راه‌­ها­ی رسیدن به یک خرید موفق چیست؟ ۵ نکته مهم را از دست ندهید

راه‌­ها­ی رسیدن به یک خرید موفق چیست؟ ۵ نکته مهم را از دست ندهید

شاید درگذشته این‌طور تصور می‌شد که فروشندگی کاری ساده و آسان است و هرکسی از عهده آن برمی‌آید. تصور عموم مردم این بود که یک فروشنده تنها باید قیمت اجناس...

جواد محمدی

نوسته شده در آبان ۱۴, ۱۴۰۱

اشتراک گذاری:

راه­ها­ی رسیدن به یک خرید موفق چیست

شاید درگذشته این‌طور تصور می‌شد که فروشندگی کاری ساده و آسان است و هرکسی از عهده آن برمی‌آید. تصور عموم مردم این بود که یک فروشنده تنها باید قیمت اجناس را بلد باشد تا پس از مراجعه مشتری جنس را تحویل داده و بهای آن را دریافت کند. اما امروز همه می‌دانند که فروشندگی یک علم است که باید آن را فراگرفت.  فروشندگان باید به‌خوبی بدانند که چگونه عمل کنند تا یک خرید موفق برای مشتری‌های خود رقم بزنند تا آنها راضی از خرید خود باشند. رضایت مشتری از خریدی که انجام داده برای فروشندگان بسیار مهم است.

زیرا رضایت مشتری از خرید خود باعث می‌شود که دوباره برای خرید به فروشگاه باز گردد و یا حتی با بیان تجربه خوب خود از خریدی که انجام داده برای دیگران  آن‌ها را تشویق به خرید از همان فروشگاه کند. ما در این مقاله در نظر داریم در ابتدا ویژگی یک خرید موفق را عنوان کنیم  سپس تکنیک‌هایی ارائه دهیم تا فروشندگان با به‌کارگیری آن‌ها  یک خرید موفق برای مشتری ­را  به ارمغان آورند.

یک خرید موفق چه ویژگی‌هایی دارد؟

خرید موفق خریدی است که مشتری از انجام آن رضایت داشته باشد و فروشنده نیز سود منطقی خود را از خرید کسب کرده باشد. خریدی که باعث نارضایتی مشتری شود اگرچه سود خوبی برای فروشنده داشته باشد نمی‌تواند یک خرید موفق به‌حساب آید؛ زیرا نارضایتی خریدار عواقبی به دنبال دارد که می‌تواند بر میزان فروش یک فروشنده تأثیرات منفی داشته باشد. درصورتی‌که یک خرید، سودی کمتر از سود معقول و یا منطقی نصیب فروشنده کند نمی‌توان گفت خرید موفقی بوده؛ زیرا این خرید باعث هدررفتن زمان، انرژی و سرمایه شده است. 

تکنیک‌های ساخت یک خرید موفق

برای اینکه  یک خرید موفق برای مشتری رقم بزنید  می‌توانید از چندین تکنیک استفاده کنید. ما هرکدام از تکنیک‌ها را برایتان عنوان کرده و توضیح خواهیم داد .

  • شناخت کامل خواسته‌های مشتری

گاهی برخی از مشتری‌ها نمی‌دانند که خواسته خود را چگونه باید مطرح کنند و یا در مورد محصولاتی که می‌توانند انتخاب کنند تا خواسته و نیاز آن‌ها را برآورده کند اطلاعی ندارند.  ازاین‌رو راهنمایی ­های دقیقی در مورد کالایی که نیاز دارند از طرف فروشنده دریافت نمی‌کنند. برای اینکه  فروشندگان به‌خوبی از خواسته‌های پنهان مشتری‌ها باخبر شوند می‌توانند با چندین سؤال از مشتری به شناخت دقیق‌تریی از خواسته مشتری خود برسند؛  بنابراین برای مشتری وقت بگذارید تا کاملاً در  مورد خواسته‌هایی مشتری به درکی عمیق برسید.

  • فروش بیشتر با پیشنهادهای مکمل خرید

راهکار دیگری که برای افزایش فروش وجود دارد پیشنهاد مکمل‌های محصول خریداری شده توسط مشتری از جانب فروشنده است. برای مثال تصور کنید که شخصی یک گوشی موبایل خریداری کرده پیشنهاد خرید صفحه محافظ و یا کاور گوشی به خریدار مطمئناً مورد استقبال قرار خواهد گرفت. این راهکار می‌تواند تعداد خریدهای موفق توسط مشتری را افزایش دهد.

  • ارائه محصولات با دو نوع قیمت

برای اینکه مشتری دست‌خالی از فروشگاه شما خارج نشود باید ابتدا  یک محصول باکیفیت به او معرفی کنید سپس یک محصول ارزان‌تر به او پیشنهاد کنید تا  اگر توانایی خرید محصول اول را نداشت محصول دوم را بخرد. هرگز نظر خود را به خریدار تحمیل نکنید؛ زیرا حتی درصورتی‌که آن لحظه تحت‌فشار شما خرید را بپذیرد، دیگر هرگز برای خرید برنمی‌گردد و حتی به‌جای تبلیغ برای شما ضدتبلیغ انجام می­دهد.

همانطور که گفته شد، ترک سبد خرید یکی از بزرگترین مشکلات فروشندگان محسوب می‌شود و چیزی که آن را به یک مشکل بزرگ‌تر تبدیل می‌کند، این است که اکثر فروشندگان نمی‌دانند چند درصد از افرادی که از محصولات‌شان بازدید کرده‌اند، خرید موفق داشته اند. تنها چیزی که کمک می‌کند صاحب یک کسب‌وکار اطلاعات دقیقی از آمار مشتریان داشته باشد، نحوه درست مدیریت مشتریان است. برای این کار لازم است مفهوم درست خرید موفق را بدانید. فروشگاه ساز پادروشاپ برای اینکه کار مدیریت مشتریان را برای فروشندگان راحت‌تر کند، در وب اپلیکیشن خود فضایی فراهم کرده تا شما به راحتی بتوانید سفارشات مشتریان‌تان را مدیریت کنید. برای اینکه این ویژگی جدید را بهتر درک کنید، می‌توانید لینک زیر را بخوانید



بیشتر بخوانید: آموزش استفاده از ویژگی مدیریت مشتریان در پادروشاپ


منبع: livingwellmom

جواد محمدی

نوسته شده در آبان ۱۴, ۱۴۰۱

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

در این مطلب بخوانید:

Table of Contents

آخرین مطالب