آموزش گام به گام و معرفی تمام راه‌های دیلیت اکانت اینستاگرام

0

دیلیت اکانت اینستاگرام به معنی حذف اکانت از شبکه اجتماعی اینستاگرام است. این کار را می‌توان به دو صورت موقت و دائم انجام داد. باید بدانید که بسیاری افراد به دلایل متفاوت مانند مشغله، مشکلات روحی و بسیاری موارد دیگر دوست دارند که اکانت اینستاگرام خود را حذف کنند. در این مطلب از پادرو قصد داریم که در خصوص روش‌های دیلیت اکانت در اینستاگرام به صورت موقت و دائم مطالبی را بیان کنیم. پس اگر شما هم قصد دارید که راه‌های حذف اکانت خود را بدانید تا انتها با ما همراه باشید.

دیلیت اکانت اینستاگرام به چه معنی است؟

اینستاگرام را باید به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی دانست. افراد بسیاری در این شبکه اجتماعی اکانت دارند و در آن فعالیت می‌کنند. اما ممکن است هر فرد به دلایل متفاوتی قصد داشته باشد تا اکانت خود را به صورت موقت یا دائم حذف کند. دیلیت اکانت اینستاگرام به معنی حذف و پاک کردن اکانت اینستاگرام است که همان‌طور که گفتیم به دو روش موقت و دائم انجام می‌شود.

دیلیت اکانت اینستاگرام به معنی حذف اکانت از شبکه اجتماعی اینستاگرام است.

تفاوت دیلیت اکانت اینستاگرام به صورت موقت و دائمی

باید بدانید که یک تفاوت مهم در حذف اکانت به صورت موقت و دائمی در اینستاگرام وجود دارد. زمانی که فرد اکانت خود را به صورت موقت حذف می‌کند، در زمان فعال‌سازی دوباره آن، به تمام اطلاعات خود مانند عکس‌ها، ویدیوها، استوری‌ها و موارد دیگر دسترسی دارد. اگر فردی اکانت اینستاگرام خود را به صورت دائمی حذف کند، دیگر هیچ شخصی نمی‌تواند به هیچ کدام از اطلاعات او دسترسی داشته باشد. البته به خاطر داشته باشید که حذف اینستاگرام باعث پاک شدن پیام‌های شما نمی‌شود و افرادی که با آن‌ها در دایرکت شخصی صحبت کرده‌اید، می‌توانند این پیام‌ها را مشاهده کنند.

تفاوت دیلیت اکانت اینستاگرام به صورت موقت و دائمی

انواع دیلیت اکانت در اینستاگرام

همان‌طور که گفتیم در اینستاگرام می‌توان به دو صورت موقت و دائمی اکانت خود را حذف کرد. در ادامه در خصوص نحوه دیلیت اکانت اینستاگرام با استفاده از هر کدام از این روش‌ها و نکاتی که باید بدانید، مطالبی را بیان خواهیم کرد.

1- دیلیت اکانت موقت اینستاگرام

بسیاری افراد ممکن است به دلایل متفاوت قصد داشته باشند تا مدتی در اینستاگرام فعالیت نکنند. این افراد می‌توانند دیلیت اکانت اینستاگرام خود را به صورت موقت انجام دهند. در صورتی که اکانت خود را به صورت موقت حذف کنید، می‌توانید در زمانی که دوست دارید، دوباره آن را فعال کنید و به اطلاعات قدیمی خود دسترسی داشته باشید.

لینک دیلیت اکانت اینستاگرام به صورت موقت

با استفاده از این لینک می‌توانید به صورت موقت اکانت خود را حذف کنید. برای این کار تنها کافی است که مراحل زیر را انجام دهید.

  • ابتدا وارد لینک شوید.
  • در صفحه‌ای که مشاهده می‌کنید نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید.
  • گزینه ورود یا (Login) را انتخاب نمایید.
  • پس از ورود، در صفحه‌ای که مشاهده می‌کنید باید دلیل غیرفعال کردن اکانت خود را انتخاب کنید.
  • می‌توانید در این بخش گزینه (Something else) را برگزینید.
  • پس از برای تأیید دیلیت اکانت اینستاگرام به صورت موقت دوباره رمز عبور از شما خواسته می‌شود.
  • رمز عبور خود را وارد کنید و گزینه (Temporarily Disable Account) را انتخاب کنید.

