مناسبت های اسفند برای بازاریابی

0

مناسبت های اسفند برای بازاریابی فرصت خوبی برای شما فراهم می‌کنند که بتوانید با اجرای کمپین‌ها و تبلیغات خاص مشتریان بیشتری را به خرید از محصولات خود دعوت کنید. با استفاده از تقویم محتوایی و برنامه‌ریزی درست می‌توانید نرخ تبدیل (conversion rate) و فروش خود را افزایش دهید. هرچند ارسال پیامک‌های تبلیغاتی به مشتریان وفادار هم در این مسیر به شما کمک خواهند کرد. به همین دلیل قصد داریم که مهم‌ترین مناسبت‌های اسفندماه را بررسی کنیم تا با انتخاب تاریخ‌های مورد نظر، شانس دیگری برای موفقیت در مارکتینگ را امتحان کنید.

مناسبت های بازاریابی محتوایی در اسفند

مناسبت‌ های اسفندماه

مناسبت های اسفند مانند مناسبت‌های آبان، مهر و سایر ماه‌های سال می‌توانند فرصتی‌های نابی برای رشد کسب‌وکار شما باشند. به همین دلیل توضیح بیشتری درباره تاریخ‌های مهم در اسفندماه ارائه خواهیم داد تا بتوانید تصمیم درستی برای این ماه بگیرید.

1- روز جهانی عدالت اجتماعی (1 اسفند)

همانطور که می‌دانید آنچه باعث بهبود کیفیت زندگی اجتماعی می‌شود، عدالت است. عدالتی که در سطح جهان اجرا شده و به واسطه آن حقوق مردم مورد احترام قرار می‌گیرند. به همین دلیل 20 فوریه را با عنوان روز «عدالت اجتماعی» نام‌گذاری کرده‌اند. شما می‌توانید از این تاریخ برای جلب توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی و مشتریان خود استفاده کنید.

2- روز جهانی زبان مادری (2 اسفند)

زبان مادری یکی از مهم‌ترین زبان‌ها برای هر فردی به حساب می‌آید و بزرگداشت چنین روزی برای همه اهمیت دارد. شما این امکان را دارید که از این فرصت برای ارسال پیام تبریک به مشتریان خود یا گذاشتن استوری استفاده کنید. اگر هم کسب‌وکارتان به گونه‌ای است که قومیت یا زبان خاصی را مد نظر دارید، می‌توانید از این فرصت برای بازاریابی استفاده کنید.

3- روز جهانی راهنمایان گردشگری (3 اسفند)

صنعت گردشگری یکی از مهم‌ترین صنایع هر کشور به حساب می‌آید. راهنمایان گردشگری نیز قشری هستند که با دانش، تجربه و مهارت‌هایی که دارند، گردشگران خارجی و داخلی را با فرهنگ، تاریخ و سایر ابعاد ارزشمند کشور آشنا می‌کنند. این افراد به شرح تاریخی و فرهنگی وقایع مختلف می‌پردازند تا به این وسیله غنایم فرهنگی و تاریخی کشور به افراد زیادی معرفی شوند. یکی از مناسبت های اسفند روز جهانی راهنمایان گردشگری است که می‌تواند به عنوان گزینه مناسبی برای بازاریابی محتوایی یا بازاریابی دیجیتالی به حساب بیاید.

4- روز مهندس، یکی از مناسبت های اسفند

روز 5 اسفند به یاد خواجه نصرالدین طوسی به عنوان روز ملی مهندس نام‌گذاری شده است. در این روز بسیاری به دوستان و آشنایان خود تبریک می‌گویند. شما می‌توانید این روز از مناسبت های اسفند را در تقویم محتوایی خود قرار داده و محتوای جذابی تولید کنید. حتی ارائه تخفیف‌های ویژه به مهندسان هم ایده‌ای است که می‌تواند توجه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند.

5- روز ملی سپندارمذگان (5 اسفند)

ایرانیان باستان روز 5 اسفند را به عنوان روز عشق یا سپندارمذگان نام نهاده‌اند. این تاریخ در حقیقت روز گرامیداشت زنان باستان بوده و آن را جشن می‌گیرند. این تاریخ به عنوان روز گرامیداشت عشق در نظر گرفته شده و بسیاری از کسب‌وکارهای آنلاین مخصوصاً آنهایی که اشیا تزیینی و دکوراتیو می‌فروشند، فروش خوبی خواهند داشت. کافی است کمپین ویژه‌ای اجرا شده و افراد به خرید محصولات پرفروش و کالاهایی با تخفیف‌های ویژه دعوت شوند.
این روز از مناسبت های اسفند را نادیده نگیرید.

مناسبت های اسفند فرصت خوبی برای اجرای استراتژی‌های بازاریابی به حساب می‌آیند. کافی است برنامه‌ریزی درستی داشته باشید تا موفقیت خود را در هر فرصت مشاهده کنید.

