باید و نباید استفاده از سایت‌ساز رایگان برای فروشگاه‌های اینستاگرامی

باید و نباید استفاده از سایت‌ساز رایگان برای فروشگاه‌های اینستاگرامی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و استفاده مداوم افراد از بستر اینترنت، بیشتر کسب و کارها برای پیشرفت و افزایش فروش، خدمات و محصولات خود را در فضای اینترنت معرفی می‌کنند....

معصومه عبیری

نوسته شده در شهریور ۱۲, ۱۴۰۲

اشتراک گذاری:

سایت‌ساز رایگان

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و استفاده مداوم افراد از بستر اینترنت، بیشتر کسب و کارها برای پیشرفت و افزایش فروش، خدمات و محصولات خود را در فضای اینترنت معرفی می‌کنند. درحقیقت به‌دلیل افزایش استقبال مردم از خریدهای آنلاین، هدف اصلی بسیاری از صاحبان کسب و کار راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی است. در سال‌های اخیر با ظهور سایت‌ سازهای رایگان، نیاز بسیاری از فروشندگان برای طراحی فروشگاه اینترنتی خود برطرف شده است.

فروشگاه ساز رایگان با پست پرداخت انلاین و انواع سایت ساز از جمله محبوب‌ترین و باارزش‌ترین سرویس‌هایی هستند که بستر حضور کسب و کارهای مختلف را در سطح اینترنت فراهم کرده‌اند. همان‌طور که می‌دانید انتخاب فضای مناسب و پرمخاطب برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی نقش بسیار مهمی در افزایش تعداد مشتریان و درنهایت افزایش میزان درآمد خواهد داشت. امروزه شبکه اجتماعی اینستاگرام به یکی از ابزارهای مهم بازاریابی تبدیل شده است و به کسب و کارهای کوچک و بزرگ کمک می‌کند تا محصولات خود را به‌آسانی بفروشند.

ما در این مقاله قصد داریم درباره باید و نبایدهای استفاده از سایت‌ ساز رایگان برای فروشگاه‌های اینستاگرامی مطالبی ارائه دهیم.

بوسه با چشمان خندان

سایت‌ساز چیست؟

در گذشته افراد برای طراحی یک وب‌سایت به دانش کدنویسی و مراحل پیچیده‌تری نیاز داشتند، اما اکنون شیوه‌های بسیار کارآمدتری وجود دارد که می‌توان در کمترین زمان ممکن و به‌صورت رایگان، وب‌سایت خود را راه‌اندازی کرد. یکی از روش‌های محبوب میان صاحبان کسب و کار برای طراحی وب‌سایت، استفاده از سایت‌ساز رایگان است. سایت‌ساز ابزار یا برنامه‌ای است که به شما کمک می‌کند بدون نیاز به دانش کدنویسی وب‌سایت فروشگاهی خود را ایجاد و راه‌اندازی کنید. درحقیقت هدف اصلی پلتفرم‌های سایت‌ساز آسان کردن روند طراحی سایت برای کاربران است.

امروزه به‌دلیل استقبال فراوان افراد از سایت‌سازها، تعداد سرویس‌های سایت‌ساز نیز افزایش یافته است. شما برای راه‌اندازی وب‌سایت فروشگاهی خود باید از سایت‌سازهایی استفاده کنید که کار با آن ساده باشد، دارای زیرساخت مناسب و قالب‌های متنوع و زیبایی برای سایت داشته باشد، سایت طراحی‌شده توسط سایت‌ساز از نظر سئو بهینه باشد، سایت ساخته‌شده حتماً ریسپانسیو باشد و به‌طورکلی تمام امکانات مورد نیاز کسب و کار شما را داشته باشد.

