بسته بندی خلاقانه ادویه با جدیدترین ترفندهای روز دنیا

0

بسته ‌بندی خلاقانه ادویه یکی از روش‌های فوق‌العاده برای افزایش فروش این نوع مادۀ غذایی است. فرقی نمی‌کند که شما یک فروشگاه‌ حضوری داشته باشید یا یک سایت فروشگاهی و حتی پیج عطاری آنلاین، مهم این است که بر روش‌های جذب مشتری و بازاریابی در فضایی که در آن حضور دارید، مسلط باشید. در نگاه اول آنچه رضایت خریدار را به دنبال خواهد داشت، نوع بسته‌بندی محصولات شما خواهد بود.

به عبارتی اگر می‌خواهید پروسه رضایت‌مندی مشتری را مرحله به مرحله خوب طی کنید، باید اول بتوانید چشمان و به دنبال آن ذهن مخاطب را تسخیر کنید. پس نوع بسته‌بندی شما باید به گونه‌ای باشد که بتوانید در همان لحظه اول این ذهنیت را در مشتری ایجاد کنید که شما در کار خود بسیار حرفه‌ای هستید. همین بسته‌بندی می‌تواند شروعی موفق برای بازاریابی برند شما محسوب شود.

بسته بندی ادویه

بسته بندی خلاقانه ادویه برای محصولات اینستاگرامی

اگر به عنوان صاحب یک پیج اینستاگرامی در زمینه فروش انواع ادویه و چاشنی فعالیت می‌کنید، باید بدانید که بسته‌بندی خلاقانه ادویه شما بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا می‌کند. شما در فضایی هستید که رقابت بیشتر از هر چیزی بر اساس محتوای بصری خواهد بود. پس برای جلب کردن نظرات مخاطبین هدف خود، در قدم اول باید برند جذابی به‌ نظر برسید. برای جذابیت راه‌های مختلفی پیش‌ رو دارید، یکی از بهترین این روش‌ها داشتن بسته ‌بندی خلاقانه ادویه‌ است.

در ساده‌ترین حالت شما می‌خواهید از بسته‌بندی به عنوان یک روش محافظتی استفاده کنید که کالای مورد نظر را در طول حمل‌ونقل از هرگونه آسیبی حفظ کند. اما برای حضور قوی در بازار و ایجاد یک نگاه خریدارانه به محصول خود، باید بسته ‌بندی خلاقانه ادویه را مورد هدف قرار دهید. این یک روش تبلیغاتی بی‌نظیر برای جلب رضایت مشتری شما خواهد بود. علاوه بر این شما می‌توانید با به اشتراک گذاشتن نوع بسته‌بندی محصولات خود، اعتماد مخاطبین هدف و مشتریان احتمالی را کسب کنید.

 شما به عنوان یک فروشنده ادویه‌جات باید بتوانید با کمک بسته بندی خلاقانه ادویه نه تنها کاربران خود را متقاعد به خرید از فروشگاه خود کنید، بلکه با ایجاد یک شبکه قوی از ارتباطات، باعث رشد کسب‌وکار خود شوید. البته متقاعدسازی در هر سطحی و با هر روشی کاری نیست که همۀ فروشندگان و یا صاحبان تجارت اینستاگرامی بتوانند به راحتی از پس آن برآیند، اما در اینجا نکاتی برای بسته بندی خلاقانه ادویه وجود دارد که می‌تواند شما را در رده فروشندگانی قرار دهد که در مسیر درست متقاعدسازی مشتریان قرار می‌دهد.

