بایو اینستاگرام چیست و چه نکاتی را باید در آن رعایت کرد؟

0

بایو اینستاگرام را می‌توان اولین بخشی دانست که توجه افراد هنگام ورود به یک پیج، به خود جلب می‌کند. پس می‌توان گفت که بایو یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین راه‌هایی است که در صورتی که خوب و مناسب باشد، می‌تواند باعث افزایش تعداد فالوورهای شما شود. باید بدانید که بسیاری از برندها، شرکت‌ها، سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرهای مشهور و مطرح وسواس بسیار زیادی در خصوص این بخش از اینستاگرام خود دارند.

اگر شما هم در اینستاگرام به فعالیت مشغول هستید و دوست دارید پیجتان فالوورهای بیشتری داشته باشد، باید به این بخش توجه ویژه‌ای داشته باشید. در این مطلب از پادرو قصد داریم در خصوص بایو اینستاگرام، نکاتی که برای نوشتن یک بایو حرفه‌ای لازم است بدانیم و موارد دیگری در خصوص بایو اینستاگرام نکاتی را بیان کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

بایو اینستاگرام چیست؟

بایو اینستاگرام (Bio) عبارتی است که بسیاری آن را شنیده‌اند، اما دقیقاً نمی‌دانند آن چیست یا چگونه می‌توان آن را به بهترین شکل نوشت. واژه بایو که به آن بیو هم می‌گویند، در حقیقت مخفف عبارت Biography به معنی زندگینامه است. در این بخش اینستاگرام، افراد درباره خود به صورت مختصر نکاتی را بیان می‌کنند. اما با توجه به علاقه مردم، شرکت‌ها و برندها در این شبکه اجتماعی شروع به فعالیت کردند و بایو اینستاگرام کاربردهای دیگری نیز پیدا کرد. شرکت‌ها در بایو در خصوص برند یا محصولات و موارد مشابه نکاتی را بیان می‌کنند.

بایو اینستاگرام چیست؟

بایو اینستاگرام چه اهمیتی دارد؟

بایو اینستاگرام اولین بخشی است که در زمان مراجعه افراد به پیج‌های متفاوت مشاهده می‌شود. پس می‌توان گفت که بایو اینستاگرام در حقیقت تأثیری مانند تأثیر برخورد اول در میان انسان‌ها دارد. به همین دلیل باید به آن اهمیت داد. بایو حرفه‌ای و مناسب می‌تواند باعث افزایش فالوورها شود. همچنین در صورتی که بایو به صورت مناسبی نوشته شده باشد، بسیاری از فالوورها می‌توانند به مشتریان پیج‌ها تبدیل شوند. به همین دلیل برای کسب فالوور و درآمد بیشتر، شرکت‌ها، مؤسسات، برندها، پیج‌های آنلاین شاپ و حتی اینفلوئنسرها به این بخش توجه بسیار زیادی می‌کنند.

واژه بایو که به آن بیو هم می‌گویند، در حقیقت مخفف عبارت Biography به معنی زندگی‌نامه است. در این بخش اینستاگرام، افراد درباره خود به صورت مختصر نکاتی را بیان می‌کنند.

بخش‌های بایو اینستاگرام

در قسمت بایو اینستاگرام بخش‌های متفاوتی وجود دارد. هر کدام از این بخش‌ها اهمیت خاصی دارند و باید در هنگام ساختن یا ویرایش پروفایل اینستاگرام به آن‌ها توجه شود. این بخش‌ها عبارتند از:

1- عکس پروفایل

اولین نکته‌ای که در هر اکانت اینستاگرام توجه افراد را به خود جلب می‌کند، عکس اکانت است. عکس پروفایل نه تنها از نظر زیبایی پروفایل اهمیت دارد، بلکه می‌تواند در جذب فالوور نیز مؤثر باشد. به همین دلیل در انتخاب عکس پروفایل بایو اینستاگرام دقت بسیاری به خرج دهید. این عکس باید باکیفیت، مناسب و جذاب باشد. شرکت‌ها و برندها می‌توانند برای عکس پروفایل از تصویر باکیفیت لوگوی خود استفاده کنند.

