آلت تکست اینستاگرام (alt text) چیست و چطور از آن استفاده کنیم؟

0

درباره آلت تکست اینستاگرام alt text چقدر اطلاعات دارید و آیا از اهمیت آن در فرایند رشد برند خود و فروش آنلاین محصول خود خبر دارید؟

Alternative Text که به مخفف Alt Text و در فارسی آلت تکست نامیده می شود در واقع یک ویژگی از اینستاگرام است که برای کارشناسان سئو جدید نیست و کسانی که با سئو کار کرده اند با این ویژگی آشنا هستند.

ویژگی آلت تکست اینستاگرام Alt Text از قابلیت‌های جدیدی است که از نوامبر ۲۰۱۸ به فهرست ویژگی‌های این شبکه اجتماعی محبوب اضافه شده است؛ اما هنوز برای خیلی از اهالی این حوزه به ویژه تولیدکنندگان محتوا و بازاریابان شبکه‌های اجتماعی ناآشنا است.

فروشگاه‌های اینستاگرامی با این ویژگی بیش از پیش به اهداف بازرگانی خود نزدیک شده و از تاثیر عجیب آن در جذب و هدایت مشتری وفادار به سمت خرید قطعی لذت می‌برند. اما آلت تکست اینستاگرام را چطور باید برای تصاویر تعریف کنیم؟ فرایند نام گذاری تصاویر و آلت تکست به چه صورت است و البته مزایای استفاده از آلت تکست اینستاگرام چیست؟ پاسخ این سوالات را در این فرصت نگارشی با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

آلت تکست اینستاگرام (alt text) یکی از امکانات مفید و کلیدی در این نرم افزار است. برای اجرای سئوی اینستاگرام بهتر است با قابلیت alt text در اینستاگرام و البته مزایای استفاده از آلت تکست اینستاگرام آشنا شوید. ادمین اینستاگرامی که متن جایگزین عکس در اینستاگرام را جدی نگیرد میدان را برای بزرگان و رقبای خود خالی کرده است.

به طور کلی متن آلت تکست در دو حالت نمایش داده می‌شود: زمانی که سرعت اینترنت خیلی پایین است و عکس در همان اول به خوبی بارگذاری نمی‌شود و دوم این که شما عکس را برداشته‌اید؛ اما هنوز تگ مربوط به آن وجود دارد.

کسانی که در حوزه سئو و تولید محتوا فعالیت می‌کنند، به خوبی با این قابلیت آشنایی دارند. در واقع آلت تکست متنی است که به جای عکس قرار می‌گیرد و در صورت بارگذاری نشدن عکس، نمایش داده می‌شود.

کاربر این متن را در حالت عادی مشاهده نمی‌کند، برای اینکه اصلا برای کاربر نوشته نشده است. متن داخل آلت تکست بیشتر برای گوگل و بهینه سازی تصویر از نظر سئو نوشته می‌شود و کاربرد فنی دارد.

متن داخل آن می‌تواند یک کلمه یا جمله کوتاه باشد. آلت تکست در ظاهر قابل مشاهده نیست؛ اما قدرتی که در سئو دارد، کمتر از بقیه عوامل تأثیرگذار فنی نیست. اولین گام برای سئو تصویر، در نظر گرفتن آلت تکست است.

در اینستاگرام بخشی به نام جست و جو وجود دارد. در این بخش بر اساس فعالیت شما، عکس‌هایی از اکانت‌های مختلف نمایش داده می‌شود و علاوه بر این، در بالای آن می‌توانید اکانت‌ها را بر اساس کلمه کلیدی یا هشتگ جست و جو و پیدا کنید.

آلت تکست اینستاگرام

این بخش مانند مرورگر اینترنت است. وقتی که شما کلمه کلیدی یا هشتگی را در بخش مربوط به آن وارد می‌کنید، اکانت‌هایی را که بیشترین رتبه از نظر کلمه یا هشتگ دارند و به عبارتی مطابق با اصول سئو اینستاگرام هستند، به شما نمایش داده می شوند.

این نکته را در نظر داشته باشید که نتایج جست و جو، ارتباط کاملی با تعداد فالوورها ندارد بلکه به کلمات کلیدی و هشتگ‌‌های استفاده شده مرتبط است.

در بعضی از تصاویر نمایش داده شده در بخش تصویر گوگل، عکس‌های اینستاگرام نمایش داده می‌شود. تا قبل از این، تصاویر بر اساس کلمه های کلیدی نمایش داده می شد؛ اما بعد از تغییر استراتژی و اضافه شدن آلت تکست اینستاگرام، امکان نمایش بهینه‌تر تصاویر این شبکه اجتماعی در این موتور جست و جو وجود دارد و این می‌تواند یک نکته مهم در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی باشد.

