بهترین شبکه اجتماعی برای فروش محصول در سال 2023

0

رسانه‌های اجتماعی برای بازاریابان و صاحبان کسب‌وکار اهمیت زیادی دارند. فروشگاه‌های آنلاین با حضور در شبکه‌های اجتماعی ۳۲ درصد بیشتر از فروشگاه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت نمی‌کنند درآمد دارند.  اگر به دنبال کسب درآمد بیشتر و به حداکثر رساندن فروش خود هستید، زمان آن فرا رسیده است که با بهترین شبکه اجتماعی برای فروش محصول در سال ۲۰۲۳ آشنا شوید. با استفاده از بهترین شبکه اجتماعی می‌توانید مخاطبان جهانی 4.7 میلیاردی داشته باشید.

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با بهترین پلتفرم‌ها برای فروش آنلاین و بازاریابی آنلاین آشنا کنیم. اگر قصد دارید اطلاعات کاملی در این باره به دست آورید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

بهترین شبکه اجتماعی برای تجارت اینترنتی چیست؟

این پرسش می‌تواند یک سؤال پیچیده باشد زیرا یک پاسخ واحد برای این سؤال وجود ندارد و انتخاب بهترین شبکه اجتماعی دشوار است. پلتفرم‌های محبوب زیادی وجود دارند که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

بهترین شبکه اجتماعی برای استفاده در یک کسب‌وکار بسته به موارد زیر متفاوت است:

  • محصولات یا خدمات ارائه شده
  • گروه‌های مخاطب
  • تطبیق‌پذیری پلتفرم

مانند هر کسب‌وکار، هر پلتفرم رسانه اجتماعی در کارکردها، محتوا و گروه‌های مختلف افراد متفاوت است. به همین دلیل است که ما قصد داریم در ادامه پلتفرم‌های برتر رسانه‌های اجتماعی و بهترین شبکه اجتماعی را بررسی کنیم.

3 مورد از بهترین شبکه‌های اجتماعی برای فروش

 شبکه اجتماعی کانالی است که می‌توانید از آن برای ایجاد آگاهی از برند، ارتباط با مشتریان و افزایش فروش استفاده کنید. برای به دست آوردن بالاترین بازگشت سرمایه از حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود، تلاش‌های بازاریابی خود را روی چند پلتفرم منتخب متمرکز کنید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

     در ادامه، سه مورد از بهترین شبکه‌ اجتماعی حال حاضر معرفی شده است. فیسبوک، اینستاگرام و پینترست این سه پلتفرم محسوب می‌شوند. پس از آن نیز به بررسی دیگر شبکه‌های اجتماعی می‌پردازیم.

     شبکه اجتماعی کانالی است که می‌توانید از آن برای ایجاد آگاهی از برند، ارتباط با مشتریان و افزایش فروش استفاده کنید.

    فیس‌بوک برای فروش آنلاین

     فیس‌بوک با داشتن 1.62 میلیارد کاربر روزانه، پراستفاده‌ترین شبکه اجتماعی در جهان است.  تعداد بالای کاربران فیس‌بوک، این شبکه اجتماعی را به ابزار قدرتمندی برای برندهای مختلف تبدیل می‌کند. اگر در تلاش برای ایجاد آگاهی درباره بهترین شبکه اجتماعی هستید، باید بدانید که فیس‌بوک به عنوان یکی از اولین شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار در دنیا، این امکان را برای شما به وجود می‌آورد که از آن برای فروش محصولات خود و اجرایی کردن کمپین‌های تبلیغاتی استفاده کنید.

    کمپین‌ها نیاز به مخاطب دارند و فیس‌بوک با بیشترین تعداد کاربر می‌تواند به شما در بازاریابی آنلاین کمک بسیاری کند. خیلی از افراد به دلیل تعداد بالای کاربران فیس‌بوک آن را بهترین شبکه اجتماعی می‌دانند. با استفاده از طیف وسیعی از تکنیک‌های بازار، از جمله داده‌های مربوط به سن، جنسیت و موقعیت مکانی، می‌توانید مشتریان جدیدی به دست آورید و بازدیدکنندگان وب‌سایت فروشگاه آنلاین موجود را با تبلیغات درون صفحه در فیدهای خبری و در فیس‌بوک افزایش دهید.

