آرشیو کردن پست‌ در اینستاگرام با کمک 8 استراتژی مهم

2

آیا تا به حال عکسی را در اینستاگرام منتشر کرده‌اید و سپس نظر خود را در مورد اشتراک‌گذاری آن با عموم تغییر داده باشید؟ بدیهی است که حذف عکس مذکور یک گزینه است، اما یک گزینه کمتر رادیکال نیز وجود دارد. با استفاده از آرشیو کردن پست در اینستاگرام، می‌توانید به‌ طور موقت یک عکس را حذف کنید، سپس اگر نظرتان تغییر کرد، آن را بعداً در پروفایل خود قرار دهید. آرشیو کردن پست یکی از قابلیت‌های اینستاگرام است. 

آرشیو کردن پست در اینستاگرام یک ابزار کوچک و مبتکرانه است. نه تنها برای افرادی که تصمیم می‌گیرند پست را حذف کنند، بلکه برای اشتراک‌گذاری خاطرات، برجسته کردن استوری‌ها و افزایش تعامل در پست‌های شما نیز استفاده می‌شود. در ادامه این مقاله از پادرو قصد داریم به اهداف و استراتژی‌های آرشیو کردن پست بپردازیم. همچنین در ادامه آموزش این کار و همچنین آموزش از آرشیو درآوردن پست را شرح خواهیم داد. مطالبی که در این مقاله خواهید خواند:

آرشیو کردن پست در اینستاگرام

آرشیو کردن پست در اینستاگرام

تا به اینجا دریافتید که آرشیو کردن پست می‌تواند تأثیر مثبتی داشته باشد. البته در صورتی که از آن به درستی استفاده شود. این ویژگی بسیار خوب در سال 2017 عرضه شد و به کاربران این امکان  را می‌دهد که عکس‌ها و ویدیوها را بدون حذف کامل از پروفایل خود پنهان کنند. با آرشیو کردن پست، همچنان می‌توانید عکس‌های بایگانی‌شده‌تان را ببینید، اما باقی افراد به آن دسترسی نخواهد داشت. 

آرشیو کردن هم برای پست‌ها و هم استوری‌ها امکان‌پذیر است و در حالی که باید پست‌ها را به صورت دستی بایگانی کنید، می‌توانید به راحتی تنظیمات خود را طوری تغییر دهید که استوری‌های شما به طور خودکار پس از 24 ساعت به آرشیو اینستاگرام اضافه شوند.


بیشتر بخوانید: ترفندهای تولید محتوای جذاب در اینستاگرام برای افزایش نرخ تعامل

آرشیو کردن پست در اینستاگرام جایگزینی برای حذف پست‌هاست. از طریق چند ضربه ساده، کاربران اینستاگرام می‌توانند تصاویر و ویدیوهای از قبل ارسال شده را به آرشیو جداگانه‌ای که فقط آنها می‌توانند ببینند ارسال کنند.

آرشیو کردن پست در اینستاگرام جایگزینی برای حذف پست‌هاست.

ویژگی آرشیو کردن پست در اینستاگرام همانطور که گفته شد می‌تواند برای کسب‌وکار شما مفید باشد. البته در صورتی که با استراتژی درستی پیش بروید. در ادامه به چند مورد از این ویژگی‌ها پرداخته‌ایم:

  • شما می‌توانید عکس‌ها را به راحتی بین نمایه و آرشیو خود به راحتی منتقل کنید.
  • عکس‌ها به‌طور خودکار خود را به ترتیب زمانی در آرشیوتان سازمان‌دهی می‌کنند و اگر بخواهید دوباره آن‌ها را به نمایه خود اضافه کنید، به ترتیب اولیه خود بازگردانده می‌شوند.
  • لایک‌ها و کامنت‌ها روی عکس‌هایی که بین نمایه و آرشیو شما منتقل می‌شوند از بین نمی‌روند.
  • توجه داشته باشید که وقتی در بایگانی هستید نمی‌توانید پست خود را ویرایش کنید، اما می‌توانید نظرات و لایک‌های آن را مشاهده کنید.
  • پست‌های آرشیو شما همچنان در اینسایت (Instagram Insights) گنجانده شده است.
  • اینستاگرام همچنین یک آرشیو از استوری‌های اینستاگرام شما را ارائه می‌دهد. برخلاف پست‌ها، استوری‌ها به‌طور خودکار به ترتیب زمانی در بایگانی ذخیره می‌شوند.