2- نام اکانت

در اینستاگرام به جز نام کاربری (UserName) می‌توانید نام دیگری نیز برای اکانت خود انتخاب کنید. این نام اکانت را می‌توانید در قسمت بایو اینستاگرام و زیر عکس پروفایل مشاهده کنید. نام کاربری با نام اکانت تفاوت‌هایی دارد. اولین تفاوت نام کاربری با نام اکانت این است که نام اکانت لازم نیست حتماً منحصربه‌فرد و یونیک باشد.

شما با یک جستجوی ساده در اینستاگرام می‌توانید چندین پروفایل با یک نام اکانت مشاهده کنید که نام کاربری آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. از دیگر تفاوت‌های نام اکانت با نام کاربری این است که در نام اکانت می‌توانید از ایموجی و بسیاری از کاراکترهایی استفاده کنید اما در نام کاربری نمی‌توانید چنین مواردی را استفاده کنید.

3- متن بایو اینستاگرام

همان‌طور که گفتیم در اینستاگرام بخشی برای نوشتن بیوگرافی با نام بایو اینستاگرام وجود دارد. شما در این بخش باید به صورت خلاصه متن مناسبی را بنویسید. این متن می‌تواند معرفی و زندگی‌نامه مختصری از یک اینفلوئنسر یا سلبریتی‌ها باشد و یا شعار و توضیحات برند برای شرکت‌ها و مؤسسات در آنجا نوشته شود. همچنین به خاطر داشته باشید که شرکت‌ها و برندها بهتر است در این بخش آدرس نمایندگی، فروشگاه یا نمایشگاه خود را بنویسند.

این کار باعث می‌شود تا افراد بیشتر به آن‌ها اطمینان کنند و دسترسی ساده‌تری به برندشان داشته باشند. همچنین می‌توانید در این بخش با استفاده از @ افرادی که به هر دلیلی لازم است را منشن کنید. این کار بیشتر توسط پیج‌های طرفداری انجام می‌شود. استفاده از یک هشتگ مناسب در بایو اینستاگرام از دیگر کارهایی است که می‌توانید انجام دهید.

4- لینک سایت یا دیگر شبکه‌های اجتماعی

یکی دیگر از بخش‌های بایو اینستاگرام که باید به آن توجه ویژه‌ای شود، قسمتی است که برای قرار دادن لینک سایت یا دیگر شبکه‌های اجتماعی وجود دارد. در این قسمت شرکت‌ها، برندها و پیج‌های آنلاین‌شاپ می‌توانند آدرس وب‌سایت خود یا دیگر شبکه‌های اجتماعی را قرار دهند تا افرادی که پیجشان را مشاهده می‌کنند به آدرس قرار داده شده نیز سر بزنند. این کار باعث افزایش ترافیک سایت و پربازدیدتر شدن شبکه‌های اجتماعی دیگر می‌شود.

5- Category label

حتماً می‌دانید که پیج‌های اینستاگرام به دو صورت شخصی و کاری (بیزینس) وجود دارند. شرکت‌ها، برندها، مؤسسات، اینفلوئنسرها و سلبریتی‌ها بهتر است که پیج خود را به کاری تغییر دهند. این کار باعث می‌شود تا از قابلیت‌های این نوع پیج بهره‌مند شوند. یکی از این قابلیت‌ها که در بخش بایو اینستاگرام می‌توان آن را مشاهده کرد، Category label است.

زمانی که می‌خواهید پیجی کاری بسازید یا کاربری پیج خود را از شخصی به کاری تغییر دهید، باید موضوع فعالیت خود را مشخص کنید. در صورتی که شما قابلیت نمایش Category label را فعال کنید، سایر افراد می‌توانند این زمینه فعالیت را ببینند. باید بدانید که این زمینه کاربری می‌تواند در سرچ اینستاگرام و بیشتر دیده شدن پیجتان مؤثر باشد.

6- دکمه تماس یا Contact Button

از دیگر بخش‌هایی که در بایو اینستاگرام پیج‌های کاری یا بیزینسی وجود دارد، دکمه تماس یا Contact Button است. با استفاده از این بخش می‌توانید باعث افزایش سرعت و راحتی فالوورها برای تماس با خود شوید. در این بخش می‌توانید موادی مانند شماره تلفن همراه یا ثابت برای تماس یا ارسال پیامک و ایمیل را قرار دهید.

آنلاین‌شاپ‌ها در این قسمت از بایو اینستاگرام شماره خود و شرکت‌ها شماره تیم پشتیبانی را قرار می‌دهند. همچنین در این بخش می‌توانید لوکیشن شرکت، نمایندگی، دفتر فروش و موارد مشابه را نیز قرار دهید تا افراد با راحتی بیشتری بتوانند شما را پیدا کنند.