فروشگاه اینستاگرامی چیست؟

در حال حاضر یکی از بهترین ایده‌ها برای افزایش کسب درآمد، راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی در شبکه اجتماعی اینستاگرام است. فروشگاه اینستاگرامی به پیجی می‌گویند که برای معرفی و فروش محصولات در آن از عکس، توضیحات محصول، فیلم، قیمت و سایر نکات مورد نیاز استفاده می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد استقبال مردم از فروشگاه‌های اینستاگرامی برای خریدهای آنلاین در مقایسه با سایر فضاهای مجازی بسیار بیشتر است. همین موضوع موجب تمایل بیشتر صاحبان کسب و کار به استفاده از فروشگاه‌ساز اینستاگرامی برای رشد و توسعه کسب و کار خود شده است.

چرا باید از سایت‌سازها استفاده کنیم؟

یکی از بهترین ابزار موجود برای راه‌اندازی کسب و کار آنلاین استفاده از سایت‌سازهاست. استفاده از پلتفرم‌های سایت‌ساز رایگان و همچنین فروشگاه‌ساز اینستاگرامی به دلایل متعددی یکی از بهترین گزینه‌های موجود است. مزایای استفاده از سایت‌سازها عبارت‌اند از:

  • قیمت مقرون به صرفه سایت‌سازها (برخی از آن‌ها رایگان هستند)
  • پشتیبانی سریع و مداوم شرکت‌های سایت‌ساز
  • پرداخت نکردن هزینه بابت ‌هاست (هاست رایگان)
  • سرعت راه‌اندازی بالا
  • قالب‌های متنوع و جذاب سایت‌سازها
  • ویرایش ظاهر و ایجاد تغییرات نمای سایت بدون کدنویسی
  • انجام عملیات بهینه‌سازی برای موتورهای جست‌وجو (سئو) بدون دانش فنی
  • هزینه نگهداری پایین سایت‌سازها
  • راه‌اندازی آسان فروشگاه اینترنتی
  • استفاده از پنل اسمس در سایت‌سازها
  • دارای خدمات درگاه پرداخت بانکی معتبر
  • ارائه دامنه .ir رایگان از سوی برخی شرکت‌ها
  • سرعت بهینه بارگذاری اطلاعات وب‌سایت
  • امنیت تضمین‌شده
بوسه با چشمان بسته

مزایای ساخت سایت به‌کمک سایت‌ساز رایگان برای فروشگاه‌های اینستاگرامی

همان‌طور که می‌دانید کاربران در فضای مجازی از برنامه‌های مختلفی استفاده می‌کنند. اگر به‌کمک فروشگاه‌ساز اینستاگرامی فروشگاه اینترنتی خود را در شبکه اجتماعی اینستاگرام راه‌اندازی کرده‌اید، باید با طراحی وب‌سایت فروشگاهی خود پایه‌های کسب و کارتان را محکم‌تر کنید؛ زیرا شبکه‌های اجتماعی فضای پایداری نیستند و ممکن است به دلایل مختلفی دچار اختلال شوند. از طرفی تنها داشتن پیج اینستاگرام برای فروش خدمات و محصولات برای محدودیت‌ها و دردسرهایی است که موجب نگرانی صاحبان کسب و کار می‌شود.

شما برای انجام روند ثبت سفارش‌ها بررسی موجودی انبار، واریزی‌ها و… به یک سیستم یکپارچه نیاز دارید تا تمام پروسه ارائه خدمات را به‌صورت سیستماتیک و همچنین بدون خطا و بدون نیاز به ثبت دستی انجام دهد. در این قسمت قصد داریم به مزایای ساخت سایت به کمک سایت‌ساز رایگان برای فروشگاه‌های اینستاگرامی بپردازیم.

اعتبار بیشتر در میان کاربران

همان‌طور که اشاره کردیم، کاربران فضای اجتماعی در فضاهای مختلفی حضور دارند؛ بنابراین صاحبان یک فروشگاه اینترنتی با حضور در بسترهای مختلف به‌آسانی می‌توانند خدمات و محصولات خود را برای کاربران بیشتری به نمایش بگذارند و درنهایت شاهد رشد کسب و کار خود و افزایش میزان درآمد باشد. فروشگاه‌های اینستاگرامی که محصولات خود را به‌کمک سایت‌ساز رایگان در سایت بارگذاری می‌کنند، از نظر مشتریان اعتبار بیشتری دارند و اعتماد به آن‌ها راحت‌تر است.

