث می‌شود تا کار هک اینستاگرام افراد توسط هکرها ساده‌تر باشد. از مهم‌ترین این موراد باید به ورود به اکانت خود در مکان‌های نامناسب و روی دستگاه‌های ناامن، نوشتن رمز عبور و انتخاب رمزهای ساده اشاره کرد.

از کجا بفهمیم اینستا هک شده

موارد متفاوتی وجود دارد که پس از هک اینستاگرام توسط هکرها اتفاق می‌افتد. توجه به این موارد کمک می‌کند که زودتر متوجه شوید که شخص دیگری به اکانت شما دسترسی دارد. این موارد عبارتند از:

1- عدم دسترسی به اکانت

یکی از اولین کارهایی که هکرها پس از هک اینستاگرام انجام می‌دهند، تغییر پسورد است. این کار باعث می‌شود که دیگر نتوانید وارد اینستاگرام خود شوید. البته برخی مواقع اختلال‌های اینستاگرام باعث می‌شود که از اکانت خود خارج شوید. در این مواقع برای این که مطمئن شوید که هک شده‌اید یا با مشکل نرم‌افزاری مواجه هستید، یک بار رمز عبور خود را وارد کنید. در صورتی که با رمز عبور صحیح نتوانستید وارد اکانت خود شوید، باید بدانید که اکانت شما هک شده است.

 عدم دسترسی به اکانت با هک اینستاگرام

2- ایمیل تغییر اکانت

یکی دیگر از کارهایی که هکرها اقدام به انجام آن می‌کنند، تغییر ایمیل مربوط به اکانت اینستاگرام است. اما در این میان نکته‌ای وجود دارد که توجه به آن باعث می‌شود تا متوجه شوید که هک شده‌اید. اینستاگرام قبل از تغییر ایمیل، یک ایمیل برای شما ارسال می‌کند که در حقیقت اعلام تغییر اکانت است. با توجه به این ایمیلی می‌توانید متوجه شوید که فردی قصد تغییر ایمیل شما را داشته یا در حال انجام این کار است.

3- هشدار ورود از دستگاه جدید

در صورتی که هکر رمز عبور شما را به هر دلیلی عوض نکرده باشد و بتوانید وارد اکانت خود شوید، با اخطار ورود یک دستگاه جدید مواجه خواهید شد. در صورتی که مطمئن هستید که این ورود با یک دستگاه (تلفن همراه یا کامپیوتر) جدید را خودتان انجام نداده‌اید، می‌توانید متوجه شوید که فرد دیگری به اکانت شما دسترسی پیدا کرده است. در این مواقع بهتر است در سریع‌ترین زمان ممکن پسورد خود را عوض کنید تا با مشکلات بیشتر مواجه نشوید.

4- تغییر محتوای پیج

اگر محتوای پیج شما به هر شکلی تغییر عجیبی کرد، باید بدانید که هک شده‌اید. گذاشتن پست یا استوری جدید، کامنت‌ها یا پیام‌هایی که خودتان ننوشته‌اید، اما ارسال شده‌اند و موارد مشابه دیگر که باید به آن توجه کرد. این موارد نشان دهنده این است که فرد دیگری نیز به اکانت شما دسترسی دارد.

5- بررسی فعالیت‌های لاگین

یکی دیگر از روش‌هایی که توسط آن می‌توانید از هک اینستاگرام خود مطلع شوید، بررسی فعالیت‌های لاگین است. بهتر است هر چند وقت یک‌بار، هر زمانی که شک کردید فردی دیگر به اکانت شما دسترسی دارد و یا در مواقعی که فعالیت مشکوکی را مشاهده کردید، به قسمت فعالیت‌های خود بروید و لاگین‌های اخیر را بررسی کنید. برای این کار باید ابتدا وارد قسمت Settings شوید و در آنجا گزینه Security را انتخاب کنید.