از بخش آرشیو می‌توانید به همه پست‌های خود دسترسی داشته باشید و اگر قصد داشته باشید پستی را دوباره بازنشر کنید، به راحتی به آنها دسترسی خواهید داشت. 

چگونه در اینستاگرام پست خود را آرشیو کنیم؟

برای آرشیو کردن پست در اینستاگرام باید طبق مراحل زیر پیش بروید. 

  1. اینستاگرام را باز کنید و به پروفایل خود بروید.
  2. روی عکسی که می‌خواهید آرشیو شود، کلیک کنید
  3. سه نقطه در گوشه سمت راست بالای پست خود را انتخاب کنید.
  4. آرشیو را انتخاب کنید.
  5. حال عکس شما از حساب شما محو خواهد شد.

برگرداندن پست از آرشیو اینستاگرام

پس از آنکه پستی را آرشیو کردید ممکن است دوباره قصد داشته باشید آن را به حساب و بین عکس‌های خود برگردانید. برای این کار، چگونه باید عمل کرد؟ در ادامه آموزش برگرداندن پست از آرشیو اینستاگرام آورده شده است. 

  1. اینستاگرام را باز کنید و به پروفایل خود بروید.
  2. روی منو (سه خط افقی) در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.
  3. (Archive) را انتخاب کنید. همه پست‌های بایگانی شده شما در اینجا نمایش داده می‌شوند.
  4. روی پیکان کشویی در بالای صفحه کلیک کنید و بین پست‌های آرشیو شده یا استوری‌ها یکی را انتخاب کنید.

نحوه ذخیره خودکار استوری‌ها در آرشیو

شما می‌توانید آرشیو خودکار استوری‌های خود را در تنظیمات اینستاگرام فعال کنید. در ادامه نحوه انجام آن آمده است:

  1. منوی اینستاگرام را در پروفایل اینستاگرام خود باز کنید.
  2. روی تنظیمات > حریم خصوصی > استوری کلیک کنید.
  3. به پایین اسکرول کنید تا ذخیره شود و سپس گزینه (Save to Archive) را تغییر دهید.
  4. همه استوری‌های شما اکنون در آرشیو اینستاگرام ذخیره می‌شوند.

چگونه‌ای جی تیوی را ارشیو کنیم؟

برای آرشیو ویدیو (IGTV) در اینستاگرام، باید از اپلیکیشن اینستاگرام استفاده کنید.

  1. پس از باز کردن برنامه روی عکس نمایه خود در گوشه سمت چپ بالای صفحه ضربه بزنید.
  2. با این کار منویی با تصویر نمایه شما و گزینه‌های مختلف برای مشاهده ظاهر می‌شود.
  3. روی «IGTV» کلیک کنید.
  4. اکنون باید تمام ویدیوهای خود را که در (IGTV) ذخیره شده‌اند ببینید.
  5. در میان آنها جستجو کنید و یکی را که می‌خواهید آرشیو کنید پیدا کنید.

8 روش برای استفاده از آرشیو کردن پست در اینستاگرام برای جذب مخاطب

اکنون که اصول اولیه آرشیو اینستاگرام را می‌دانید، در اینجا نحوه استفاده خلاقانه از آن برای جذب مخاطبان خود آورده شده است.

