جذب نظر مشتری از طریق هایلایت اینستاگرام با 10 روش کلیدی

0

استوری اینستاگرام با انواع عکس‌ها، فیلم‌ها و یا پست‌های تلفیقی توانسته توجه کاربران زیادی را به خود جلب کند. به نحوی که به عنوان یکی از ابزارهای مهم اینستاگرام به حساب می‌آید. هایلایت (Highlight) نیز یکی از قابلیت‌های کاربردی استوری کردن است.

با کمک هایلایت اینستاگرام فرصت ذخیره کردن استوری‌ها بعد از 24 ساعت با نام، کاور و طراحی خلاقانه فراهم می‌شود. ویژگی‌های مختلف این قابلیت و ذخیره شدن استوری‌ها سبب استفادۀ گسترده از هایلایت معرفی محصولات و خدمات شده است.

با رشد کسب‌وکارهای اینترنتی، جذب مشتری از طریق هایلایت اینستاگرام به خوبی امکان‌پذیر شده است. اما سؤال اینجاست که چگونه با هایلایت می‌توان فروش در اینستاگرام را به مقدار زیادی افزایش داد؟

اگر شما هم می‌خواهید با هایلایت استوری‌های خود برندسازی موفقی تجربه کنید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

جذب مشتری با هایلایت اینستاگرام

هایلایت ویژگی کارآمد استوری اینستاگرام برای افزایش بازخورد کاربران است.

چگونه از هایلایت اینستاگرام استفاده کنیم؟

اگر شما هم استوری اینستاگرام را استفاده کرده باشید، قابلیت‌های مختلف آن را دیده‌اید. علاوه بر قابلیت‌های موجود هنگام آماده کردن استوری، می‌توانید از هایلایت هم بعد از انتشار استوری بهره‌مند شوید.

هایلایت اینستاگرام برخلاف استوری‌ها بعد از یک شبانه‌روز ناپدید نمی‌شود. زیرا پایین اطلاعات بیو در قاب‌های دایره‌ای نمایش داده می‌شوند. برای این منظور باید گام‌های زیر را بردارید تا بتوانید علاوه بر ذخیره‌سازی استوری‌ها در فضای ابری اینستاگرام، هر وقت تمایل داشتید، آنها را هایلایت کنید.

  1. در اولین گام باید از طریق تنظیمات وارد گزینۀ استوری (Story) شوید.
  2. گزینه ذخیره‌سازی استوری در بایگانی (Save Story to Archive) را فعال کنید.

بیشتر بخوانید: برای فعال کردن هایلایت اینستاگرام چکار کنیم؟

چگونه هایلایت استوری بسازیم؟

برای ساختن هایلایت استوری باید مراحل زیر را پیروی کنید:

  1. روی استوری اینستاگرام پروفایل خود ضربه بزنید.
  2. بعد از انتشار استوری، باید گزینه (Add to Highlights) انتخاب شود.
  3. برای نام هایلایت اینستاگرام، اسمی جذاب و مناسب موضوع در نظر بگیرید.
  4. گزینه (Add) را برای افزودن هایلایت به آلبوم خود انتخاب کنید.

چگونه از هایلایت استوری را از آرشیو انتخاب کنیم؟

  1. در انتهای آلبوم هایلایت استوری، علامت (+) را انتخاب کنید.
  2. باید یکی از مواردی که در آرشیو استوری‌ها قرار دارد، انتخاب شود.
  3. نام مناسبی برای هایلایت در نظر بگیرید و (Add) را بزنید.
هایلایت استوری اینستاگرام

چگونه کاور هایلایت اینستاگرام بسازیم؟

  1. وارد هایلایت مورد نظر شده و (Edit Highlight) را انتخاب کنید.
  2. باید گزینه (Edit Cover) برای تغییر کاور هایلایت استفاده می‌شود.
  3. گزینه (Done) برای تکمیل فرآیند تغییر کاور مورد نظر لازم است.

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت کاور هایلایت اینستاگرام + نکات انتخاب و نمونه‌ها

10 روش مهم جذب نظر مشتریان از طریق هایلایت اینستاگرام

برای اینکه هایلایت نظر مشتری را به درستی استفاده کنید، می‌توانید به صورت تصادفی برخی از استوری‌ها را هایلایت کنید. استفاده نادرست از آن ممکن است باعث گیج شدن مشتریان و دریافت بازخوردهای منفی داشته باشد.

اما شما با راهکارهای زیر می‌توانید استوری‌های مناسب را برای هایلایت کردن انتخاب کنید. علاوه بر این تکنیک‌های استفاده از هایلایت برای استوری‌های مختلف را متوجه شوید. در ادامه به بررسی و توضیح 10 روش کلیدی برای جذب مشتری از طریق هایلایت اینستاگرام می‌پردازیم.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    1. برند خود را به نمایش بگذارید.