اهمیت بسته بندی خلاقانه ادویه جات

در بازاریابی برداشت اولیه بسیار اهمیت دارد. در مورد بسته‌بندی این برداشت بسیار مهم‌تر هم خواهد بود. اولین چیزی که به معرفی برند شما برای مصرف‌کننده می‌پردازد، ظاهر محصول شما خواهد بود. همین امر باعث می‌شود که صاحب یک ادویه فروشی آنلاین و یا هر تجارت دیگری نیاز به استفاده از ایده‌های جالب و جذاب برای بسته‌بندی محصولات خود داشته باشد. یک بسته‌بندی مناسب از چند وجه گوناگون می‌تواند در رشد تجارت شما تأثیرگذار باشد. این شیوه منجر به تأثیر فوق‌العاده روی وفاداری به برند شما و تضمین حفظ مشتریان شما در مدت زمان طولانی خواهد شد.

1. محافظت از محصول

همان‌طور که گفتیم در ابتدایی‌ترین حالت، بسته بندی خلاقانه ادویه منجر به محافظت از آن محصولات می‌شود. این کار باید به گونه‌ای انجام شود که منافاتی با جذاب کردن بسته‌بندی محصول نداشته باشد. پس بسته‌بندی شما در عین زیبایی باید محکم و قابل اعتماد باشد. بنابراین در هنگام فکر کردن روی ایده‌های بسته بندی خلاقانه ادویه باید حتماً ایمنی محصول خود را نیز در نظر بگیرید. در اصل زیبایی ظاهری زمانی که کالای ارسالی شما به مشتری در حین حمل‌و‌نقل آسیب دیده باشد، اهمیت زیادی نخواهد داشت.

بسته بندی خلاقانه ادویه راهی فوق‌العاده برای بازاریابی در فضای اینستاگرام، جلب توجه مخاطبین، بالا بردن میزان فروش و رشد کسب‌وکار محسوب می‌شود.

2. نمایش محصول و تبلیغ آن

بسته بندی خلاقانه ادویه می‌تواند راهی بی‌نظیر برای نمایش محصول و تبلیغ برند شما باشد. شما می‌توانید در عین اینکه یک ظاهر جذاب را برای بسته بندی محصولات خود در نظر می‌گیرید، پیام تبلیغاتی خود را نیز به گوش مخاطب برسانید، بدون اینکه احساس بدی در وی ایجاد کنید. نوع بسته‌بندی محصولات شماست که سبک کاری و البته ارزش‌های برند شما را مشخص خواهد کرد. به طور کلی این خلاقیت در بسته‌بندی محصولات است که می‌تواند به عنوان یک ابزار بازاریابی مورد استفاده قرار گیرد. پس باید در فضای شلوغ و رقابتی اینستاگرام به گونه‌ای عمل کنید که بتوانید توجه مشتریان را به خود جلب کنید.

مردم با این کار برند شما را از سایرین به راحتی تشخیص خواهند داد. حتی می‌توانید با قرار دادن لوگوی برند خود در بخش تأثیرگذار بسته بندی خلاقانه ادویه کاری کنید که برند شما در ذهن مخاطب حک شود و او را برای خرید بعدی از شما ترغیب کند. پس همین‌جا توقف کنید و به این فکر کنید که چه چیزی در بسته‌ بندی خلاقانه ادویه می‌تواند به فروش بیشتر این محصول منجر شود. به پیام‌هایی که می‌خواهید با انجام بسته‌بندی درست به مخاطب خود منتقل کنید، فکر کنید و آن‌ها را آن‌طور که تأثیرگذاری بیشتری دارد، عملی کنید.

متمایز کردن محصولات

3. متمایز کردن محصولات خود

بسته‌ بندی خلاقانه ادویه نقش پررنگی در مهم نشان دادن برند شما دارد. زمانی که قرار است در اینستاگرام اقدام به فروش محصولات خود ‌کنید، باید بدانید در فضایی قرار دارید که مملوء از هزاران محصول مشابه و شامل صدها رقیب دیگر است که در زمینه شغل شما مشغول به کار هستند. پس بسته بندی خلاقانه ادویه جات شما زمانی می‌تواند در این بازار متلاطم نظر دیگران را به خود جلب کند، که حرفی برای گفتن داشته باشد. به عبارت ساده‌تر نوع بسته‌بندی در متمایز کردن فروشگاه شما از سایر پیج‌های فروش ادویه مشابه تأثیر زیادی دارد.