1. بهترین استوری‌های خود را هایلایت کنید

ویژگی هایلایت در اینستاگرام روشی شگفت‌انگیز برای نشان دادن بهترین استوری‌ها در پروفایل شماست. از آنجایی که تمام استوری‌های شما به‌طور خودکار آرشیو می‌شوند، ایجاد و تغییر هایلایت استوری اینستاگرام با چند کلیک ساده انجام می‌شود. در اینجا نحوه افزودن استوری‌های آرشیو شده به بخش هایلایت آورده شده است:

  1. اینستاگرام را باز کنید و از نمایه خود به منو بروید.
  2. روی (Archive) کلیک و (Stories) را از منوی کشویی در بالای صفحه انتخاب کنید.
  3. در استوری‌های آرشیو شده خود جستجو کرده تا زمانی که یکی را پیدا کنید که می‌خواهید به موارد هایلایت اضافه کنید.
  4. روی (Story) کلیک و (Highlight) را انتخاب کنید.
  5. هایلایتی را که می‌خواهید به آن اضافه کنید انتخاب کرده یا برای ایجاد یک هایلایت جدید را با استفاده از گزینه (+) را انتخاب کنید.
بهترین استوری‌های خود را هایلایت کنید

2. پست‌های قدیمی خود را در استوری قرار دهید

آیا می‌دانستید که اینستاگرام تاریخ‌های پست شما را ردیابی می‌کند تا بتوانید آنها را به عنوان استوری برای افزایش تعامل بیشتر در صفحه خود بازنشر کنید؟ پست‌های قدیمی یا همان خاطرات شما در آرشیو اینستاگرام شما در قسمت (Stories) قرار دارند. بسته به مدت زمانی که در اینستاگرام فعالیت می‌کنید، ممکن است یک یا چند (Memories) را مشاهده کنید. در کنار پست شما تاریخ انتشار آن پست نیز آورده شده است و سپس یک دکمه اشتراک‌گذاری وجود دارد. برای به اشتراک گذاشتن پست خود در استوری‌ها، کافی است روی گزینه اشتراک‌گذاری کلیک کرده تا به استوری‌های شما اضافه شود. 

3. تم‌های مختلف اینستاگرام را روی حساب خود تست کنید

یک تم اینستاگرام به سادگی یک ظاهر منسجم برای فید شما بر اساس سبک، رنگ یا نوع خاصی از عکس ایجاد می‌کند. برای موفقیت در اکانت اینستاگرام خود لزوماً نیازی به ایجاد تم برای حساب اینستاگرام خود ندارید، اما اکانت‌های اینستاگرام با تم‌های قابل تشخیص اغلب بیشتر در نظر مخاطب جذاب جلوه می‌کند. همچنین باعث می‌شود در خاطر مخاطب بماند.


بیشتر بخوانید: چطور از استوری اینستاگرام در قیف فروش استفاده کنیم؟

شما نیز می‌توانید از این روش برای افزایش تعامل پیج خود استفاده کنید. اما اگر هنوز از این کار مطمئن نیستید، یکسری پست با موضوع خاص را انتخاب کنید، آن‌ها را ویرایش کرده و سپس در نمایه خود قرار دهید. حال می‌توانید باقی پست‌ها را آرشیو کنید. اگر تم جدید خود را دوست ندارید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که پست‌های آرشیو شده را به فید خود بازگردانید.

4. پست‌هایی که تعامل کمی داشتند، بازنشر کنید

استفاده از آرشیو کردن پست در اینستاگرام به ما فرصتی می‌دهد تا با استفاده از تجزیه‌وتحلیل‌های یک پست آرشیوشده تعامل را افزایش دهیم. با استفاده از (Instagram Insights)، به راحتی می‌توانید ببینید که کدام پست‌ها کمترین میزان تعامل را در سال گذشته داشته‌اند. حال ممکن است که شما عکس را در زمان نامناسبی پست کرده‌اید، کپشن شما جذاب نبوده است، یا از هشتگ‌هایتان به خوبی استفاده نکرده‌اید. می‌توانید با آرشیو کردن آن پست‌ها و ایجاد پست‌های جدید از همان عکس‌ها و با استفاده از تکنیک‌های متفاوت، تئوری خود را آزمایش کنید تا تعامل بیشتری داشته باشید.