بازاریابی و فروش بیشتر در سایت‌ساز رایگان

فروشندگان پس از آنکه به‌کمک فروشگاه‌ساز اینستاگرامی کسب و کار اینترنتی خود را راه‌اندازی کردند، باید به فکر طراحی یک سایت حرفه‌ای باشند؛ زیرا وب‌سایت فروشگاهی به فروشندگان کمک می‌کند با مدیریت صحیح و اصولی بازاریابی محصولات خود را به شکل گسترده‌تری بفروشند. داشتن یک سایت فروشگاهی امکان جذب مشتریان هدف را افزایش می‌دهد و درنهایت میزان فروش محصولات شما نیز افزایش می‌یابد.

نگران نبودن بابت خطر فیلترینگ

امروزه با توجه به شرایط مختلف جامعه، احتمال خطر هک شدن فیلترینگ یا پریدن پیج اینستاگرام برای فروشگاه‌های آنلاین وجود دارد؛ از این‌رو فروشندگان برای افزایش امنیت کسب و کار آنلاین خود باید به‌کمک یک پلتفرم سایت‌ساز رایگان وب‌سایت فروشگاهی خود را راه‌اندازی کنند.

دسترسی به مخاطبان گوگل

یکی از قابلیت‌های پلتفرم فروشگاه‌ساز اینستاگرامی، عملیات بهینه‌سازی برای موتورهای جست‌وجو (سئو) بدون دانش فنی است که همین موضوع به شما کمک می‌کند محتواهای فوق‌العاده خود را که در پیج اینستاگرام به نمایش می‌گذارید در داخل نتایج گوگل نیز مشاهده کنید. درحقیقت فروشگاه‌ساز اینستاگرامی با اعمال اصول سئو در محتواهای نوشته‌شده به شما کمک می‌کند محتواهای پیج کاریتان در صفحه نخست گوگل نمایش داده شود. مخاطبان گوگل نیز به‌راحتی می‌توانند محتواهای باکیفیت محصولات شما را در موتورهای جست‌وجوی گوگل مشاهده کنند

صرف زمان کمتر و بازدهی بیشتر

به‌کمک پلتفرم سایت‌ساز رایگان در کمترین زمان ممکن می‌توانید سایت فروشگاهی پیج اینستاگرام خود را راه‌اندازی کنید. همچنین بدون نیاز به استخدام نیروی کاری جدید توسط برنامه فروشگاه‌ساز اینستاگرامی سفارش‌های مشتریان را ثبت و از آن‌ها وجه مورد نظر را دریافت کنید.

ارائه تمام اطلاعات و سازمان‌دهی آن‌ها

پلتفرم سایت‌ساز رایگان به شما کمک می‌کند تمام اطلاعات ضروری فروشگاه خود را کاملاً سازمان‌یافته و مرتب در اختیار کاربران قرار دهید؛ درحالی‌که شبکه اجتماعی اینستاگرام به‌دلیل الگوریتم‌های مختلف خود، احتمال اینکه محتواهای پیج شما را برای تمام فالوورها نمایش ندهد بسیار زیاد است.

شما مالک سایت خود هستید

با توجه به اینکه محتواهای پیج فروشگاهی اینستاگرام در اختیار فروشندگان نیست و درحقیقت آن‌ها تسلطی بر محتواهای خود ندارند، طراحی سایت فروشگاهی برای صاحبان کسب و کار امر بسیار ضروری است. هنگامی که یک وب‌سایت حرفه‌ای را راه‌اندازی می‌کنید، شما مالک سایت خود خواهید بود و به‌راحتی می‌توانید آن را مدیریت کنید.