4. تأثیر رنگ بسته‌بندی بر عادات خرید مصرف‌کننده

هیچ می‌دانستید که رنگ‌ها تا چه حد در بازاریابی تأثیرگذار هستند. کافی است درباره روانشناسی رنگ‌ها کمی تحقیق کنید تا متوجه شوید کدام رنگ‌ها در ترغیب مشتری برای خرید بیشترین تأثیر را دارند و چه رنگ‌هایی بیشتر منجر به اکراه مشتریان برای خرید محصول می‌شوند. به همین دلیل است که رنگی که برای بسته‌بندی انتخاب می‌کنید، نقش بسیار حیاتی در تصمیم خرید مشتریان دارد. جالب است که بدانید واکنشی که مغز با مشاهده رنگ‌های مختلف از خود نشان می‌دهد متفاوت است. پس تصور نکنید که هر رنگی که خودتان دوست دارید، می‌تواند منجر به جلب رضایت مشتری شود.

هر رنگ صدای منحصربه‌فرد خود را دارد. برای مثال رنگ سفید نشان از سادگی و خلوص است. این در حالی است که رنگ قرمز نشانه‌ای از عشق است. در مقابل رنگ آبی رنگی پرطرفدار در بین مردم سراسر دنیا محسوب می‌شود. اگر به نوع رنگ و معنی پشت آن درست فکر نکنید، نه تنها نمی‌توانید در طراحی بسته بندی خلاقانه ادویه مورد نظر موفق باشید، بلکه تأثیر لازم را هم بر روی مخاطب نخواهید داشت.

مخاطبان هدف خود و گروه سنی آن‌ها را در نظر بگیرید، در مورد معانی مختلف هر یک از رنگ‌ها مطالعه کافی داشته باشید، ایده‌های مختلفی را روی کاغذ بیاورید، سپس با چاشنی کردن خلاقیت، نوعی بسته‌بندی را استفاده کنید که بهترین سطح بازاریابی را برای شما به دنبال داشته باشد.

تاثیر رنگ بر عادات خرید

5. به رسمیت شناخته شدن فروشگاه با بسته بندی خلاقانه ادویه

یکی دیگر از مزایایی که می‌توانیم برای بسته بندی خلاقانه ادویه برشمریم، به رسمیت شناختن برند شما از سوی مشتریان است. اگر به برندهای مورد علاقه مردم در بازار نگاهی داشته باشید، حتماً چیزی خلاقانه را در بسته بندی آن‌ها پیدا خواهید کرد. اشتباه نکنید. شما قرار نیست تغییر بسیار بزرگی ایجاد کنید. شاید یک طرح کاملاً ساده در کنار یک ایده کوچک خلاقانه بتواند بهترین تأثیر را برای رشد فروش شما داشته باشد. مردم با مشاهده طراحی زیبای بسته‌بندی محصولات فروشگاه، تجارت شما را به رسمیت می‌شناسند و حتی خود ترغیب به تبلیغ محصول شما می‌شوند.

نمایش و تبلیغ محصول، تأثیرگذاری بر عادات خرید مصرف‌کننده، و متمایز کردن محصولات در بسته بندی خلاقانه ادویه تأثیرگذار هستند.

طراحی بسته بندی ادویه

تا اینجا حتماً به این موضوع فکر کرده‌اید که چه چیزی می‌تواند طراحی بسته‌بندی محصولات شما را جذاب‌تر کند. این مورد شاید مهم‌ترین چیزی است که شما باید برای در نظر گرفتن یک بسته‌بندی تأثیرگذار روی آن مانور بدهید. بسته بندی خلاقانه ادویه در عرض چند ثانیه نظر مشتریان را به سوی محصول شما جلب می‌کند.