    اینستاگرام؛ بهترین شبکه اجتماعی

    اینستاگرام؛ بهترین شبکه اجتماعی

    آیا اینستاگرام بهترین شبکه اجتماعی است؟ اینستاگرام دائماً در حال نوآوری است تا استفاده روزانه 500 میلیون کاربر خود را از طریق آسان‌تر کند. در سال 2021، نظرسنجی انجام شده توسط این غول رسانه‌های اجتماعی نشان داد که 44 درصد مردم از شبکه‌های اجتماعی خود برای خریدهای خود استفاده می‌کنند. اینستاگرام یک پلتفرم بر پایه محتوای بصری است، بنابراین کاربران می‌توانند با تولید محتوای تصویری و ویدیویی از تمام امکانات این شبکه اجتماعی برای فروش بیشتر محصولات و افزایش بازدید بهره‌مند شوند.

     ویژگی‌هایی مانند خرید اینستاگرام که ماهانه 130 میلیون کلیک جذب می‌کند و (Instagram Checkout) آن را به یک کانال بازاریابی کلیدی برای بسیاری از برندهای دنیا تبدیل کرده است. خرید از پیج‌های فروشگاهی اینستاگرام که در طیف گسترده‌ای از بازارهای جهانی موجود است، به شما امکان می‌دهد یک فروشگاه همه‌جانبه ایجاد کرده تا به کاربران کمک کند با یک کلیک محصولات را مشاهده کنند. در این راستا شما می‌توانید محصولات را از طریق پست‌ها و استوری‌های خود به اشتراک بگذارید و با هشتگ‌های مرتبط بازدید را افزایش دهید.

    اینستاگرام به اعتقاد بسیاری از افراد بهترین شبکه اجتماعی محسوب می‌شود. به همین دلیل بسیاری از کاربران زمان زیادی را در این شبکه‌ها صرف می‌کنند. در همین راستا اینستاگرام با تعداد زیادی کاربر می‌تواند در فروش کسب‌وکارها تأثیرگذار باشد. خیلی از افراد نیز اعتقاد دارند که اینستاگرام بهترین شبکه اجتماعی برای فروش آنلاین است.

     خرید اینستاگرام که در طیف گسترده‌ای از بازارهای جهانی موجود است، به شما امکان می‌دهد یک فروشگاه همه‌جانبه ایجاد کنید

    پینترست برای تجارت الکترونیک

    با توجه به اینکه پینترست 33 درصد بیشتر از فیس‌بوک ترافیک ارجاعی برای وب‌سایت‌های خرید ایجاد می‌کند، (Pinterest) یک شبکه اجتماعی دست کم گرفته شده محسوب می‌شود. (Pinterest) که به دلیل طیف پست‌های بسیار بصری مشهور است، بستر مناسبی برای کشف محصول و یک ابزار بازاریابی کاملاً مؤثر است. برخی از افراد از این پلتفرم به عنوان بهترین شبکه اجتماعی یاد می‌کنند. اما فراموش نکنید که بهترین شبکه اجتماعی دارای ویژگی‌های زیادی از جمله تعداد کاربر بومی است که متأسفانه در ایران، افراد زیاد از پینترست برای خرید استفاده نمی‌کنند.

    آیا پینترست بهترین شبکه اجتماعی است؟ به لطف ویژگی‌هایی مانند (Rich Pins) 98 درصد از ۴۴۴ میلیون کاربر ماهانه (Pinterest) چیزی را که در این پلتفرم دیده‌اند، امتحان کرده‌اند. شما می‌توانید از (Rich Pins) برای ارائه پیوندها، مراجع و توصیه‌های محصول به مشتریان خود استفاده کنید. این ویژگی به آنها کمک می‌کند همه چیز را از محصولات مراقبت از پوست گرفته تا طراحی‌های الهام‌بخش پیدا کنند. طبق گفته (The Social Shepherd) 77 درصد از کاربران (Pinterest) زن هستند و این پلتفرم در بین افراد 18 تا 44 ساله محبوبیت بیشتری دارد، بنابراین قبل از شروع استفاده از (Pinterest)، جمعیت‌شناسی مخاطبان خود را در نظر بگیرید.