سپس به بخش Login Activity وارد شوید. در این بخش تمام دستگاه‌هایی که به اکانت شما دسترسی دارند را مشاهده می‌کنید. در صورتی که دستگاهی که متعلق به خودتان نیست و شما با آن به اکانت اینستاگرام خود وارد نشده‌اید را مشاهده کردید باید بدانید کسی شخص دیگری با هک اینستاگرام شما، به اکانتتان دسترسی دارد. در این موقع باید موارد امنیتی لازم مانند بررسی ایمیل و تغییر رمز عبور را انجام دهید.

موارد متفاوتی وجود دارد که پس از هک اینستاگرام توسط هکرها اتفاق می‌افتد. توجه به این نکات باعث می‌شود از هک شدن اکانت خود مطلع شوید.

هکر اینستاگرام به چه اطلاعاتی دسترسی دارد؟

برخی افراد به دلیل عدم آگاهی کافی فکر می‌کنند که هکر با هک اینستاگرام آنها به تمام اطلاعات موجود روی گوشی تلفن همراه آن‌ها مانند مخاطبین، عکس‌های گالری و بسیاری موارد دیگر دسترسی دارد. بگذارید در همین ابتدا بگوییم که اینستاگرام قابلیت نشان دادن چنین اطلاعاتی را به هکرها ندارد.

شاید با هک شدن اپلیکیشن‌های دیگری مانند تلگرام و واتس‌اپ به اطلاعات مخاطبین شما دسترسی داشته باشند. اما هک اینستاگرام باعث چنین اتفاقی نخواهد شد. از مهم‌ترین اطلاعاتی که با هک اینستاگرام، هکر به آن دسترسی دارد می‌توان به پیام‌های شخصی و اطلاعات و پست‌های آرشیو شده و استوری‌های قدیمی اشاره کرد.

همچنین بسیاری از هکرهای اینستاگرام پس از هک کردن پیج اشخاص با خواندن پیام‌ها دوستان صمیمی آن‌ها را پیدا می‌کنند و به آن‌ها پیام‌هایی می‌دهند. این پیام‌ها می‌تواند نامربوط، زشت، ارسال لینک بدافزار و نرم‌افزار جاسوسی و درخواست پول باشد. برخی از هکرها با پیام دادن به دوستان نزدیک افراد به عنوان صاحب پیج می‌گویند که اتفاقی افتاده و نیاز به پول دارند و از آن‌ها طلب پول می‌کنند. این نکته‌ای است که هر فردی که در اینستاگرام فعالیت می‌کند باید به آن توجه کند.

از مهم‌ترین اطلاعاتی که با هک اینستاگرام، هکر به آن دسترسی دارد می‌توان به پیام‌های شخصی و اطلاعات و پست‌های آرشیو شده و استوری‌های قدیمی اشاره کرد.

بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

باید بدانید که برای بازگرداندن حساب اینستاگرام پس از تغییر ایمیل راهی دشوار و زمان‌بر را پیش رو دارید. ممکن است در نهایت به نتیجه مناسب و دلخواه نیز نرسید. البته روش‌هایی برای این کار وجود دارد، اما یکی از آن‌ها را باید قبل از هک شدن فعال کرده باشید و دیگری نیز ممکن است در نهایت نتیجه مناسب را در پی نداشته باشد.

در صورتی که در زمانی که هکر پس از هک اینستاگرام می‌خواهد اقدام به تغییر پسورد کند، متوجه این کار شوید می‌توانید با تغییر پسورد جلوی از دست رفتن اکانت خود را بگیرید. در صورتی که او موفق به تغییر پسورد شد، قبل از تغییر ایمیل با بازیابی پسورد خود، می‌توانید جلوی اقدامات بعدی او را بگیرید.