پس از انجام این مراحل اکانت شما غیرفعال شده است. توجه داشته باشید که در هر زمانی که تمایل داشته باشید مجدداً آن را فعال کنید، تنها کافی است وارد اپلیکیشن یا سایت اینستاگرام شوید و نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید. با انجام این کار، اکانت شما دوباره فعال خواهد شد.

در صورتی که اکانت خود را به صورت موقت حذف کنید، می‌توانید در زمانی که دوست دارید، دوباره آن را فعال کنید و به اطلاعات قدیمی خود دسترسی داشته باشید.

روش دیگری برای دیلیت اکانت اینستاگرام به صورت موقت

روش دیگری که می‌توانید از طریق آن اقدام به حذف اکانت اینستاگرام خود به صورت موقت کنید، وارد شدن به اینستاگرام از طریق سایت آن است. پس از این که با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور وارد اکانت اینستاگرام خود روی مرورگر شدید، مراحل زیر را دنبال کنید.

  • ابتدا گزینه پروفایل را انتخاب کنید و به صفحه پروفایل خود وارد شوید.
  • پس از آن با انتخاب گزینه (Edit Profile)، به تنظیمات این بخش بروید.
  • در قسمت پایین صفحه گزینه (Temporarily Disable Your Account) را مشاهده خواهید کرد.
  • با انتخاب این گزینه به صفحه جدیدی وارد خواهید شد که در آن باید دلیل دیلیت اکانت اینستاگرام خود را مشخص کنید.
  • در انتها با وارد کردن دوباره رمز عبور، اکانت شما دی اکتیو خواهد شد.

نکاتی در خصوص دیلیت اکانت اینستاگرام به صورت موقت

برخی نکات وجود دارد که توجه به آن‌ها باعث می‌شود تا بتوانید کار دیلیت اکانت اینستاگرام به صورت موقت را که به آن دی اکتیو کردن اکانت نیز می‌گویند، بهتر انجام دهید. این نکات عبارتند از:

  • اینستاگرام برای دیلیت اکانت موقت قانونی دارد و آن قانون این است که تنها هفته‌ای یک بار می‌توان این کار را انجام داد.
    • پس از دی اکتیو کردن اکانت اگر در زمانی کمتر از یک هفته مجدداً آن را فعال کنید، باید تا سپری شدن 7 روز صبر کنید تا بتوانید دوباره آن را دی اکتیو کنید.
  • پس از دیلیت اکانت اینستاگرام به صورت موقت در چند ساعت ابتدایی اکانت شما با نام (instagrammer) دیده خواهد شد و پس از آن محو می‌شود.
  • با دیلیت اکانت اینستاگرام به صورت موقت، تمام پست‌ها، کامنت‌ها و فالوئرهای شما دست نخورده باقی می‌مانند و زمانی که دوباره اکانت را فعال کنید به پیج خود دسترسی خواهید داشت.
  • برای دی اکتیو کردن اینستاگرام تنها یک روش وجود دارد و آن هم مراجعه به سایت اینستاگرام است که نحوه دیلیت اکانت اینستاگرام را در بالا توضیح دادیم.
  • پس از اکتیو کردن مجدد اکانت، ممکن است تا چند روز با برخی مشکلات مواجه باشید.
    • اما پس از مدتی تمام این مشکلات به طور کامل رفع خواهند شد و می‌توانید مانند همیشه از اینستاگرام خود استفاده کنید.

2- نحوه دیلیت اکانت اینستاگرام به صورت دائمی

برخی افراد به دلایل متفاوت ممکن است دیگر نخواهند اکانت اینستاگرام آن‌ها وجود داشته باشد. برای این کار باید اکانت را به صورت دائمی حذف کرد.

لینک دیلیت اکانت دائمی اینستاگرام

برای حذف اکانت به صورت دائمی از این لینک باید استفاده کرد. پس از این که صفحه مورد نظر باز شد، باید مراحل زیر را انجام دهید.

  • در صفحه‌ای که مشاهده می‌کنید، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید.
  • سپس وارد صفحه‌ای جدید می‌شوید که در آن دلیل حذف اکانت از شما پرسیده شده است.
  • در این بخش می‌توانید گزینه (Something Else) را انتخاب نمایید.
  • پس از آن به شما تاریخی نمایش داده می‌شود که اکانت شما در آن روز پاک خواهد شد.
  • با انتخاب گزینه (Permanently delete my account) و تأیید آن کار حذف اکانت شما به صورت دائمی شروع خواهد شد و در روز مشخص شده تمام اطلاعات شما پاک خواهد شد.