سه مزیت نوشتن آلت تکست اینستاگرام

  • تصاویر اینستاگرام شما، به کاربران مرتبط با حوزه کاری شما که از کلمات کلیدی متناسب استفاده می‌کنند، در صفحه نتایج آن‌ها نمایش داده می‌شود.
  • الگوریتم اینستاگرام روی تصاویر شما برای نمایش در بخش جستجو حساب ویژه‌ای باز می‌کند.
  • به برندینگ صفحه و محتوای شما کمک زیادی می‌کند.

چگونه آلت تکست اضافه کنیم؟

ابتدا باید عکسی را در اینستاگرام بارگذاری کنید. سپس فیلتر عکس مورد نظر خود را انتخاب کرده و بعد گزینه Next را بزنید. در پایین صفحه بعدی و جایی که شما کپشن مطلب خود را می‌نویسید، گزینه‌ای به اسم  «Advanced Settings»  قرار دارد. آن را انتخاب کنید. پایین صفحه، گزینه «Write Alt Text» را لمس ‌کنید. متن آلت تکست اینستاگرام را بنویسید و سپس گزینه Done را لمس کنید. پس از آن، شما به صفحه قبلی باز خواهید گشت و پس از نوشتن کپشن، پست خود را در اینستاگرام انتشار خواهید داد.

هدف آلت تکست اینستاگرام کمک به بهبود سئو پروفایل شما و نمایش آن در جست وجوی کاربران بر اساس کلمات کلیدی خاص است. پس باید اول از همه جمله‌ای کاملا کوتاه و توصیفی بنویسید. در این جمله حتما باید کلمه کلیدی اصلی را هم قرار دهید. برای اینکه راحت‌تر بتوانید کلمه کلیدی را پیدا کنید، خود را جای کاربری قرار دهید که به دنبال مطلبی مشابه عکس شما باشد. اینکه اگر شما باشید، چه کلماتی را استفاده می‌کنید. اینستاگرام این روزها در حال استفاده از هوش مصنوعی است. الگوریتم این هوش مصنوعی می‌تواند با استفاده از آلت تکست اینستاگرام در نمایش تصاویر بهتر در بخش اکسپلورر کاربران کمک زیادی کند.

می‌توانید هنگام بارگذاری تصویر، متن آلت را به آن اضافه کنید یا آن را بعداً ویرایش و اضافه کنید. البته ممکن است که بعضی شبکه‌های اجتماعی، متن آلت را به صورت خودکار برای تصاویر مبتنی بر ابزار هوش مصنوعی اضافه کنند.

توصیه می‌شود که عبارات متنی آلت را به کمتر از 125 کاراکتر بنویسید. البته می‌توانید خلاقیت هم در نوشتن متن استفاده کنید. به کار بردن شکلک باعث بهتر شدن خوانایی می‌شود.

متن آلت تکست اینستاگرام باید شامل کلمات کلیدی مرتبط باشد؛ اما نباید در پر کردن کلمات کلیدی افراط کنید. داشتن یک یا دو کلمه کلیدی مرتبط با موضوع پست توصیه می‌شود؛ اما نوشتن فهرست طولانی از کلمات کلیدی ضرر بیشتری دارد.

بهتر است نام شرکت یا نام خود را نیز در متن آلت تکست اینستاگرام وارد کنید این مسئله به جست‌وجوی بهتر و سریع برند شما در اکسپلورر اینستاگرام کمک می‌کند. نکته دیگر اینکه در متن آلت نیازی نیست کلمات «عکس یا تصویر» را بنویسید. واضح است که این یک تصویر است. نوشتن این موارد باعث هدف رفتن فضا شده که می‌توانید از این فضا به نوشتن کلمات تخصصی بهتر اختصاص دهید.

برای نوشتن آلت تکست اینستاگرام (alt text) باید با آگاهی از حوزه تخصصی همان موضوع وارد عمل شوید. مشخص است که سئوی اینستاگرام اهمیت دارد و البته واقعیت هم دارد، اینگونه نیست که سئو اینستاگرام رعایت نشود و هیچ مشکلی هم برای برند شما پیش نیاید.

رقبای خود را دستکم نگیرید، قابلیت alt text در اینستاگرام غیر قابل انکار است. کسانی که با مزایای استفاده از آلت تکست اینستاگرام آشنا هستند به خوبی می‌دانند که متن جایگزین عکس در اینستاگرام اهمیت بسیار بالایی دارد.

اینستاگرام از فناوری تشخیص اشیا و ابزارهای AI برای تعیین موضوع داخلی عکس استفاده کرده و برای آن یک آلت می‌نویسد. البته شما باید بتوانید متن آلت را به تمام پست‌های اینستاگرام خود اضافه کنید. وقتی هر پست جدید را در اینستاگرام بارگذاری می‌کنید، می‌توانید متن آلت خود را اضافه کنید و این بخشی از روند بارگذاری پست شما است.