    برای اینکه بتوانید اصول برندینگ اینستاگرام را به درستی اجرا کنید، می‌توانید استوری‌های تبلیغاتی خود را آماده کنید. سپس هایلایت معرفی محصول را در زیرمجموعۀ این گروه از استوری‌ها قرار دهید. با این روش مشتریان به راحتی می‌توانند استوری‌های مورد علاقۀ خود را پیدا کنند. در نتیجه هایلایت اینستاگرام احتمال موفقیت استراتژی برندینگ را افزایش می‌دهد.

    هایلایت اینستاگرام

    2. محصولات خود را تبلیغ کنید.

    اگر می‌خواهید با روشی ایدئال به معرفی محصولات یا خدمات خود بپردازید:

    • تقویم انتشار استوری‌های معرفی محصولات را طراحی کنید.
    • با کمک چندین ایده برای هایلایت اینستاگرام استوری‌های جذاب بسازید.
    • با داده‌های حاصل از نرم‌افزار (Buffer) تعدادی از استوری‌ها را هایلایت کنید.
    • انتشار برنامه‌ریزی شدۀ هایلایت‌های تبلیغ‌کنندۀ محصولات را ادامه دهید.
    • تعامل خود با مشتریان را با کمک هایلایت محصولات ادامه دهید.

    مشتریان با مشاهدۀ آلبوم هایلایت‌های شما به بازدید از سایت و حتی خرید از فروشگاه تشویق می‌شوند. این افراد به عضویت در سایت و کسب آگاهی از آپدیت‌های فروشگاه تمایل دارند. بنابراین استفاده از هایلایت رضایت مشتری را نسبت به فروشگاه اینترنتی افزایش می‌دهد.

    برای مثال می‌توانیم استوری‌های شرکت (Letterfolk) به صورت سازمان‌دهی شده به صورت هایلایت ذخیره می‌شوند. هایلایت‌ها دربارۀ اشیایی از جنس کاشی، تقویم، حروف چاپی و مواردی دیگر است. بنابراین مشتریان به سرعت و راحتی می‌توانند محصولات (Letterfolk) بشناسند و برای خریداری در سایت اینترنتی فروشگاه اقدام کنند. با کمک هایلایت می‌توانید محصولات برگزیده را انتخاب و معرفی کنید.

    75 درصد فالوورها با هایلایت‌های جذاب اقدام به بازدید سایت و خرید از فروشگاه می‌کنند.

    3. رویدادهای مختلف را منتشر کنید.

    اینستاگرام بستر مناسبی برای اطلاع‌رسانی دربارۀ رویدادهای مختلف است. شما می‌توانید با هایلایت‌های مناسب فالوورهای خود را از انواع رویدادهای آینده مطلع کنید. علاوه بر این شما با بزرگداشت رویدادهای موفق گذشته، می‌توانید اعتماد کاربران بیشتری را جلب کنید. مجموع این هایلایت‌ها اعتبار برند شما در میان مشتریان را افزایش می‌دهد.

    نمونۀ آشنای به اشتراک‌گذاری رویدادها، مربوط به صفحات اینستاگرامی آموزشی است. کسب‌وکارهایی که انواع کارگاه‌ها، جلسات و دورهمی‌ها را برگزار می‌کنند، با انتشار استوری رویدادها می‌توانند افراد زیادی را مطلع کنند.

    با آماده کردن استوری مناسب، انتخاب اسم و ساخت کاور هایلایت اینستاگرام می‌توانند هویت بصری خود را تضمین کنند. به نحوی که نه تنها محصولات و خدمات که برندها نیز به طور گسترده معرفی می‌شوند.

    استفاده از هایلایت اینستاگرام

    4. انواع فعالیت‌های خود را با کاربران به اشتراک بگذارید.

    وقتی مشتریان خود را دربارۀ فعالیت‌های مختلف مطلع می‌سازید یا استوری‌های مختلف از کارهای خود می‌گذارید، پیوند خود را محکم‌تر می‌کنید. این نکته باعث محبوبیت بیشتر شما، افزایش اعتماد کاربران و بهبود تعامل دوسویه با مشتریان خواهد شد. شما می‌توانید با استوری عکس‌ها و فیلم‌های مختلف از کسب‌وکار و همکاران خود ابتکارات تیم خود با کاربران به اشتراک بگذارید. برای مثال:

    • با انتشار استوری و هایلایت محصول جدید، مشتری خود را برای بهره‌مندی از محصولات جدید با خبر کنید. این استوری‌ها که همراه شوخی و دست انداختن است، علاوه بر معرفی محصولات پیوند شما با مشتریان را قوی‌تر می‌کند
    • از جلسات واحدهای مختلف شرکت عکس، اسکرین‌شات و ویدیو آماده کرده و استوری کنید.
    • محیط کار کارمندان را با استوری‌های مختلف به نمایش بگذارید.