نکاتی در خصوص دیلیت اکانت اینستاگرام به صورت دائم

  • پس از پاک کردن اکانت به صورت دائمی دیگر شما، دوستانتان و حتی خود اینستاگرام به اطلاعات موجود در پیجتان مانند ویدیوها، عکس‌ها، متن‌ها و موارد دیگر دسترسی نخواهد داشت.
  • پس از حذف اکانت نه شما و نه هیچ فرد دیگری نمی‌تواند با نام کاربری قدیمی شما اکانت بسازد.
  • در صورت حذف اینستاگرام، دیگر نمی‌توان با ایمیلی که آن اکانت با آن ساخته شده بود، حساب اینستاگرام جدیدی ساخت.
  • اگر ممکن است در آینده بخواهید اینستاگرام را با همان ایمیل بسازید، باید قبل از حذف اینستاگرام در بخش (Edit Profile) ایمیل خود را تغییر دهید. به دلیل این که قصد دارید اکانت خود را حذف کنید، می‌توانید در این بخش از ایمیل‌های غیر معتبر نیز استفاده کنید.
  • اگر فکر می‌کنید که ممکن است دوباره بخواهید به این اکانت دسترسی داشته باشید، بهتر است آن را به صورت موقت دیلیت نمایید.
  • پس از حذف اکانت به صورت دائم برای چند روز، اکانت شما به صورت (instagrammer) نمایش داده می‌شود و پس از آن دیگر هیچ فردی نمی‌تواند اکانت شما را مشاهده کند.

پس از پاک کردن اکانت به صورت دائمی دیگر شما، دوستانتان و حتی خود اینستاگرام به اطلاعات موجود در پیجتان مانند ویدیوها، عکس‌ها، متن‌ها و موارد دیگر دسترسی نخواهد داشت.

توضیحاتی در خصوص بخش دلایل حذف اکانت

همان‌طور که در قسمت حذف اکانت اینستاگرام به صورت موقت و دائم گفتیم، اینستاگرام از شما دلیل حذف اکانت را سؤال می‌کند. ساده‌ترین روش برای رد کردن این قسمت، انتخاب گزینه (Something else) یا موارد دیگر است. در ادامه قصد داریم که گزینه‌هایی که اینستاگرام در بخش حذف اکانت به صورت دائم قرار داده را با هم بررسی کنیم و در خصوص هر کدام توضیحاتی بیان کنیم.

گزینه (Too busy/Too distracting)

افرادی که به دلیل کمبود وقت به دلایل متفاوت یا پرت شدن حواسشان قصد دارند اینستاگرام را حذف کنند، این گزینه را انتخاب می‌کنند. البته اینستاگرام در این زمان پیشنهاد می‌دهد که با حذف کردن اپلیکیشن به جای حذف اکانت، تمرکز خود را بازگردانید.

گزینه (Trouble getting started)

برخی افراد پس از ساخت اکانت اینستاگرام به دلیل عدم آشنایی با محیط این اپلیکیشن، اقدام به حذف اکانت می‌کنند. اینستاگرام به این افراد پیشنهاد می‌دهد که با استفاده از مطالبی که در این خصوص منتشر کرده اطلاعات خود را بالا ببرند تا بتوانند در این برنامه به راحتی فعالیت کنند.

گزینه (Created a second account)

اگر فردی به هر دلیلی اقدام به ساخت اکانت دوم کرده و به همین دلیل می‌خواهد اکانت اول خود را حذف کند، می‌تواند این گزینه را انتخاب کند. پیامی که در هنگام انتخاب این گزینه از سمت اینستاگرام دریافت می‌کنید، این است که در خصوص حذف اکانت درست اطمینان حاصل کنید.

گزینه (Concerned about my data)

این گزینه را کسانی انتخاب می‌کنند که نگران هستند اطلاعات شخصی آن‌ها فاش شود. به همین دلیل دیگر تمایل به ادامه فعالیت در اینستاگرام ندارند.