    یوتیوب، جایی برای دیده شدن

    یوتیوب با ۲.۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه، محبوب‌ترین پلتفرم ویدیویی جهان و جزو لیست بهترین شبکه اجتماعی قرار می‌گیرد. بسیاری از بزرگ‌ترین برندها از جمله کوکاکولا، لگو و امریکن اکسپرس به طور مرتب محتوای ویدیویی اختصاصی خود را در کانال‌های یوتیوب منتشر می‌کنند. توجه داشته باشید که صبر فاکتور بسیار مهمی در بازاریابی اینترنتی است. قبل از اینکه در (YouTube) به نتیجه برسید، باید مخاطبان خود را پیدا کنید.

    یکی از راه‌هایی که می‌توانید به سرعت مشترکین جدید اضافه کنید، همکاری با اینفلوئنسرهاست. بیایید (GymShark) را به عنوان مثال در نظر بگیریم. اکثر ویدیوهای آنها شامل ورزشکاران حمایت شده با دنبال کنندگان شبکه‌های اجتماعی تثبیت شده و بسیار فعال هستند. برای افزایش بازدید و فروش از طریق (YouTube)، بررسی‌های ویدیویی عمیق تولید کنید. این کار نشان می‌دهد محصول شما چگونه می‌تواند مشکلات مشتریانتان را برطرف کند.

    شما می‌توانید انواع ویدیوهای آموزشی، معرفی، بررسی و سرگرمی را متناسب با برند خود تولید کنید و آن را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. خیلی از افراد معتقدند که یوتیوب بهترین شبکه اجتماعی است. با این حال باید بدانید که محدودیت‌های یوتیوب نسبت به اینستاگرام بسیار بیشتر  و سازوکار آنها نیز متفاوت است. بنابراین برای استفاده از هرکدام باید با نوع فعالیت در بهترین شبکه اجتماعی آشنا شوید.

    تیک تاک برای بازاریابی اینترنتی

    تیک‌تاک (TikTok) برای بازاریابی اینترنتی

     تیک‌تاک (TikTok) یک رسانه نسبتاً جدید در شبکه‌های اجتماعی است که به شما امکان می‌دهد ویدیوهای حداکثر سه دقیقه‌ای را آپلود و به اشتراک بگذارید. (TikTok) با 1 میلیارد کاربر فعال در بیش از 150 کشور در سراسر جهان، در سال‌های اخیر محبوبیت جهانی پیدا کرده است و کاربران بسیار فعال این شبکه، آن را به یک کانال بازاریابی ارزشمند برای برندهای مختلف تبدیل کرده‌اند.

     تیک تاک در سال 2020، (TikTok for Business) را راه‌اندازی کرد که به صاحبان مشاغل اجازه می‌دهد فروشگاه آنلاین و حساب (TikTok) خود را متصل کنند. می‌توانید با استفاده از هشتگ‌ها، همکاری با اینفلوئنسرها و اجرای سه نوع تبلیغات مختلف، مشتریان جدید و موجود را در (TikTok) جذب کنید، از جمله:

    • تبلیغات نمایشی پویا – تبلیغات شخصی‌سازی شده را به مشتریان خود ارائه دهید.
    • تبلیغات اسپارک – از پست‌های ارگانیک برای ارائه تجربیات برند معتبر استفاده کنید.
    • تبلیغات نسل پیشرو – فهرست مشترکین بسازید و داده‌های مشتری را جمع‌آوری آوری کنید.

    اگر بتوانید الگوریتم (TikTok) را شکست دهید و محتوای ویروسی تولید کنید، برای تعامل با برندهای برتر جهان رقابت خواهید کرد.

    این همان کاری است که (BlendJet) انجام داد، برای مثال (BlendJet) از صفحه (Discover TikTok) برای شناسایی حساب‌های سازنده تناسب اندام و مواد غذایی برای همکاری با آنها استفاده کرد. سازندگان ویدیوهایی به سبک «Things TikTok Made Me Buy» و «Life Hack» ساختند و دستگاه (BlendJet) را معرفی کردند. در ادامه نیز ویدیوها را به عنوان تبلیغات (Spark) که بیشتر گفته شد به چه تبلیغاتی گفته می‌شود شود تبلیغ کردند.