    فعالیت برندها در اینستاگرام با کمک پست، استوری، لایو و ویدیوهای (IGTV) امکان ارتباط گسترده با فالوورها را فراهم می‌کند. علاوه بر موارد بالا، اگر هنگام ساختن استوری‌ها ایده، اسم و کاور هایلایت خلاقانه و جذابی استفاده شود. با کمک هایلایت‌های جذاب می‌توانید کاربرانی که به پروفایل شما سر می‌زنند را با برند و فعالیت‌های خود آشنا کنید. جلب اعتماد آن‌ها با افزایش تعداد کاربران همراه خواهد بود.

    5. هایلایت نظر مشتری ایجاد کنید

    اگر می‌خواهید با هایلایت اینستاگرام مشتریان بیشتری جذب کنید بهتر است

    • راه‌های تعامل مشتریان با خود را باز بگذارید.
    • اجازه دهید کاربران بازخوردهای مشتریان شما را مشاهده کنند.
    • مشتریان را به ارسال پست و استوری‌های خود به سایر کاربران تشویق کنید.
    • از مشتریان درخواست کنید در صورت ارسال محتواها، شما را با تگ کنند.
    • پست و استوری‌هایی که شما را تگ کرده‌اند، با یک هایلایت واحد به نام هایلایت نظر مشتری مشخص کنید.
    هایلایت استوری اینستاگرام

    6. با نظرسنجی‌های تعاملی با مشتریان در ارتباط باشید.

    شما می‌توانید برای به اشتراک‌گذاری بهتر بازخوردهای مشتریان از نظرسنجی در استوری استفاده کنید. قابلیت (Poll) برای نظرسنجی و تعامل بهتر با مشتریان استفاده می‌شود. شما علاوه بر درک بهتر نظرات مشتریان می‌توانید ایده‌های آنها را در استوری‌های بعدی به اشتراک بگذارید. این عملکرد، امکان رفع نقاط ضعف شما را فراهم می‌کند.

    با انتخاب اسم برای هایلایت اینستا، جمع‌آوری ایده‌های مشتریان در هایلایتی مشخص میسر می‌شود. با کمک نظرسنجی‌ها می‌توانید کمپین‌های موفقی را اجرا کرده و تبلیغات خود را گسترده‌تر منتشر کنید. با هایلایت رضایت مشتری می‌توانید نظرسنجی‌های اینستاگرامی خود را در آلبومی واحد گردآوری کنید. با این روش فالوورها به راحتی می‌توانند نظرات و بازخوردهای ثبت شده را مشاهده کنند.

    هایلایت اینستاگرام با افزایش تعامل با مشتریان، باعث موفقیت فرآیند برندینگ می‌شود

    7. سؤال‌های فالوورهای خود را پاسخ دهید.

    اگر تعدادی از استوری‌های خود را به پاسخ سؤال‌های رایج فالوورها اختصاص داده و هایلایت کنید، می‌توانید اعتماد و توجه بیشتر فالوورها را جلب کنید. در سال 2018 اینستاگرام استیکر پرسش و پاسخ (Q&A) را ساخت. کسب‌و‌کارها با قرار دادن این استیکر به عنوان کاور هایلایت استوری خود مشتریان را از پاسخ سؤال‌های رایج مطلع می‌کنند.

    در واقع با کمک استیکر پرسش و پاسخ، فالوورها مطلع می‌شوند که بستری برای طرح پرسش‌های خود دارند. شما متوجه پروفایل کاربرانی که سؤال پرسیده‌اند می‌شوید اما هنگام پاسخ می‌توانید با استیکر پرسش‌ها نام و مشخصات پروفایل این کاربران را مخفی کرده و هایلایت کنید. این باعث رعایت حریم خصوصی فالوورهای پرسش‌کننده هنگام ارائۀ عمومی پاسخ‌ها می‌شود.

    در این هایلایت می‌توانید جواب سؤالات احتمالی کاربران مانند ساعت کاری، نوع محصولات و خدمات و آدرس (location) را منتشر کنید. بهتر است خود را جای فالوورها بگذارید و پرسش‌هایی مانند موارد زیر را از خود بپرسید.