این باعث می‌شود مشتریان دلیل محکمی برای خریدهای بعدی از شما پیدا کنند. در مقابل این طراحی انرژی مثبتی برای کاربرانی به دنبال خواهد داشت که پیج شما را دنبال می‌کنند. این باعث ایجاد اشتیاق در مخاطبین هدف می‌شود تا اقدام به خرید محصول از شما کنند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    طرح‌های خلاقانه شما باید گزینه‌های متعددی را دربرگیرد. این یعنی شما تنها نباید به زیبایی ظاهری بسته‌بندی خود فکر کنید. آنچه اهمیت دارد این است که همیشه باید خود را متمایز از دیگران نشان دهید. برای مثال یک بسته‌بندی با مواد بازیافتی و سازگار با محیط زیست که اتفاقاً جذابیت ظاهری لازم را هم دارد، می‌تواند ایدۀ خوبی برای جلب توجه مخاطبین شما باشد. از طرفی یک بسته‌بندی شیک ادویه‌جات سبک‌تر و در عین حال ایمن‌تر، باعث می‌شود تصویری که از شما در ذهن مخاطب نقش می‌بندد، این باشد که در کار خود خبره و به عبارتی یک حرفه‌ای تمام عیار هستید.

    ترفندهای طراحی بسته بندی خلاقانه ادویه

    زمانی که شما اقدام به طراحی خلاقانه می‌کنید، این پیغام را به مشتری خود انتقال می‌دهید که برای جلب رضایت او ارزش قائل هستید. بسته‌بندی بخش مهمی از تجربه مشتری است. پس بسیار مهم است که در بسته‌بندی خود عوامل متعددی از جمله ظاهر، احساسی که طراحی بسته‌بندی منتقل می‌کند و عملکردی که به دنبال دارد را در نظر بگیرد. حتی اگر بسته بندی خلاقانه ادویه در منزل در دستور کار شما قرار دارد، باید نکات مهمی را برای انجام این کار در نظر بگیرید. در ادامه به معرفی برخی از این ترفندها می‌پردازیم.

    • طراحی متناسب با مخاطب هدف خود داشته باشید.
    • شخصیت و ارزش برند خود را در بسته‌بندی لحاظ کنید.
    • چیزی فراتر از یک بسته‌بندی باشید. برندی باشید که احساسات مثبت خریداران را برمی‌انگیزد.
    • الهام‌بخش باشید و یک خاطره خوب در ذهن مخاطب ایجاد نمایید.
    • در بسته‌بندی خلاقانه ادویه حتماً به رنگ به کار رفته در محصول، محل قرارگیری لوگو و فونت مورد استفاده در نوشته‌های روی بسته‌بندی توجه کنید.
    • در طراحی محصول خود حتماً نکات مهم در رابطه با محصول را بگنجانید.
    ترفندهای طراحی بسته بندی خلاقانه

    جمع‌بندی

    • در درجه اول طراحی وب سایت فروشگاهی به افزایش میزان فروش شما کمک می‌کند و می‌تواند باعث جلب اعتماد مشتریان شود.
    • بسته‌ بندی خلاقانه ادویه راهی مناسب برای بازاریابی فروشگاه اینستاگرامی شما و به دنبال آن افزایش فروش خواهد بود.
    • یک طراحی بسته‌بندی مناسب باعث متمایز کردن محصولات، به رسمیت شناختن فروشگاه شما از سوی مشتریان و تأثیر مثبت بر عادات خرید مصرف‌کننده خواهد شد.
    • عوامل متعددی در بسته‌بندی خلاقانه محصولات پیج شما نقش دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به روانشناسی رنگ‌ها، در نظر گرفتن فونت مناسب و استفاده از تایپوگرافی، جنس مناسب بسته‌بندی و چاپ باکیفیت روی آن اشاره کنیم.
    • به نظر شما دیگر چه عواملی می‌توانند منجر به پیاده‌سازی ایده‌های جذاب در بسته‌بندی محصول شوند؟

    منابع:

    ptpackaging

    adotas

    heritagepaper

    newprint

    Canva

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.