همچنین می‌توانید با استفاده از گزینه Revert یا Reset رمز عبور از تیم امنیتی اینستاگرام کمک بگیرید. این تیم پس از انجام برخی اقدامات و بررسی هویت شما به عنوان صاحب اکانت، حساب کاربری را به شما باز می‌گرداند. اقدامات رایجی که تیم امنیتی اینستاگرام برای بازگرداندن حساب به افراد انجام می‌دهد متفاوت است. برخی از رایج‌ترین اقدامات این تیم عبارتند از:

1- عکس به همراه نوشته

در این روش تیم امنیتی اینستاگرام کدی را برای ایمیل شما ارسال می‌کند و از شما می‌خواهد که این کد را روی یک برگ کاغذ بنویسید و آن را در کنار خود نگه دارید و عکسی که این کد و چهره شما در آن مشخص باشد را برای آن‌ها ارسال کنید. در این صورت با مشاهده عکس و پست‌های موجود در اکانتتان، زمانی که مطمئن شد، شما فرد صاحب اکانت هستید، اکانت را به شما باز خواهد گرداند.

2- دستگاه مورد استفاده

روش دیگری که تیم امنیتی اینستاگرام از آن استفاده می‌کند، سؤال در خصوص مدل و برند تلفن همراهی است که شما اکانتتان را با آن ساخته‌اید یا برای مدت طولانی از آن استفاده کرده‌اید. پس از انجام یکی از این مراحل یا هر دو مرحله و در صورت تأیید توسط تیم امنیتی اکانت به صاحب آن بازگردانده می‌شود. اما باید بدانید که این فرایند به زمان نیاز دارد و به سرعت انجام نمی‌شود.

بازگردانی اکانت هک شده اینستاگرام بدون ایمیل

همان‌طور که گفتیم تغییر ایمیل و پسورد یکی از اولین کارهایی است که هکرها پس از هک اینستاگرام انجام می‌دهند. به همین دلیل لازم است که در خصوص روش‌هایی که می‌توان توسط آن اکانتی که هک شده و ایمیل آن نیز تغییر کرده است، بازگرداند نیز اطلاعاتی داشته باشید. برای بازگرداندن اکانت اینستاگرام بدون استفاده از ایمیل دو راه متداول وجود دارد. این راه‌ها به شرح زیر است.

1- استفاده از شماره تلفن

اولین روشی که پس از هک اینستاگرام و بدون استفاده از ایمیل از آن استفاده کنید، شماره تلفن همراه است. البته به خاطر داشته باشید که برای استفاده از این روش باید قبل از هم شدن اقدام به ثبت شماره تلفن خود، کرده باشید. در این صورت شما می‌توانید اکانت خود را به سادگی پس بگیرید. برای این کار باید به صفحه ورود اینستاگرام رفته و روی گزینه Forgot Password کلیک کنید.

در این زمان بازیابی رمز عبور به وسیله شماره تلفن همراه را انتخاب کنید. پس از وارد کردن شماره تلفن همراه در قسمت اکانت، کدی برای دستگاه شما ارسال می‌شود. با وارد کردن این کد در قسمت مشخص شده در اینستاگرام می‌توانید رمز عبور جدیدی برای اکانت خود انتخاب کنید و دوباره به اکانت خود دسترسی داشته باشید.

2- تماس با تیم پشتیبانی اینستاگرام

روش دیگری که پس از هک اینستاگرام و بدون استفاده از ایمیل وجود دارد، تماس و ارسال پیام برای تیم پشتیبانی امنیتی اینستاگرام است. شما باید به این تیم پیام دهید و مشکل خود را بیان کنید. آن‌ها پس از این که با استفاده از راه‌هایی که در بخش قبل گفتیم از هویت شما و این که صاحب واقعی اکانت هستید، مطلع شدند، اکانت را به شما بازخواهند گرداند.

البته توجه داشته باشید که اگر به هر دلیل نتوانید ثابت کنید که پیج متعلق به شماست، اکانت به شما بازگردانده نخواهد شد. این مشکل بیشتر برای آنلاین‌شاپ‌ها و پیج‌هایی که در آن‌ها از عکس صاحب اکانت استفاده نشده است، پیش می‌آید.