7- هایلایت استوری

آخرین بخش هر بایو اینستاگرام، بخش هایلایت استوری‌هاست. همان‌طور که می‌دانید استوری‌ها پس از 24 ساعت دیگر برای فالوورها قابل مشاهده نیستند. اما برخی استوری‌ها مانند استوری رضایت کاربران، عکس‌های محصولات و موارد مشابه مهم‌تر از آن هستند که باید مخاطبان بتوانند آن‌ها را مشاهده کنند. اما استوری کردن آن‌ها به صورت تکراری و در هر روز یا هر هفته نیز اشتباه است و باعث از دست دادن فالوئر می‌شود.

برای این کار اینستاگرام قابلیت جدیدی را به بخش بایو خود افزوده است. این بخش هایلایت استوری نام دارد که در آن می‌توانید استوری‌های متفاوت خود را دسته‌بندی کنید و افراد می‌توانند در هر لحظه که خواستند آن استوری‌ها را مشاهده کنند.

در قسمت بایو اینستاگرام بخش‌های متفاوتی وجود دارد. هر کدام از این بخش‌ها اهمیت خاصی دارند و باید در هنگام ساختن یا ویرایش پروفایل اینستاگرام به آن‌ها توجه شود.

نوشتن بیو حرفه ای اینستاگرام

برخی افراد فکر می‌کنند که نوشتن یک بیو حرفه‌ای اینستاگرام کار ساده‌ای است و هر فردی می‌تواند بدون دانش آن را انجام دهد. اما باید بدانید که این بخش نیاز به تفکر بالا و استفاده از ترفندها و نکاتی نیاز دارد تا به صورت حرفه‌ای و مناسب باشد. شما باید در حداکثر 150 کاراکتر تمام نکاتی که می‌خواهید افراد بدانند را ارائه دهید. به همین دلیل باید نکات مهم را به بهترین شکل بیان کنید. ترفندهای نوشتن بایو اینستاگرام به صورت حرفه‌ای به شرح زیر است.

1- نوشتن اسم اکانت

همان‌طور که در بخش بالا توضیح دادیم، اسم اکانت با نام کاربری تفاوت دارد. نوشتن نام اکانت به موضوع فعالیت شما ارتباط مستقیم دارد. شرکت‌ها، برندها و مؤسسات در این بخش باید نام شرکت را بنویسند. اینفلوئنسرها و سلبریتی‌ها نام خودشان را و پیج‌های آنلاین شاپ نامی که برای خود انتخاب کرده‌اند. نوشتن مناسب این نام به افراد کمک می‌کند تا با راحتی بیشتری بتوانند شما را در قسمت سرچ اینستاگرام پیدا کنند.

البته به خاطر داشته باشید که بلاگرها و افرادی که در زمینه‌های دیگر فعالیت می‌کنند، می‌توانند در کنار نام خود و در پرانتز، زمینه فعالیت خود را نیز مشخص کنند. این کار به افراد کمک می‌کند که بدانند فرد مورد نظر در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کند و اگر به آن علاقه داشتند، پیج را فالوو می‌کنند.

2- مهارت‌ها

این بخش برای افرادی است که می‌خواهند از طریق مهارت‌هایی که دارند در اینستاگرام کسب درآمد کنند. معمولاً بلاگرها باید بیش از سایرین به این بخش دقت کنند تا بتوانند از طریق مهارت‌ها و زمینه فعالیتشان فالوئر جذب کنند و در نهایت کسب درآمد داشته باشند.

3- کلمه‌های کلیدی

باید بدانید که استفاده از کلمه‌های کلیدی در بخش بایو اینستاگرام، هیچ تأثیری در بهبود وضعیت جستجوی اکانت شما در اینستاگرام نخواهد داشت. اما اگر از کلمات درست، مناسب و جذاب استفاده کنید، می‌توانید مخاطب را درگیر پیج خود کنید. این کار در نهایت به کسب فالوئر بیشتر منجر خواهد شد.