    تولیدکنندگان محتوایی را شناسایی کنید که با مخاطبان هدف برند شما همسو هستند و به آنها آزادی ایجاد محتوای معتبر و قابل اشتراک‌گذاری دهید.

    اسنپ‌چت برای دیده شدن

    اسنپ‌​​چت یک برنامه پیام‌رسان است که به کاربران این امکان را می‌دهد که عکس‌ و ویدیو را به اشتراک بگذارند.  اسنپ‌چت با داشتن 363 میلیون کاربر فعال روزانه، پتانسیل زیادی برای برندهای تجارت الکترونیک دارد. به ویژه آنهایی که مخاطب هدف آنها مشتریان با سن کمتر است. بیشتر مخاطبان اسنپ‌چت افراد ۱۲ تا ۲۳ ساله هستند که از این شبکه اجتماعی برای برقراری ارتباط و اشتراک‌گذاری محتوا استفاده می‌کنند.

     برای هدف قرار دادن مشتریان خود می‌توانید انواع مختلفی از تبلیغات را در اسنپ‌چت اجرا کنید، از جمله:

    •  تبلیغات استوری اسنپ‌چت: تبلیغات را از طریق استوری دوستان یا اسنپ‌چت کاوش کنید.
    •  تبلیغات مجموعه: محصولاتی را که کاربران می‌توانند برای اطلاعات بیشتر روی آن‌ها کلیک کنند، مشخص می‌شود.
    •  تبلیغات پویا – تبلیغات خودکار که تجربه خرید مشتریان شما را شخصی می‌کند.
    •  تبلیغات لنز – تجربه آنلاین فروشگاه را با استفاده از واقعیت افزوده تکرار کنید.
    •  تبلیغات را فیلتر می‌کند – امکان فیلتر کردن را در اختیار کاربران اسنپ‌چت قرار دهید.

    با توجه به اینکه کاربران اسنپ‌چت به طور متوسط ​​30 دقیقه در روز را در این پلتفرم می‌گذرانند، فرصت زیادی خواهید داشت تا از طریق تبلیغات خود تعامل ایجاد کنید. همچنین می‌توانید از طیف وسیعی از روش‌های تقسیم‌بندی برای هدف قرار دادن مشتریان بر اساس اطلاعاتی مانند محل جمعیت‌شناسی و سن بهره‌مند شوید.

    توییتر راهی برای فروش بیشتر

    توییتر که توسط مالک جدید خود یعنی ایلان ماسک اداره می‌شود، اکنون میدان شهر عمومی لقب گرفته است. اما آیا توییتر بهترین شبکه اجتماعی است؟ توییتر پلتفرمی برای برندهاست تا از آن درآمد کسب کنند.  البته باید بدانید که محدودیت‌های 280 کاراکتری و طول عمر کوتاه برای توییت‌ها، برخی از مشاغل تجارت الکترونیک را از توییتر دور کرده است.  اما این موانع 67 درصد از کسب‌وکارهای (B2B) را که از توییتر به عنوان ابزار بازاریابی استفاده می‌کنند، متوقف نکرده است.

     مانند هر پلتفرم رسانه‌های اجتماعی، قبل از استفاده از توییتر، جمعیت‌شناسی مخاطبان خود را در نظر بگیرید. با 63 درصد از کاربران بین 35 تا 65 سال، توییتر جمعیت مسن‌تری را نسبت به (Snapchat)، (TikTok) و (Instagram) جذب می‌کند. بنابراین اگر مشتری هدف شما بالای 35 سال سن دارد، توییتر پلتفرمی است که به احتمال زیاد می‌توانید مخاطب خود را در آن بیابید.

    برای برندهای تجارت الکترونیک، بهترین راه برای ایجاد تعامل در توییتر از طریق ویدیوهای محصول، تصاویر و هدایا است که همه این‌ها را می‌توان با هشتگ‌های استراتژیک و همکاری با اینفلوئنسرها استفاده کرد. توییتر نیز در لیست بهترین شبکه اجتماعی قرار دارد.

    سایر تاکتیک‌های تعاملی که باید به آنها توجه کرد عبارتند از:

    • توییت‌های دارای تصویر 150 درصد بازتوییت بیشتری دریافت می‌کنند.
    • توییت‌های دارای هشتگ 1065 درصد تعامل بیشتری ایجاد می‌کنند.

