چطور جلوی رسید پرداخت جعلی را در یک فروشگاه اینترنتی بگیریم؟

0

یکی از مشکلات بزرگی که فروشندگان سایت فروش اینترنتی و بالاخص فروشندگان اینستاگرامی با آن روبرو هستند، دریافت رسید پرداخت جعلی از سوی مشتریان است. بارها پیش آمده است که فروشندگان شبکه‌های اجتماعی، از سوی مخاطبان رسیدهای جعلی دریافت کردند و بر حسب اعتماد به مخاطب، بارها ضرر مالی داشته‌اند. رسید پرداخت جعلی چیست و چطور می‌توان جلوی این اتفاق را گرفت؟

رسید پرداخت جعلی چیست؟

همانطور که از نامش پیداست، رسید پرداخت جعلی، رسیدهای پرداختی هستند که با نرم‌افزارهای خاص یا ربات‌های موبایلی، با هدف سو استفاده از دیگران طراحی می‌شوند. این رسیدها به صورت کاغذ چاپی نیستند و معمولا برای پرداخت‌های آنلاین از آن استفاده می‌کنند. با این روش رسیدهای بانکی جعل و در اختیار دیگران قرار می‌گیرد. متاسفانه اینترنت برای برخی از افراد به فضایی برای سو استفاده از دیگران تبدیل شده است.افراد سودجو و کلاهبردار، به کمک نرم‌افزارهایی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند و رسیدهای جعلی ارسال می‌کنند.

رسید پرداخت جعلی چیست؟

چطور جلوی ارسال رسیدهای جعلی را بگیریم؟

اولین راهی که به ذهن می‌رسد این است که پس از دریافت رسید و عدم دریافت پیامک واریز از سوی بانک، اقدام به گرفتن موجودی کنید و در صورتی که پولی به حساب‌تان واریز نشده بود، اطمینان پیدا کنید که رسید دریافتی، جعلی است اما زمانی که تعداد سفارشات شما زیاد باشد و فرصت انجام این کار را برای هرکدام از سفارش‌ها نداشته باشید، باید چه کنید؟ از طرفی متهم کردن دیگران به ارائه رسید جعلی کار درستی نیست چون ممکن است به دلیل اختلال بانکی پول با کمی تاخیر به حساب شما واریز شود.

برای جلوگیری از این کار چه روشی وجود دارد که هم شما از دریافت رسید پرداخت جعلی خودداری کنید و هم سفارشات‌تان را بهتر مدیریت کنید؟

درگاه پرداخت برای جلوگیری از رسید پرداخت جعلی

بهترین راهکار استفاده از یک درگاه پرداخت ایمن است. درگاه پرداخت یک نوع خدمات مالی است که برای فروشندگان فروشگاه‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شود. در این روش مشتری اطلاعات کارت خود را در صفحه پرداخت وارد می‌کند، پس از آن اطلاعات برای خدمات‌دهنده پرداخت ارسال می‌شود و پس از احراز هویت، پول از حساب مشتری کسر می‌شود و در اختیار خدمات دهنده پرداخت قرار می‌گیرد. سپس پول پرداخت شده به حساب فروشنده یا شماره کارت مقصد واریز می‌شود. کل فرآیند کسر پول تا واریز به حساب فروشنده، بین 2 الی 5 ثانیه زمان می‌برد.

درگاه پرداخت پادروشاپ یکی از راه‌هایی است که به مدیریت بهتر فروشگاه آنلاین شما کمک می‌کند. به کمک این ویژگی می‌توانید به سادگی رسیدهای پرداخت را مدیریت کنید و همچنین فاکتور آنلاین برای مشتری صادر کنید.

با داشتن درگاه پرداخت پادروشاپ از مزایایی مانند تسویه وجه روزانه، دریافت رسید معتبر، پرداخت امن، انجام تراکنش بدون کارمزد، مدیریت پرداخت‌های انجام شده توسط مشتری و… بهره‌مند می‌شوید.

برای داشتن درگاه پرداخت باید به چه نکاتی توجه کرد؟

مهم ترین نکته در انتخاب درگاه پرداخت آنلاین، امنیت و عدم قطعی درگاه است که باید با استفاده از مسیردهی هوشمند یا سوییچینگ، مشتریان فروشگاه اینترنتی شما، به مطمئن‌ترین و بهترین درگاه پرداخت، در لحظه هدایت شوند. این موضوع نه‌تنها از رسید پرداخت‌های جعلی جلوگیری می‌کند، بلکه میزان رضایت مشتریان از پیج فروشگاهی شما را افزایش می‌دهد و در نهایت باعث افزایش نرخ فروش در اینستاگرام می‌شود.

چطور برای فروشگاه خود درگاه پرداخت امن داشته باشیم؟

فروشگاه ساز آنلاین پادروشاپ مانند یک دستیار فروش برای شما عمل خواهد کرد. این وب‌اپلیکیشن هم ویترینی از محصولات شما به نمایش خواهد گذاشت که به دلیل استفاده از یک پلتفرم برای تمام محصولات، مدیریت سفارشات شما آسان‌تر می‌شود و هم مشتری محصول یا خدماتی را از فروشگاه شما انتخاب می‌کند و برای تکمیل سفارش، به صفحه پرداخت منتقل می‌شود. در نهایت هم به ساده‌ترین روش ممکن، ارسال سفارش شما از طریق پادروپین اتفاق می‌افتد.

با این کار، آمار لحظه‌ای پرداخت‌ها و سفارشات خود را خواهید داشت و در جریان ریز جزئیات وضعیت پرداخت‌های خود از سوی مشتریان، قرار خواهید گرفت. استفاده از خدمات جامع پادرو نه تنها به شما کمک می‌کند تا در زمان و هزینه مدیریت فروشگاه اینستاگرامی صرفه‌جویی کنید بلکه باعث افزایش رضایت‌مندی مشتریان شما و در نتیجه فروش بیشتر خواهد شد.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    منبع:

    grantthornton

    bigcommerce

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.