راه‌های جلوگیری از هک اینستاگرام

باید بدانید که هک اینستاگرام در صورتی که مواردی که در ابتدا متن گفتیم را رعایت کنید، کار سختی است و هر فردی توانایی انجام آن را ندارد. از مهم‌ترین مواردی که باید برای جلوگیری از هک شدن اکانت اینستاگرام خود به آن توجه کنید، عبارتند از:

1- عدم لاگین به اکانت در دستگاه‌های ناامن

هیچ‌گاه در دستگاهی (گوشی تلفن همراه یا کامپیوتر) که متعلق به شما نیست و یا افراد دیگر به آن دسترسی دارند، وارد اکانت خود نشوید. این کار می‌تواند باعث شود تا افراد دیگر به راحتی بتوانند وارد اکانت شما شوند، حتی بدون این که رمز شما را داشته باشند.

2- عدم وارد کردن رمز در مکان‌های نامناسب

همان‌طور که گفتیم در مکان‌هایی که دوربین مدار بسته وجود دارد یا افراد دیگر می‌توانند صفحه گوشی شما را مشاهده کنند، نباید رمز عبور خود را وارد کنید. این کار به هکرها کمک می‌کند به سادگی کار هک اینستاگرام شما را انجام دهند.

3- عدم استفاده از رمزهای ساده

رمزهای ساده یا رمزهایی که قابل حدس زدن هستند را اصلاً نمی‌توان رمزهایی مناسب برای اینستاگرام دانست. باید بدانید که هک کردن این رمزها بسیار ساده‌تر از رمز‌های مناسب است و هکرها برای هک اینستاگرامی که رمز عبوری ساده دارند، کار بسیار سختی پیش رو ندارند. همچنین به خاطر داشته باشید که رمز عبور خود را روی کاغذ، نوت گوشی و پیام‌های گوشی یادداشت نکنید، تا فرد دیگری نتواند به آن دسترسی داشته باشد.

4- استفاده از رمزهای مناسب

به رمزهایی می‌توان رمز مناسب گفت که ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، اعداد و علائم‌ها باشند. همچنین توجه داشته باشید که هر چه رمزتان بلندتر و پیچیده‌تر باشد، کار هک اینستاگرام شما سخت‌تر خواهد شد. البته در زمانی که رمز انتخاب می‌کنید، در کنار سخت بودن به این نکته انتخاب کنید که این رمز را باید بتوانید حفظ کنید و آن را فراموش نکنید.

5- تغییر دوره‌ای رمز عبور

بهتر است هر چند وقت یک‌بار رمز عبور خود را تغییر دهید تا در صورتی که فردی متوجه رمز عبورتان شده بود، دیگر نتواند به اکانت شما دسترسی داشته باشد.

6- محدود کردن دسترسی اپلیکیشن‌های متفاوت

برخی از اپلیکیشن‌ها در هنگام نصب، دسترسی‌های متفاوت و غیرمنطقی‌ مانند لیست مخاطبین، عکس‌های گالری و برخی موارد دیگر را می‌خواهند. برخی از اپلیکیشن‌ها مانند اینستاگرام دسترسی به دوربین تلفن همراه شما را نیاز دارند تا بتوانید توسط آن عکس بگیرید و در این شبکه اجتماعی منتشر کنید. اما برخی از دسترسی‌ها مانند دسترسی یک بازی به اکانت اینستاگرام شما کاملاً غیرمنطقی است. به همین دلیل در هنگام نصب برنامه‌های گوناگون و برای جلوگیری از هک اینستاگرام یا سایر اکانت‌های خود، به دسترسی‌هایی که به برنامه‌ها می‌دهید، توجه کنید.

7- استفاده از اپلیکیشن رسمی اینستاگرام

شاید یکی از اشتباهاتی که بسیاری افراد می‌کنند و باعث می‌شود تا با مشکل هک اینستاگرام مواجه شوید، استفاده از اپلیکیشن‌های متفرقه برای ورود به اینستاگرامتان است. برخی کاربران برای استفاده از امکانات بیشتر مانند دانلود عکس یا بررسی وضعیت فالوورهایشان به سراغ اپلیکیشن‌هایی که این خدمات را ارائه می‌دهند، می‌روند. این اپلیکیشن‌ها از افراد نام کاربری و رمز عبور اکانتشان را می‌خواهند. فرد با وارد کردن این اطلاعات به افرادی که در پشت آن اپلیکیشن وجود دارند، اجازه هک اینستاگرام را داده است. زیرا آن‌ها به اطلاعات مورد نیازشان دسترسی دارند و به سادگی می‌توانند وارد اکانت آن فرد شوند.