امکان دریافت نماد الکترونیک برای وب‌سایت

یکی از مزایای سایت‌ساز رایگان برای فروشگاه‌های اینستاگرامی توانایی دریافت نماد اعتماد الکترونیک است. در فروشگاه‌های اینترنتی که چنین نمادی دارند، اعتماد و اطمینان مشتریان برای خرید محصولات افزایش می‌یابد.

درگاه پرداخت آنلاین

یکی از قابلیت‌های بسیار مهم فروشگاه‌ساز اینستاگرامی ساده‌سازی فرایند خرید به کمک درگاه‌های پرداخت آنلاین برای کاربران است. اگر یک پیج فروشگاهی اینستاگرامی بخواهد خدمات خود را به مشتریان بفروشد، کاربران برای دریافت وجه باید در دایرکت عکس قبض انتقال وجه خود را ارسال کنند که این امر موضوع چندان جالب به نظر نمی‌آید.

لبخند با گونه های سرخ

امکان دسته‌بندی محصولات

یکی از قابلیت‌های فوق‌العاده پلتفرم سایت‌ساز رایگان امکان دسته‌بندی محصولات است. متأسفانه شبکه اجتماعی اینستاگرام این قابلیت را ندارد و مشتریان هنگام خرید از پیج اینستاگرام دچار سردرگمی خواهند شد.

توانایی به‌روزرسانی قیمت‌ها

امروزه با توجه به نوسان قیمت کالاها تمام پیج‌های کاری نیاز به آپدیت کردن قیمت‌های محصولات دارند؛ برای این منظور شما می‌توانید به‌کمک فروشگاه‌ساز اینستاگرامی در داخل سایت خود تمام نوسانات قیمت را روی محصولات‌تان اعمال کنید.

ارائه خدمات بدون محدودیت زمانی

پلتفرم‌های سایت‌ساز رایگان به شما کمک می‌کنند در تمام ساعات شبانه‌روز خدمات و محصولات خود را به مشتریان ارائه دهید و پاسخ‌گوی نیازهای آن‌ها باشید.

راهنمای کامل راه‌اندازی فروشگاه اینستاگرامی به کمک سایت‌ساز پادروشاپ

در این بخش به بررسی نحوه راه‌اندازی فروشگاه اینستاگرامی به صورت گام‌به‌گام خواهیم پرداخت.

گام اول: ثبت نام و اتصال اینستاگرام

اگر پیج فروشگاه اینستاگرامی شما فعال باشد بعد از ثبت نام، اتصال و بازخوانی محتوای پیج فروشگاه شما انجام می‌شود، اما اگر در اینستاگرام پیج فروشگاه ندارید از قسمت فروشگاه من روی سه نقطه کلیک کرده و محصولات خود را اضافه کنید.

گام دوم: تأیید پیج اینستاگرام

در این مرحله باید لینک ایجادشده را کپی کنید و در بایو اینستاگرام قرار دهید. پس از آن می‌توانید به وب اپلیکیشن پادروشاپ برگردید و در قسمت فروشگاه من محصولات خود را مشاهده کنید.

گام سوم: اعلام موجودی و قیمت‌گذاری

مشتریان برای خرید باید از موجودی‌ها و قیمت محصولات فروشگاه شما اطلاع داشته باشند؛ بنابراین با کلیک روی دکمه ویرایش می‌توانید پنل ویرایش محصولات را مشاهده کنید و با ثبت قیمت‌ها و موجودی‌ها این مرحله را نیز به اتمام برسانید.

گام چهارم: تکمیل اطلاعات پروفایل

در پروفایل وب‌سایت فروشگاهی خود باید نام، نام خانوادگی و همچنین شماره کارت بانکی مدیر فروشگاه را وارد کنید. توجه داشته باشید خط تلفن همراه و کارت بانکی باید به نام مدیر فروشگاه باشد. اکنون فروشگاه شما راه‌اندازی شده است و شما می‌توانید مشتریان خود را برای خرید به لینک فروشگاه ارجاع دهید.