    • اگر صاحب رستوران هستید بپرسید «چه غذاهایی را دوست دارید در منوی ما ببینید»
    • اگر در یک آژانس هواپیمایی کار می‌کنید می‌توانید از کاربران خود بپرسید «کدام تبلیغ اجتماعی ما را پسندیدید؟» یا «آیا نزدیک بودن به سرویس حمل و نقل عمومی برای شما مهم است؟»

    شما می‌توانید با انتخاب اسم برای هایلایت اینستاگرام، از کاربران بخواهید که سؤالات خود را مطرح کنند.

    8. ارائه کردن راهنمای استفاده از محصولات

    شما می‌توانید هایلات‎‌هایی را تنها مخصوص راهنمای استفاده از خدمات و محصولات آماده کنید. این استراتژی یکی از اصول برندینگ در اینستاگرام به حساب می‌آید. تعدادی از استوری‌های شما می‌تواند تصاویر واقعی از مشتریان شما هنگام استفاده از خدمات و محصولات باشد. به این طریق سهولت استفاده از محصولات را به نمایش می‌گذارید.

    علاوه بر این بازخورد مشتریان از محصولات و خدمات مورد استفاده را با کاور هایلایت دیگر می‌توانید نمایش دهید. این روش برای کسب‌وکارهای کوچک یا برندهای ناشناخته می‌تواند گام سازنده‌ای به حساب آید.

    9. پیشنهادات مشتریان را به اشتراک بگذارید.

    برای افزایش اعتماد کاربران به برند خود می‌توانید یک یا چند اسم هایلایت اینستاگرام را به پیشنهادات و توصیه‌های مشتریان اختصاص دهید. در واقع به نوع هایلایت رضایت مشتری را به اشتراک گذاشته‌اید. در این مرحله می‌توانید

    • از عکس‌های خود مشتریان در هنگام استفاده از محصولات و خدمات را استوری کنید.
    • توصیفات مشتریان دربارۀ مزایای استفاده از محصولات و خدمات مشوق خوبی برای افزایش فروش در اینستاگرام خواهد شد.

    می‌توانید در یک هایلایت استوری لینک پیشنهادات را قرار دهید. از مشتریانی که محصولات و خدمات شما را استفاده کرده‌اند درخواست کنید با (swipe up) وارد لینک پیشنهادات شوند.

    ساخت فروشگاه در اینستاگرام

    10. فروش و تخفیفات خود را به اشتراک بگذارید.

    ارائۀ انواع تخفیف‌ها و جوایز یا هدیه‌ها می‌تواند روش خوبی برای جذب مشتری باشد. بنابراین می‌توانید جذب مشتری از طریق هایلایت اینستاگرام را امتحان کنید. کافی است که در این راستا ایدۀ مناسب، کاور هایلایت جذاب و کاربردی برای تخفیف‌ها، هدیه‌ها و جوایز استفاده کنید.

    همین زیبایی و جذابیت برای فالوورها جالب است و معرفی برند شما را به خوبی پیش می‌برد. در نتیجه بازدید و خرید از فروشگاه اینستاگرامی شما افزایش می‌یابد.

    عکس برای هایلایت اینستا رضایت مشتری

    اگر برای هایلایت رضایت مشتری به دنبال عکس می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم از عکسی که در زیر آمده، بهترین گزینه را که با کسب‌وکار شما مرتبط است، انتخاب کنید. می‌توانید این عکس را دانلود کنید و آیکون مربوطه را با اسکرین شات انتخاب کنید.

    عکس برای هایلایت اینستا رضایت مشتری

    جمع بندی

    • هایلایت استوری قابلیت کاربردی اینستاگرام برای ذخیرۀ استوری بعد از 24 ساعت است.
    • کافی است ایده، اسم و کاور مناسبی برای هایلایت اینستاگرام خود انتخاب کنید تا بازخورد فالوورها را افزایش دهید.
    • ارسال منظم و برنامه‌ریزی شدۀ هایلایت‌ها نقش مهمی در افزایش تعامل و دریافت بازخورد کاربران دارد.
    • استوری‌های تبلیغاتی با کاور هایلایت جذاب یکی از عوامل موفقیت برندینگ در اینستاگرام است.
    • آشنا کردن فالوورها با فعالیت واحدهای مختلف کاری و کارمندان شرکت می‌تواند در قالب هایلایت مناسبی ارائه شود.
    • هایلایت نظرسنجی و پرسش و پاسخ محبوبیت برند شما را افزایش می‌دهد.
    • اطلاع‌رسانی درباره رویدادها و راهنمای استفاده از محصولات در قالب هایلایت‌های مختلف نقش مهمی در افزایش بازخورد شما خواهد داشت.
    • به اشتراک‌گذاری توصیه‌ها، پیشنهاد خرید محصولات شما و پاسخگویی به نظرات شما عامل مؤثر جذب مشتری به حساب می‌آید.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.