8- توجه به ایمیل

به خاطر داشته باشید که ساده‌ترین راه هک اینستاگرام بدون دانستن پسورد، هک ایمیل فرد است. در این صورت فرد علاوه بر این که با مشکل هک اینستاگرام مواجه خواهد شد، ایمیلش نیز هک شده است و با مشکلات مربوط به آن نیز مواجه خواهد شد. بهتر است در خصوص نکات مهم برای حفظ امنیت ایمیلتان اطلاعات کسب کنید.

9- استفاده از روش ورود دو مرحله‌ای

روش عبور دو مرحله‌ای یکی از مناسب‌ترین و بهترین روش‌هایی است که توسط آن می‌توانید جلوی هک اینستاگرام خود را بگیرید. استفاده از این روش کار ورود به اینستاگرام را برای هکرها به میزان بسیار زیادی سخت می‌کند. همچنین باید بدانید که بسیاری از هکرها نحوه هک اکانت‌هایی که از روش ورود دو مرحله‌ای استفاده می‌کنند را اصلاً بلد نیستند و نمی‌توانند اکانت‌هایی که از این روش استفاده می‌کنند را هک کنند.

باید بدانید که هک اینستاگرام، در صورتی که مواردی که در ابتدای متن گفتیم را رعایت کنید، کار سختی است و هر فردی توانایی انجام آن را ندارد.

فعال کردن روش ورود دو مرحله‌ای

همان‌طور که گفتیم یکی از بهترین روش‌های برای جلوگیری از هک اینستاگرام استفاده از روش ورود دو مرحله‌ای است. برای فعال کردن این قابلیت اینستاگرام باید به روش زیر عمل کند. برای این کار باید:

  • به صفحه پروفایل خود بروید.
  • سپس به قسمت Settings اکانت اینستاگرام خود وارد شوید.
  • به قسمت Security وارد شوید و در آنجا گزینه Two Factor authentication را انتخاب کنید.
  • سپس روی گزینه Get started کلیک کنید.
  • در بخش بعدی شما با دو گزینه مواجه خواهید شد.

هر کدام از این گزینه‌های از روش متفاوتی برای این کار استفاده می‌کند. این دو روش عبارتند از:

استفاده از اپلیکیشن‌های ساخت رمز یک‌بار مصرف

روش اول استفاده از اپلیکیشن‌های ساخت رمزهای عبور یک‌بار مصرف برای مصارف گوناگون است. برای استفاده از این روش باید:

  • اپلیکیشن‌های مناسب و امن این کار مانند Google Authenticator را دانلود و نصب نمایید.
  • سپس در این قسمت کدی که توسط اینستاگرام به شما داده می‌شود را به اپلیکیشن Google Authenticator یا اپلیکیشن‌های مشابه دیگر انتقال می‌دهید.
  • این اپلیکیشن‌ها برای شما رمزهای عبوری با زمان کوتاه می‌سازند که تنها زیر یک دقیقه معتبر هستند.
  • پس از انجام این کار شما برای ورود به اکانت اینستاگرام خود پس از وارد کردن رمز عبور، رمز عبور مرحله دوم را در زمان کوتاهی که معتبر است وارد کنید.

استفاده از شماره تلفن همراه

در روش دوم شما از اینستاگرام می‌خواهید که برای ورود به اکانت خود و برای جلوگیری از هک اینستاگرام، رمز عبور دوم را برای شما به صورت پیامک ارسال کند. برای فعال سازی این روش باید شماره تلفن همراه خود را به اکانت اینستاگرام خود متصل کرده باشید.