5. استفاده مجدد از عکس‌ها بدون اینکه تکراری به نظر برسند

مانند اکثر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، طول عمر یک پست اینستاگرام می‌تواند بسیار کوتاه باشد. ممکن است برای چند روز شاهد افزایش بازدید آن باشید، اما پس از آن، احتمالاً بازدیدها، لایک‌ها و کامنت‌های شما کاهش می‌یابد و باید یک پست جدید ایجاد کنید تا نظر فالوئرهای خود را جلب کنید.

اگر تعداد عکس‌های جدید برای پست کردن شما تمام شده است، می‌توانید با آرشیو کردن عکس‌های قدیمی و ارسال مجدد آن‌ها، دوباره از برخی عکس‌های قدیمی که به‌خصوص دوست دارید استفاده کنید. این کار نه تنها جان تازه‌ای به عکس‌های شما می‌بخشد، بلکه زمان بیشتری برای شما می‌خرد تا پست‌های جدید آماده کنید. 

6. برای حذف مسابقات یا هدایای منقضی شده

به دلیل الگوریتم جدید اینستاگرام (یا فقط زمان‌بندی نامناسب)، بسیاری از فالوئرها تمایل دارند تا مدت‌ها پس از پایان مسابقه، هدایا را ببینند. به جای اینکه مجبور باشید «مسابقه تمام شد» را با حروف درشت در عنوان محتوای خود قرار دهید به آرشیو کردن پست مسابقات و هدایایی که منقضی شده‌اند فکر کنید.

برخلاف حذف، آرشیو کردن پست‌ها باعث حفظ تعامل و نظرات می‌شود. اگر از کاربران خواسته‌اید که به سؤالی پاسخ دهند یا دوستی را در نظرات تگ کنند، بازگشت به آنها در آینده می‌تواند مفید باشد.

7. برای استفاده مجدد از محتوای بصری

ارائه ایده‌های خلاقانه برای محتوای اینستاگرام می‌تواند کار سختی باشد. ممکن است متوجه شوید که تصاویر مناسب برای استفاده آنها در پیج کم شده است یا بخواهید از یک ویدیو یا گیف برای هدف دیگری استفاده مجدد کنید.آرشیو اینستاگرام می‌تواند به شما در انجام این کار کمک کند. به سادگی یک پست گذشته را آرشیو کنید و پست جدید را با همان محتوای بصری منتشر کنید.

حذف پست قبلی همه داده‌ها و نظرات مربوط به تعامل را حذف می‌کند، بنابراین آرشیو کردن پست گزینه بهتری در این مورد است. به علاوه، می‌توانید این دو پست را با هم مقایسه کنید. تحلیل و مقایسه این دو پست می‌تواند به شما در تولید محتوای بهتر کمک کند.

8. برای تغییر موقت نمایه خود

رسانه‌های اجتماعی یک پلتفرم ارزشمند برای جذب فالوئرها و تبلیغات هستند.

اگر در حال برنامه‌ریزی برای انتشار خط تولید، خدمات، تبلیغات و موارد دیگر هستید، می‌توانید از آرشیو اینستاگرام به نفع خود استفاده کنید. برای ایجاد رمز و راز و هیاهوی بیشتر در مورد یک خبر و اعلامیه، آرشیو کردن پست‌هایی که به این فعالیت شده مرتبط نیستند می‌تواند بسیار مفید باشد. این کار می‌تواند به طور موقت تمرکز نمایه شما را به کمپین یا محصول جدید تغییر دهد.

در پایان، ویژگی آرشیو کردن پست در اینستاگرام ایده‌ای منظم است که به شما این امکان را می‌دهد که به هر موردی دیگران می‌بینند، چه برای استفاده شخصی یا تجاری، کنترل داشته باشید. در حالی که ما به تدریج خود را با ماهیت زمانی زندگی آنلاین تطبیق می‌دهیم، برخی از چیزها ارزش حفظ طولانی مدت را دارند. اگر نمی‌توانید خاطراتتان را زنده نگه دارید، حداقل می‌توانید آنها را در اینستاگرام حفظ کنید.