لبخند کنترل شده

ابزارهای کاربردی سایت‌ساز رایگان پادروشاپ

  • گزارش مالی (آمار و ارقام فروش خدمات یا محصولات)
  • ایجاد سفارش (ثبت سفارش مشتریان و مدیریت آن‌ها)
  • کد تخفیف (امکان تخفیف‌گذاری روی محصولات)
  • مشتریان (پنل اطلاعات و ارتباط با مشتری)
  • پروفایل (امکان تکمیل اطلاعات خرید اشتراک و تعریف آدرس‌های پیش‌فرض)
  • سفارش‌ها (امکان مشاهده سفارش‌های دریافتی و ارسال آن‌ها)

سخن پایانی

در دنیای امروز یکی از بهترین ایده‌های افزایش درآمد برای صاحبان کسب و کار، راه‌اندازی وب‌سایت فروشگاهی به‌کمک سایت‌سازهای رایگان است. همان‌طور که در مطالب بالا اشاره کردیم، سایت‌ساز رایگان پلتفرمی است که به صاحبان کسب و کار کمک می‌کند بدون نیاز به مهارت کدنویسی در کمترین زمان ممکن وب‌سایت فروشگاهی خود را راه‌اندازی کنند. افرادی که کسب و کار خود را در شبکه اجتماعی اینستاگرام مدیریت می‌کنند، بی‌شک با محدودیت‌های این برنامه برای درآمدزایی مواجه خواهند شد؛ درحالی‌که پلتفرم فروشگاه‌ساز اینستاگرامی تمام عناصر مورد نیاز را برای یک فروشگاه اینترنتی فراهم کرده است تا فروشندگان محصولات خود را به کاربران عرضه کنند. یکی از قابلیت‌های ویژه پلتفرم‌های سایت‌ساز رایگان، امنیت بالای آن‌ها در مقایسه با پیج فروشگاهی اینستاگرام است. علاوه بر آن سرعت بهینه بارگذاری اطلاعات سایت به فروشندگان کمک می‌کند حجم انبوهی از اطلاعات را در کمترین زمان ممکن روی سایت فروشگاه بارگذاری کنند. سرعت سریع لود شدن اطلاعات برای مشتریان امر بسیار مهمی است که سبب می‌شود آن‌ها فرایند خرید خود را به پایان برسانند. با توجه به مطالب ارائه‌شده امیدواریم بتوانید به‌صورت بهینه از پلتفرم سایت‌ساز رایگان برای فروشگاه‌های اینستاگرامی خود استفاده کنید. در پایان از همراهی شما بسیار سپاسگزاریم.

سوالات متداول

۱. پلتفرم سایتساز چیست؟

سایت‌سازها ابزاری کاربردی هستند که با برخورداری از دانش کدنویسی و قابلیت به‌کارگیری اصول سئو برای راه‌اندازی کسب و کارهای آنلاین استفاده می‌شوند.

۲. سایتساز مناسب چه افرادی است؟

 تمام افرادی که قصد دارند سایت خود را به‌سرعت راه‌اندازی کنند، افرادی که اولین تجربه راه‌اندازی سایت را دارند، افرادی که مهارت حرفه‌ای برای کار با سایت ندارند و افرادی که بودجه زیادی برای طراحی سایت ندارند.

۳. چگونه پلتفرم سایتساز مناسبی را انتخاب کنیم؟

صاحبان کسب و کار باید براساس نوع نیاز فروشگاه و هدف اصلی خود از راه‌اندازی یک کسب و کار آنلاین، پلتفرم سایت‌ساز رایگان خود را انتخاب کنند.

۴. مراحل راه‌اندازی فروشگاه اینستاگرامی بهکمک سایتساز پادروشاپ به چه صورت است؟

ثبت نام و اتصال اینستاگرام، تأیید پیج اینستاگرام، اعلام موجودی و قیمت‌گذاری و تکمیل اطلاعات پروفایل.

معصومه عبیری

نوسته شده در شهریور ۱۲, ۱۴۰۲

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

در این مطلب بخوانید:

Table of Contents

آخرین مطالب