هک تایید دو مرحله ای اینستاگرام

همان‌طور که گفتیم هک اینستاگرام در زمانی که از روش ورود دو مرحله‌ای استفاده می‌کند بسیار سخت است. به همین دلیل هکرها از روش‌های دیگری برای این کار استفاده می‌کنند. مواردی که هکرها برای هک اینستاگرام که صاحب آن از روش ورود دو مرحله‌ای استفاده می‌کند عبارتند از:

1- هک ایمیل

برخی هکرها با متوجه شدن ایمیلی که به اکانتتان متصل است، آن را هک می‌کنند. سپس پیامی به پشتیبانی اینستاگرام مبنی بر این که نمی‌توانند از روش ورود دو مرحله‌ای استفاده کنند، ارسال می‌کنند. آن‌ها در این ایمیل از اینستاگرام درخواست می‌کنند که روش ورود دو مرحله‌ای را خاموش کند. پس از خاموش شدن روش ورود دو مرحله‌ای آن‌ها به سادگی کار هک اینستاگرام را انجام می‌دهند و به اکانت مورد نظر دسترسی پیدا می‌کنند.

2- استفاده از برنامه‌های جاسوسی

یکی از مواردی که نه تنها برای جلوگیری از هک اینستاگرام، بلکه برای امنیت بیشتر تمام اکانت‌ها و اطلاعات خود باید به آن توجه کنید، برنامه‌های جاسوسی است. این برنامه‌ها معمولاً با نصب اپلیکیشن‌ها از استورها و سایت‌ها نامناسب، باز کردن برخی لینک‌ها و برخی موارد دیگر روی گوشی تلفن همراه و کامپیوتر افراد نصب می‌شود. اپلیکیشن‌های نظارت و جاسوسی می‌توانند بسیاری اطلاعات مانند رمز عبور موقت را به هکر انتقال دهند و او از این طریق می‌تواند اکانت شما را هک کند.

استفاده از روش ورود دو مرحله‌ای را می‌توان یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از هک شدن اینستاگرام دانست.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    جمع‌بندی

    • این روزها هکرها به دلایل متفاوتی اقدام به هک کردن پیج‌های اینستاگرام می‌کنند.
    • اخاذی، دسترسی به اطلاعات شخصی و برخی سو استفاده‌های دیگر از جمله اهداف هکرها برای هک اینستاگرام است.
    • برای جلوگیری از هک اینستاگرام به نکاتی مانند عدم استفاده از پسوردهای ساده، عدم نوشتن پسورد و وارد نشدن به اینستاگرام روی دستگاه‌های ناامن توجه داشته باشید.
    • راه‌هایی برای افزایش امنیت اینستاگرام و جلوگیری از هک اینستاگرام توسط هکرها وجود دارد.
    • استفاده از پسوردهای مناسب، عدم وارد کردن پسورد در جلوی چشم افراد دیگر و استفاده از روش ورود دو مرحله‌ای را می‌توان به عنوان مهم‌ترین روش‌ها دانست.
    • روش ورود دو مرحله‌ای می‌تواند به میزان زیادی جلوی هک اینستاگرام شما را بگیرد.
    • برای بازیابی اکانت اینستاگرام خود می‌توانید از طریق ایمیل، شماره تلفن یا تماس با تیم پشتیبانی اینستاگرام اقدام کنید.
    • آیا تا به حال با مشکل هک اینستاگرام مواجه شده‌اید؟
      • از چه روشی برای بازگرداندن اکانت خود استفاده کرده‌اید؟
      • از چه روش‌هایی برای افزایش امنیت اینستاگرام خود استفاده می‌کنید؟
    • نظرات و تجربیات خود را در قسمت کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

    سؤالات متداول

    منابع

    later

    nordvpn

    darkwebjournal

    instagram

    help.instagram

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    1 نظر
    1. 0._5shiri_ll_ می گوید

      چرا لنستاگرام من قفل شده میشه برام بگید