گزینه (Privacy concerns)

حریم خصوصی یکی از مواردی است که افراد بسیاری در خصوص آن نگرانی‌هایی دارند. اگر قصد داشته باشید به دلیل حفظ حریم خصوصی اکانت اینستاگرام خود را حذف کنید، باید این گزینه را انتخاب کنید. البته با انتخاب این گزینه اینستاگرام به شما پیشنهاد می‌دهد که به جای دیلیت اکانت، اکانت خود را به حالت شخصی (Private) تغییر دهید.

گزینه (Can’t find people to follow)

دلیل برخی از افراد برای حذف اینستاگرام عدم پیدا کردن افرادی برای فالو محسوب می‌شود. در این هنگام اینستاگرام پیشنهاد می‌کند ابتدا توضیحات و مطالب مرتبط را مطالعه کنند.

گزینه (Too many ads)

تبلیغات بیش از حد ممکن است دلیلی برای دیلیت اکانت اینستاگرام بسیاری از افراد باشد. این گزینه برای این افراد قرار داده شده است.

گزینه (Want to remove something)

برخی افراد به این دلیل که می‌خواهند بخشی از اطلاعات موجود در اینستاگرام خود را پاک کنند، اقدام به حذف اکانت می‌کنند. البته در اینجا اینستاگرام به این دسته افراد پیشنهاد می‌دهد که به جای این که حساب خود را پاک کنند، اقدام به پاک کردن اطلاعات مورد نظر کنند.

گزینه (Something else)

در صورتی که افراد هر دلیل دیگری برای حذف اینستاگرام داشته باشند، می‌توانند این گزینه را انتخاب کنند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    بازگرداندن پیج بعد از دیلیت اکانت اینستاگرام به صورت دائمی

    باید بدانید که قوانین دیلیت اکانت اینستاگرام در اواخر سال 2021 دستخوش تغییراتی شد. پس از این تغییرات بود که حذف اکانت اینستاگرام به سرعت انجام نمی‌شود و به کاربران یک ماه برای تغییر نظر فرصت داده می‌شود. البته باید بدانید که پس از مدت کوتاهی اکانت شما از حالت (Instagrammer) خارج و محو می‌شود.

    اما تا یک ماه فرصت دارید که اکانت خود را بازیابی کنید و پس از آن هیچ راهی برای بازگرداندن اکانت شما وجود نخواهد داشت. اگر پس از حذف اینستاگرام به هر دلیلی قبل از زمان تعیین شده خواستید که اکانت خود را بازیابی کنید تنها لازم است مراحل زیر را انجام دهید.

    • ابتدا به سایت اینستاگرام وارد شوید.
    • در قسمت ورود، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید.
    • پس از آن، با انتخاب گزینه ورود (Login) پیامی برای شما ظاهر می‌شود که با انتخاب گزینه (Keep Account) می‌توانید اکانت خود را بازیابی کنید.
    • پس از انجام مراحل گفته شده، اکانت به صورت کامل به شما بازگردانده می‌شود و می‌توانید به راحتی در اینستاگرام فعالیت کنید.

    دیلیت اکانت اینستاگرام بدون پسورد

    باید بدانید که بدون پسورد یا رمز عبور به هیچ عنوان نمی‌توان اکانت اینستاگرام را پاک کرد. اگر رمز عبور اکانت اینستاگرام خود را فراموش کرده‌اید، بهتر است ابتدا از طریق روش‌های بازیابی، رمز عبور خود را مشخص کنید و سپس اقدام به دیلیت اکانت اینستاگرام به صورت موقت یا دائم نمایید. باید بدانید که اگر به هیچ صورت نمی‌توانید به رمز عبور خود دسترسی پیدا کنید، هیچ روشی برای پاک کردن اکانت اینستاگرام شما وجود ندارد.

    بسیاری از سایت‌ها به دلایل متفاوتی مانند بازدید بیشتر، اقدام به انتشار محتوایی با تیتر حذف اینستاگرام بدون پسورد می‌کنند. باید بدانید که بدون پسورد هیچ راهی برای حذف اینستاگرام وجود ندارد. حتی اگر تعداد افراد بسیار زیادی اکانتی را ریپورت کنند، آن اکانت تنها بن و مسدود می‌شود اما حذف نخواهد شد.

    باید بدانید که بدون پسورد یا رمز عبور به هیچ عنوان نمی‌توان اکانت اینستاگرام را پاک کرد.