برای کسب‌وکارهای باهوش رسانه‌های اجتماعی، این روشی است برای استفاده چندباره از پست‌ها و رسانه‌ها یا پیشنهادات فصلی که سالانه یا به طور منظم تکرار می‌شوند. اگر بتوانید آن را با آرشیو کردن پست نگه دارید و تغییر دهید و سپس دوباره عمومی کنید، چرا هر سال یک پیشنهاد سال نو ایجاد کنید؟ در مورد استفاده شخصی، ویژگی آرشیو کردن پست در اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد که به پست‌ها یا تصاویری را که ممکن است بخواهید بعداً دوباره استفاده کنید یا برای خودتان نگه دارید، دسترسی داشته باشید.

چرا آرشیو کردن پست در اینستاگرام معرفی شد؟

می‌توان فرض کرد که آرشیو اینستاگرام به چند دلیل اضافه شده است. اولاً، کاربران سال‌ها در مورد اینکه چگونه می‌خواهند گزینه‌ای برای پنهان کردن عکس‌های ارسال شده از قبل، بدون حذف آنها داشته باشند، صحبت می‌کردند. 

دلیل بعدی آن بود که اینستاگرام از کاربران خود می‌خواست که علاوه بر پروفایل خود، مجموعه‌ای خصوصی از عکس‌ها نیز داشته باشند. طبق اعلام ویژگی آرشیو کردن پست، حساب اینستاگرام افراد در طی سالیان می‌تواند با آنها رشد کند. درواقع کاربران با آرشیو کردن پست‌ها می‌توانستند به محتوای تولید شده توسط خودشان به صورت دائمی دسترسی داشته باشند. در حالی که این عکس‌ها از دید باقی کاربران پنهان بود. 

آموزش آرشیو کردن پست

در نهایت، اینستاگرام نمی‌خواست کاربران پست‌هایی را که دوست نداشتند یا عملکرد خوبی نداشتند را حذف کنند. هنگامی که کاربران اینستاگرام تاریخچه‌ای از پست‌ها و تعامل در این پلتفرم ایجاد می‌کنند، این شرکت از پایگاه کاربری گسترده‌تر و حضور برند به صورت قوی‌تر، سود می‌برد. اینستاگرام نمی‌خواهد فعالیت‌های خود را به حداقل برسانید یا حساب خود را به طور کلی حذف کنید، بنابراین آنها ویژگی آرشیو کردن پست را ایجاد کردند.

در مورد آرشیو اینستاگرام برای استوری‌ها، می‌توان فرض کرد که اینستاگرام می‌خواست راهی برای ذخیره و اشتراک‌گذاری مجدد عکس‌ها و ویدیوهای «در لحظه» برای شما فراهم کند. ویژگی (Highlight) نیز این ادعا را ثابت می‌کند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    جمع‌بندی

    • ویژگی آرشیو کردن پست در اینستاگرام ایده‌ای منظم است که به شما این امکان را می‌دهد که به هر موردی دیگران می‌بینند، چه برای استفاده شخصی یا تجاری، کنترل داشته باشید.
    • آرشیو کردن پست در صورتی که هدفمند باشد می‌تواند به پیج شما کمک کند. 
    • هر زمان که مایل باشید می‌توانید پست‌های خود را از آرشیو خارج کنید. 
    • زمان آرشیو کردن پست، لایک‌ها و کامنت‌های بدون تغییر باقی خواهد ماند. 

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع 

    backlight blog

    skedsocial

    Instagram

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    2 نظرات
    1. Maryam می گوید

      پست قدیمی من چرا گزینه ارشیو ندارد می خواهم ان را ارشیو کنم راه حلی ندارد

      1. مهسا یعقوبی می گوید

        سلام دوست عزیز
        لطفا اینستاگرامتون رو به آخرین ورژن آپدیت کنید