نمایش نظرات مشتریان و بررسی تأثیر آن بر رشد فروش آنلاین

نمایش نظرات مشتریان و بررسی تأثیر آن بر رشد فروش آنلاین

نمایش نظرات مشتریان در رابطه با محصولات، برای کسب‌وکارها اهمیت زیادی دارد. فروشندگان آنلاین باید تمام تلاش خود را در جلب نظرات مثبت خریداران داشته باشند. اگرچه حتی وجود برخی...

سهیلا سلحشور

نوسته شده در اسفند ۲۱, ۱۴۰۱

اشتراک گذاری:

نمایش نظرات مشتریان

نمایش نظرات مشتریان در رابطه با محصولات، برای کسب‌وکارها اهمیت زیادی دارد. فروشندگان آنلاین باید تمام تلاش خود را در جلب نظرات مثبت خریداران داشته باشند. اگرچه حتی وجود برخی از نظرات منفی می‌تواند در افزایش اعتماد خریداران بالقوه مؤثر باشد. به همین منظور فروشندگان درباره موارد متعددی از جمله تعداد نمایش نظرات مشتریان یا تأثیر آن‌ها بر حجم ترافیک ورودی به سایت فروشگاهی یا فروشگاه اینستاگرامی خود دچار تردید هستند. پس با ما همراه باشید تا در این زمینه اطلاعات مفیدی را به همراه آمار دقیق به شما ارائه کنیم. مطالبی که در این مقاله خواهید خواند:

برای درک اینکه نمایش نظرات تا چه میزان بر نظر مشتری بالقوه اثر می‌گذارد، شاید بهتر باشد که به آخرین تحقیقات و آمار به دست آمده در این زمینه رجوع کنیم. بر این اساس تقریباً ۹۷ درصد از مصرف‌کنندگان اعتقاد دارند که نمایش نظرات مشتریان و بررسی آن‌ها برای خرید یک محصول جدید اهمیت دارد. به عبارتی از ۱۰۰ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، حدود ۶۱ درصد بر این باور هستند که بررسی نظرات اهمیت بسیار زیادی دارد. ۳۶ درصد اعتقاد دارند که بررسی نظرات مهم هستند و در نهایت تنها ۳ درصد از این گروه از افراد معتقد هستند که بررسی نظرات در خرید آن‌ها بی‌تأثیر است.

اما یک نکته قابل تأمل زمان ارسال نظر است. از آن‌جایی که انتظار مشتری به طور مداوم در حال تغییر و رشد است، بنابراین بررسی نظرات زمانی ارزش بیشتری پیدا می‌کنند که به تازگی منتشر شده باشند. این یعنی اینکه نمایش نظرات مشتریان قدیمی در نگاه مصرف‌کنندگان جدید از اعتبار کمتری نسبت به نظرات تازه منتشر شده برخوردار هستند. پس برای رشد بهتر همیشه باید روی تولید جریان مداومی از نظرات کار کنید و از مشتریان بخواهید که به شکل مستمر نظرات خود را در مورد محصولات شما در کانال‌های مختلف فروشگاهی با سایرین به اشتراک بگذارند.

۹۷ درصد از مشتریان معتقد هستند که بررسی نظرات جدید برای خرید یک محصول از نظر آن‌ها اهمیت دارد.

چه تعداد از مشتریان به دریافت اطلاعات دقیق در نظرات اهمیت می‌دهند؟

آن‌چه در نمایش نظرات مشتریان اهمیت دارد، تنها تکیه بر حجم و تعداد نظرات نیست. بلکه شما علاوه بر کار بر روی کسب نظر بیشتر، باید روی کیفیت نظرات هم کار کنید تا بتوانید منجر به جلب اعتماد بهتر در مشتری شوید.

جمع‌بندی

  • نمایش نظرات مشتریان برای رشد فروش آنلاین بسیار مهم است.
  • هر چه تعداد نظرات مشتریان بیشتر باشد، بازدید از فروشگاه آنلاین هم بیشتر خواهد شد.
  • جالب است بدانید که رشد نرخ نظرات مشتریان رابطه مستقیمی با رشد نرخ تبدیل خواهد داشت.
  • علاوه بر نمایش نظرات مشتریان، استفاده از ابزار ستاره هم برای رشد فروش بسیار مؤثر است.
  • محصولات با امتیاز ستاره ۵/۴ تا ۹۹/۴ بیشترین میزان ترافیک ورودی و رشد نرخ تبدیل را به دنبال دارند. این در حالی است که خریداران به ۵ ستاره به اندازه میانگین‌های قبلی اعتماد ندارند.
  • تقریباً ۹۹ درصد از کسانی که نمایش نظرات مشتریان را بررسی می‌کنند اعتقاد دارند که دریافت اطلاعات دقیق از نظرات برای آن‌ها مهم است.

پرسش‌های پرتکرار

منبع:

powerreviews

سهیلا سلحشور

نوسته شده در اسفند ۲۱, ۱۴۰۱

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

در این مطلب بخوانید:

Table of Contents

آخرین مطالب