    دیلیت اکانت اینستاگرام از طریق گوشی

    برای این که بتوان اکانت اینستاگرام خود را از طریق گوشی پاک کرد، می‌توان از دو روش استفاده کرد. این دو روش عبارتند از:

    1. برای پاک کردن اینستاگرام به صورت موقت و دائم، از لینک‌های بالا استفاده کنید.
      • با وارد شدن به لینک‌های داده شده در این مقاله و طی کردن مراحل، می‌توانید اکانت اینستاگرام خود را به صورت موقت یا دائم، حذف نمایید.
    2. روش دیگر استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام برای حذف اکانت است.
      • برای این کار باید وارد اینستاگرام شوید و به بخش تنظیمات بروید.
      • در این بخش با انتخاب گزینه (Help) و پس از آن (Help Center) به صفحه جدیدی وارد خواهید شد.
      • در این بخش گزینه (managing your account) را انتخاب کنید.
      • پس از آن گزینه (delete your account) را مشاهده خواهید کرد.
      • با انتخاب نحوه پاک شدن پیج (دائم یا موقت) و انتخاب گزینه مورد نظر آن، لینک‌های حذف اکانت به شما داده می‌شود.
      • با وارد شدن به سایت و طی کردن مراحل می‌توانید اکانت خود را حذف کنید.

    مشکلات احتمالی در زمان دیلیت اکانت اینستاگرام

    برخی مواقع به دلایل مختلف ممکن است زمانی که می‌خواهید اکانت اینستاگرام خود را به صورت دائم یا موقت حذف کنید، با مشکلاتی مواجه شوید. در ادامه چند نمونه از رایج‌ترین مشکلاتی که با آن ممکن است مواجه شوید و راه حل آن‌ها را بیان خواهیم کرد.

    صحیح نبودن رمز عبور

    برخی مواقع در هنگامی که قصد دارید اکانت خود را حذف کنید، با این که رمز عبور خود را به درستی وارد می‌کنید، باز با خطای اشتباه بودن آن مواجه می‌شود. برای رفع این مشکل تنها لازم است یک بار رمز اینستاگرام خود را عوض کنید و دوباره اقدام به حذف اکانت به صورت دائمی یا موقت کنید.

    کندی سایت

    برخی مواقع به دلیل سرعت اینترنت، شلوغی سایت اینستاگرام و بسیاری دلایل دیگر، لود شدن کامل صفحه اینستاگرام زمان طولانی‌تری را طلب می‌کند. در این مواقع تنها لازم است اندکی صبر کنید تا هر مرحله را انجام دهید، یا این کار را به چند ساعت بعد موکول کنید تا اینترنت بهتری داشته باشید یا سایت خلوت‌تر شده باشد.

    دیلیت اکانت اینستاگرام چه به صورت موقت و چه به صورت دائم، باعث پاک شدن پیام‌های شخصی ارسال شده نمی‌شود.

    جمع‌بندی

    • افراد مختلف ممکن است به دلایل بسیار زیادی دوست داشته باشند اکانت اینستاگرام خود را به صورت موقت یا دائم حذف کنند.
    • برای دیلیت اکانت اینستاگرام حتماً باید به سایت این اپلیکیشن مراجعه کنید.
    • دیلیت اکانت را می‌توان به دو شکل موقت و دائم انجام داد.
    • دیلیت اکانت موقت به این صورت است که تا زمانی که شما دوباره آن را فعال نکنید، اکانت شما حذف شده است اما تمام اطلاعاتتان پس از فعال سازی دوباره باز خواهند گشت.
    • پس از سپری شدن تایمی که برای پشیمان شدن از دیلیت اکانت اینستاگرام به صورت دائم در نظر گرفته شده است، اکانت به صورت کامل پاک خواهد شد.
    • دیلیت اکانت اینستاگرام چه به صورت موقت و چه به صورت دائم، باعث پاک شدن پیام‌های شخصی ارسال شده نمی‌شود.
    • بدون رمز عبور نمی‌توان اکانت اینستاگرام را دیلیت کرد.
      • بنابراین اگر می‌خواهید اکانت خود را حذف کنید، حتماً باید رمز عبور آن را به خاطر بیاورید و یا آن را بازیابی کنید.
    • شما روش دیگری برای دیلیت اکانت اینستاگرام می‌شناسید؟ از چه روشی برای حذف اکانت استفاده می‌کنید؟
    • نظرات و تجربیات خود را با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید.

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع

    help.instagram

    vpnmentor

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.