آلت تکست اینستاگرام می تواند به رشد سئو شما کمک شایانی کند. این شبکه اجتماعی جستجوگر خاص خود را دارد که افراد می‌توانند با استفاده از هشتگ ها و واژگان کلیدی،‌ شما را پیدا کنند. نحوه کارکرد این مرورگر مانند اینترنت است که شما یک واژه را جستجو کرده و نتایج را برای شما نمایش می دهد، در واقع این استراتژی به گونه ای طراحی شده که شامل همان تکنیک‌های مرتبط با سئو است.

مراقب چند نکته اساسی باشید:

اول این که متن خود را کپی و پیست نکنید. نکته مهم این که روی چیزی که می خواهید مردم به یاد آورند و برای شما مهم تر است تمرکز کنید.

تا جایی که می‌توانید واژگان کلیدی را در متن خود به کار ببرید. اگر متن مهمی در تصویر شما وجود دارد حتما آن را در آلت تکست اینستاگرام خود بنویسید.

به طور کلی مراقب باشید متن شما یا همان آلت تکست اینستاگرام کوتاه و خلاصه باشد، دارای کلید واژه‌های اصلی پست شما باشد، توصیف کننده تصویر باشد و در نهایت اگر تصویر برای شخص خاصی است، کپی رایت هم ذکر شود!

متن جایگزین یا Alt Text برای افراد دارای مشکلات بینایی در اینستاگرام قرار داده شده است تا آن‌ها هم بتوانند محتوای پست‌ها را متوجه شوند. اما کاربرد دیگر آلت تکست، سئو کردن پست و کمک کردن به هوش مصنوعی اینستاگرام در جهت فهم بهتر موضوع پست است.

الت تکست یکی از اصول طراحی وب در دسترس (accessible web design) است. هدف اصلی آن توصیف عکس برای کاربرانی است که نمی‌توانند آن ها را ببینند. این شامل مرورگرهایی می‌شود که عکس را نشان نمیدهند و البته کاربرانی که به دلیل مشکل بینایی نمیتوانند عکس را مشاهده کنند.

اضافه کردن alt text به عکس این اطمینان را برای شما حاصل می‌کند که همه می‌توانند از محتوای عکس سایت شما اطلاعات مناسب بدست بیاورند.

آلت تکست یک کپی از کپشن پست اینستاگرام شما نیست. و در واقع توصیف دقیقی از چیز‌هایی است که در تصویر شما وجود دارد. اضافه کردن متن جایگزین تصاویر در اینستاگرام باعث می‌شود تا افراد با مشکلات بینایی نیز بهتر بتوانند درکی از محتوای شما داشته باشند. حتی افراد نابینا نیز به کمک ابزار‌های تبدیل متن به صدا می‌توانند از این متن که شما به جای تصویر مورد نظر خود قرار می‌دهید می‌توانند استفاده کنند.

اضافه شدن قابلیت Alt text بر روی تصاویر در اینستاگرام، از قدم‌های آغازین اینستاگرام برای تبدیل شدن به یک جامعه بزرگتر با فراگیری بیشتر است. با گسترش این‌گونه قابلیت‌ها و باهوش‌تر شدن الگوریتم‌ها، جست‌و‌جو در اینستاگرام قدرت‌مند‌تر خواهد شد. بسیاری از کسب‌و‌ها با استفاده از این ویژگی‌ها بیشتر دیده شده و وعده اینستاگرام برای رشد آن‌ها راحت‌تر از قبل محقق می‌شود.

آلت تکست خود را مخصوص اینستاگرام بنویسید

وقتی صحبت از نوشتن متن آلت می‌شود عوامل مختلفی را باید در نظر بگیرید تا نتایج خود را به حداکثر برسانید. از نظر خواننده صفحه برای افراد نابینا یا کم بینا به نفع شماست که عبارات متنی alt را کمتر از 125 کاراکتر نگه دارید.

متن جایگزین شما باید محتوا و زمینه تصویر را توصیف کند. متن جایگزین شما باید شامل عناصر مارک تجاری و معیارهای جستجوی مرتبط برای محصولات یا خدمات شما باشد.

ایده خوبی است که نام شرکت یا نام شخصی خود را نیز در متن alt قرار دهید. این امر هم به رسمیت شناختن افرادی است که محتوای شما را از صفحه خوان می گیرند و هم به نتایج جستجو برای برند شما، صرف نظر از زمینه پست کمک می‌کند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    منبع:

    thepreviewapp

    Instagram

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.