6- روز بیماری‌های نادر (10 اسفند)

گروهی از افراد در هر کشوری به بیماری‌های نادر مبتلا هستند. این افراد با چالش‌های مختلفی مواجه بوده و حمایت‌های اجتماعی، عاطفی و روانی نقش مهمی در بهبود سلامتی و آرامش آنها بازی می‌کنند. روز 10 اسفند تاریخ دیگری است که شما می‌توانید این گروه از کاربران خود را مورد توجه ویژه قرار دهید و با برنامه‌ریزی درست و تبلیغات تأثیرگذار از آنها یاد کنید. اگر هم کسب‌وکاری در حیطه بهداشت و درمان دارید، می‌توانید به معرفی بیماری‌های نادر و نکات مفید برای مراقبت از آنها بپردازید.

7- روز جهانی اختراعات (10 اسفند)

روز اختراع

روز اول مارس به عنوان روز جهانی اختراعات شناخته می‌شود. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید اولین اختراع بشر آتش است. البته هر گونه نوآوری نوعی اختراع به حساب می‌آید و با برگزاری مسابقاتی در این مناسبت از مناسبت های اسفند می‌توانید مشوق افراد بسیاری برای خلاقانه اندیشیدن و پیگیری تفکرات مبدعانه باشید.

8- روز جهانی کتاب (13 اسفندماه)

کتاب‌ها یکی از مهم‌ترین منابع اطلاعاتی هستند که اگرچه فرمت آنها اکنون فقط چاپی نیست اما همچنان مورد استقبال بسیاری از افراد هستند. کتاب‌های الکترونیک و صوتی به عنوان پرکاربردترین فرمت کتاب‌ها در سال‌های اخیر شناخته شده‌اند. به همین دلیل در چنین روزی کتابفروشان یا کسب‌وکارهایی که کتاب‌های الکترونیکی می‌فروشند می‌توانند ایده‌های بازاریابی خوبی را به کار بگیرند و توجه مشتریان بسیاری را به فروشگاه‌های خود جلب کنند. حتی می‌توانید کتاب‌ها را به عنوان هدیه‌ای خاص به برندگان مسابقات خود بدهید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    9- روز احسان و نیکوکاری (14 اسفند)

    روز احسان و نیکوکاری یکی از بهترین فرصت‌هاست که می‌توان مردم را به انجام کارهای خیرخواهانه دعوت کرد. در این راستا تبلیغات ویدیویی و بنری ابزارهای کاربردی مناسبی به حساب می‌آیند. این روز برای کسب‌وکارها و انجمن‌هایی که در امور خیرخواهانه و مردمی فعالیت دارند، گزینه خوبی خواهد بود تا افراد بیشتری به انجام کار خیر بپردازند.

    10- روز جهانی زن (18 اسفند)

    در روز 8 مارس یا 18 اسفند از زنان تأثیرگذار در جهان قدردانی می‌شود. این روز یکی از مناسبت های اسفند است که می‌توان در آن محبت، بزرگی، صبوری زنان و تلاش آن‌ها در جهت سازندگی جامعه را ستود. این روز گزینه خوبی برای بازاریابی محسوب می‌شود زیرا بخش مهمی از مشتریان فروشگاه‌های آنلاین و فیزیکی را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

    مناسبت های تقویم اسفند

    • روز جهانی فکر کردن (3 اسفند)
    • روز ملی بزرگداشت زمین و بانوان (5 اسفند)
    • روز جهانی صورتی (8 اسفند)
    • روز تزیین با گل (9 اسفند)
    • روز جهانی لیسانسه‌ها (10 اسفند)
    • روز قدردانی از کارمندان (11 اسفند)
    • روز جهانی حیات وحش (13 اسفند)
    • روز درخت و درختکاری (15 اسفند)
    • روز گیاهخواری (17 اسفند)
    • روز جهانی نکشیدن سیگار (23 اسفند)
    • روز مشتری (28 اسفند)
    • روز ملی شدن صنعت نفت (29 اسفند)

    ایده‌های بازاریابی متفاوتی که با توجه به مناسبت‌ های اسفند به ذهن شما می‌آیند، فرصت‌هایی برای رشد کسب‌وکار شما خواهند بود. هرچند تلاش همه صاحبان کسب‌وکارها برای موفقیت‌آمیز بودن بازاریابی است.

    جمع‌بندی

    • مناسبت های اسفند برای بازاریابی فرصت خوبی برای شما فراهم می‌کنند که بتوانید با اجرای کمپین‌ها و تبلیغات خاص مشتریان بیشتری را به خرید از محصولات خود دعوت کنید.
    • مناسبت های اسفند فرصت خوبی برای اجرای استراتژی‌های بازاریابی به حساب می‌آیند. کافی است برنامه‌ریزی درستی داشته باشید تا موفقیت خود را در هر فرصت مشاهده کنید.
    • روز جهانی اختراعات، روز جهانی زن، روز درختکاری و روز ملی شدن صنعت نفت از مناسبت های اسفند به حساب می‌آیند.
    • شما چه ایده‌هایی برای بازاریابی در اسفند دارید که متأثر از مناسبت‌های این ماه شکل می‌گیرند؟ لطفاً نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

    پرسش‌های پرتکرار

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.