4- لینک وب‌سایت

همان‌طور که گفتیم لینک وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی از مواردی است که می‌توانید در بایو اینستاگرام آن را قرار دهید. اما باید بدانید که اینستاگرام در خصوص این لینک‌ها سختگیر است و شما تنها اجازه دارید که یک لینک را در این بخش قرار دهید. پس باید توجه کنید که اگر چند شبکه اجتماعی و وب‌سایت دارید، مهم‌ترین و بهترین آن‌ها را قرار دهید.

البته برخی شرکت‌ها و مؤسسات با توجه به برخی موارد هر چند وقت یک‌بار این لینک را عوض می‌کنند تا بتوانند بهترین نتیجه را کسب کنند.

5- شماره تماس

شماره تماس یکی دیگر از بخش‌هایی است که قرار دادن آن در بایو اینستاگرام تأثیر بسیار مطلوبی در جلب اعتماد مخاطبان دارد. همچنین همان‌طور که گفتیم آن‌ها می‌توانند تنها با لمس دکمه تماس با شما تماس بگیرند و این کار برای آنلاین شاپ‌ها و برندها در جذب مشتریان جدید تأثیر بسیار مطلوبی دارد.

6- قرار دادن ایمیل

از نکات دیگری که برندها، مؤسسات و آنلاین‌شاپ‌ها در قسمت تماس باید به آن توجه کنند، قرار دادن یک ایمیلی برای مخاطبین است. فایده این کار این است که مخاطب برای تماس با شما راه‌های بیشتری دارد. این کار باعث می‌شود تا در زمان‌های شلوغ بتوانید مدیریت بیشتری روی اکانت خود داشته باشید و پاسخ بهتری به مخاطبان دهید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    به عنوان مثال خود صاحب پیج می‌تواند پاسخ دایرکت‌ها را دهد و یک فرد دیگر به پاسخ دادن ایمیل‌ها مشغول باشد. البته این کار برای شرکت‌ها و مؤسسات بزرگ بسیار بهتر است زیرا آن‌ها می‌توانند برای هر کدام از این بخش‌ها یک کارمند استخدام کنند تا پاسخ مخاطبان به بهترین شکل و در اسرع وقت داده شود.

    7- استفاده از هشتگ‌های مناسب

    استفاده از هشتگ‌های مناسب راه دیگری برای بهتر کردن قسمت بایو اینستاگرام و کسب فالوئر بیشتر است. البته به خاطر داشته باشید که بهتر است تنها از یک هشتگ مناسب استفاده کنید. این هشتگ می‌تواند همان هشتگی باشد که در زیر تمام پست‌هایتان از آن استفاده می‌کنید یا از فالوئرهایتان می‌خواهید در پست‌هایی که مربوط به شما است، از آن استفاده کنند.
    برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هشتگ‌های پربازدید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب، هشتگ پربازدید را مطالعه کنید.

    8- استفاده از ایموجی

    استفاده از ایموجی در قسمت بایو اینستاگرام مناسب می‌تواند حس بهتری در مخاطبین و بازدیدکنندگان پیج ایجاد کند. بهتر است که با استفاده از چند ایموجی مناسب، شما هم حس بهتری به مخاطبان خود انتقال دهید.

    9- فاصله میان نوشته‌های بایو اینستاگرام

    به خاطر داشته باشید که نباید متن بایو بدون فاصله نوشته شود. این کار باعث می‌شود تا خواندن آن برای مخاطب سخت‌تر شود و بسیاری از مخاطبان این قسمت را نخوانند. همچنین این کار باعث می‌شود تا زیبایی بصری قسمت بایو هم بیشتر شود.

    10- لوکیشن

    قرار دادن لوکیشن مخصوصاً برای پیج مؤسسات و شرکت‌ها و آنلاین شاپ‌هایی که نمایندگی و فروشگاه دارند، امری بسیار مهم است. با استفاده از این کار، فرد می‌تواند به راحتی آدرس شما را پیدا کند و به آنجا مراجعه کند. این کار باعث افزایش فروش این‌گونه پیج‌ها می‌شود.

    لوکیشن در پست اینستاگرام

    11- ساعت کاری

    از دیگر نکاتی که مخصوصاً آنلاین شاپ‌ها، مؤسسات و شرکت‌ها برای حرفه‌ای‌تر شدن بایو اینستاگرامشان باید به آن توجه کنند، قرار دادن ساعت کاری است. در این صورت فرد می‌داند که شما در چه زمان‌هایی پاسخگو خواهید بود. بسیاری از افراد در ساعات متفاوت شبانه روز به پیج پیام می‌دهند و در صورت دریافت نکردن جواب در زمان کوتاه از خرید خود منصرف می‌شوند. زمانی که ساعت کاری وجود داشته باشد او می‌داند که شما تنها در آن زمان‌ها پاسخگو هستید و باعث می‌شود که انتظار پاسخ را در آن ساعات داشته باشد.