     الگوریتم توییتر به پروفایل‌هایی که به طور منظم محتوای جدید منتشر می‌کنند پاداش می‌دهد، بنابراین حداقل یک بار در روز توییت کنید تا تعامل مخاطبان را به حداکثر برسانید. 

    واتساپ (WhatsApp) برای ارتباط بیشتر

    واتس‌‌اپ یک برنامه پیام‌رسانی است که توسط افراد در بیش از 180 کشور استفاده می‌شود. در ابتدا، مردم ابتدا از واتس‌اپ برای ارسال پیامک به خانواده و دوستان خود استفاده می‌کردند. اما به تدریج افراد از طریق واتس‌اپ با کسب‌وکارها ارتباط برقرار کردند. این برنامه نیز جزو لیست بهترین شبکه اجتماعی قرار دارد.

    پلتفرم تجاری واتس‌اپ به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که پشتیبانی مشتری را ارائه دهند و به‌روزرسانی‌های خرید خود را با مشتریان به اشتراک بگذارند. برای مشاغل کوچک، برنامه (WhatsApp Business) وجود دارد، در حالی که مشاغل تجاری می‌توانند از (WhatsApp Business API) استفاده کنند. واتس‌اپ به عنوان پرکاربردترین پلتفرم پیام‌رسانی، می‌تواند یک کانال خدمات مشتری عالی برای کسب‌وکار شما باشد.

    3 مورد از بهترین شبکه‌های اجتماعی برای فروش

    چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای تجارت استفاده می‌شود؟

    تا اینجا با بهترین شبکه اجتماعی آشنا شدید. پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای دستیابی به مخاطبان بیشتر عالی هستند. با استفاده مؤثر از این پلتفرم‌ها می‌توانید:

    • دید کسب‌وکار خود را افزایش دهید
    • محصولات یا خدمات خود را تبلیغ کنید
    • ایجاد ترافیک بیشتر
    • افزایش میزان فروش

    استفاده از محتوای انتخاب شده به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا خدمات خود را با حداکثر کارایی بازاریابی کنند. همچنین می‌توانید از رسانه‌های اجتماعی برای ارائه خدمات به مشتریان با پاسخ دادن به نظرات و پیام‌های مستقیم مشتریان خود استفاده کنید.

    در پایان اگر صاحب فروشگاه آنلاین هستید، یکی از بهترین راه‌ها برای مدیریت و ارسال سفارشات فروشگاه‌ها استفاده از فروشگاه ساز اینترنتی پادروشاپ است. شما علاوه بر داشتن یک فروشگاه اینترنتی، می‌توانید سفارشات خود را با هزینه ثابت و مبلغی بسیار کمتر از حالت معمول ارسال کنید. ضمنا نیازی نیست برای تحویل بسته‌ها به اداره پست مراجعه کنید. مامور پادرو بسته یا بسته‌های شما را از درب منزل جمع‌آوری می‌کند. همچنین از خدماتی مانند ساخت و ارسال کد تخفیف به مشتریان، ارسال پیامک به آن‌ها و به اشتراک گذاشتن نظرات آن‌ها در سایر شبکه‌های اجتماعی بهره‌مند خواهید شد.

    جمع‌بندی

    • در این مطلب با بهترین شبکه‌ اجتماعی آشنا شدید. شما می‌توانید از آنها برای افزایش فروش خود استفاده کنید.
    •  مورد از بهترین شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، فیس‌بوک و پینترست هستند.
    • از باقی لیست بهترین شبکه اجتماعی می‌توان به یوتیوب، توییتر، اسنپ‌چت و تیک‌تاک نام برد.
    • فعالیت در شبکه‌های اجتماعی برای کسب‌وکارها ضروری است. زیرا با دیجیتالی شدن زندگی افراد، دسترسی آنها به گوشی‌های هوشمند بسیار ساده شده است.
    • شما می‌توانید با فعالیت صحیح و برنامه‌ریزی شده در این شبکه‌های اجتماعی فروش و بازدید فروشگاه خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع

    buffer

    lyfemarketing

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.