    شما باید در حداکثر 150 کاراکتر تمام نکاتی که می‌خواهید افراد بدانند را ارائه دهید.

    چرا بیو اینستاگرام عوض نمی شود؟

    بخش‌های متفاوت بایو اینستاگرام به دلایل متفاوتی تغییر نمی‌کنند. برخی از مهم‌ترین دلایل تغییر نکردن این بخش عبارتند از:

    1- فرمت نامناسب عکس

    برخی مواقع اینستاگرام عکسی که می‌خواهید برای پروفایل خود قرار دهید را قبول نمی‌کند. در این مواقع اولین نکته‌ای که باید بررسی کنید، فرمت آن عکس است.

    2- استفاده از اپلیکیشن قدیمی

    مورد دیگری که باعث می‌شود تا نتوانید بایو اینستاگرام خود را تغییر دهید، استفاده از نسخه‌های قدیمی اپلیکیشن اینستاگرام است. حتماً اگر با ارور یا خطا در تغییر بایو مواجه شدید، بررسی کنید که آیا از آخرین نسخه اپلیکیشن استفاده می‌کنید یا خیر. اگر به‌روزرسانی جدیدی برای اپلیکیشن منتشر شده بود، نصب مجدد اینستاگرام می‌تواند کمک کند و سپس دوباره برای تغییر بایو تلاش کنید.

    3- پر بودن حافظه کش

    یکی دیگر از مواردی که ممکن است باعث شود تا نتوانید بایو را تغییر دهید، پر بودن کش (Cache) اینستاگرام است. برای این کار از قسمت Settings گزینه مربوط به اپلیکیشن‌ها را پیدا کنید. در بخش اپلیکیشن‌ها به اینستاگرام روید و کش آن را با استفاده از گزینه Clear Cache خالی کنید.

    4- شرایط و محدودیت‌های اینستاگرام

    یکی از مواردی که بسیاری افراد به آن توجه نمی‌کنند، برخی شرایط و محدودیت‌هایی است که اینستاگرام برای تغییرات قرار داده است. در اینستاگرام نمی‌توانید در طول 14 روز بیش از 2 بار نام کاربری خود را تغییر دهید. اگر دو بار این کار را انجام داده‌اید باید صبر داشته باشید تا زمان این محدودیت به پایان برسد و دوباره برای این کار اقدام کنید.

    همچنین محدودیت نام‌ها در اینستاگرام 30 کاراکتر است. اگر نامی که انتخاب کرده‌اید بیش از این میزان باشد باز هم با خطا مواجه خواهید شد و باید تعداد کاراکترها را کاهش دهید.

    برخی موارد مانند شرایط و محدودیت‌های اینستاگرام، عدم استفاده از آخرین نسخه اپلیکیشن و استفاده از عکس با فرمت نامناسب باعث می‌شود تا در تغییر بایو با خطا مواجه شوید.

    جمع‌بندی

    • بایو اینستاگرام یکی از بخش‌هایی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.
    • این بخش اولین بخشی است که هر بازدید کننده در ابتدا مشاهده می‌کند و بر اساس آن تصویری از پیج شما در ذهنش ایجاد می‌شود.
    • رعایت نکاتی مانند نام اکانت مناسب، نوشتن بایو اصولی، استفاده از ایموجی و هشتگ، قرار دادن راه‌های متفاوت ارتباطی و عکس پروفایل باکیفیت و جذاب از جمله مواردی است که به حرفه‌ای بودن بایوی شما کمک می‌کند.
    • برخی موارد مانند شرایط و محدودیت‌های اینستاگرام، عدم استفاده از آخرین نسخه اپلیکیشن و استفاده از عکس با فرمت نامناسب باعث می‌شود تا در تغییر بایو با خطا مواجه شوید.
    • شما در بایو اینستاگرام خود چه نکاتی را می‌نویسید؟ توجه به چه نکاتی باعث حرفه‌ای بودن بایوی شما شده است؟
    • تجربیات و نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید.

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع

    falcon

    sproutsocial

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.