آشنایی با هزینه های پنهان لجستیک و روش‌هایی برای کاهش آن

آشنایی با هزینه های پنهان لجستیک و روش‌هایی برای کاهش آن

ممکن است واژه لجستیک و به خصوص هزینه های پنهان لجستیک برای بسیاری افراد نامفهوم باشد، به گونه‌ای که بار اول باشد، این کلمات به گوششان می‌خورد. اگر شما هم...

نجمه سادات

نوسته شده در تیر ۲۸, ۱۴۰۱

اشتراک گذاری:

آشنایی با هزینه های پنهان لجستیک و روش‌هایی برای کاهش آن

ممکن است واژه لجستیک و به خصوص هزینه های پنهان لجستیک برای بسیاری افراد نامفهوم باشد، به گونه‌ای که بار اول باشد، این کلمات به گوششان می‌خورد. اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید، باید بدانید که هزینه‌‌های لجستیک شامل هزینه‌هایی است که هنگام انتقال محصول از منبع اولیه (مبدا) به مشتری نهایی (مقصد) به صاحبان کسب‌وکارها و مشتریان متحمل می‌شود.

بی شک اگر صاحب کسب‌وکاری باشید، پس از گذر زمان متوجه خواهید شد، که هزینه‌هایتان بیشتر از چیزی است که پیش‌بینی می‌کردید. این جاست که پای هزینه‌های پنهان لجستیک به میان می‌آید. اگر می‌خواهید بدانید، هزینه‌های پنهان لجستیک چیست و چگونه می‌توان این هزینه‌های پنهان را بدون به خطر انداختن خدمات یا رضایت مشتری کاهش داد، تا پایان این بخش با ما همراه باشید.

منظور از هزینه‌های پنهان لجستیک چیست؟

پیش از هر چیزی قصد داریم به این پرسش پاسخ دهیم که منظور از هزینه‌های پنهان لجستیک چیست.

به هزینه‌هایی هزینه‌های پنهان لجستیک گفته می‌شود که در ابتدای کار به شما اطلاع داده نمی‌شوند. برای این که با این مفهوم بهتر آشنا شوید، لازم است با چند مثال ساده آن را شفاف‌تر توضیح دهیم. به عنوان مثال فرض کنید، در یکی از روزهای کاری برای یکی از مامورهای پیک شرکت شما اتفاق خاصی بیفتد، مثلا خودش یا اطرافیانش به بیماری مبتلا شده باشند یا این که به هر دلیل دیگری توان فعالیت نداشته باشد.

مثال دیگری که می توان برای درک بیشتر هزینه‌های پنهان لجستیک زد، این است که پیک موتوری یا وانتی شما در حین انتقال محصولات وسیله نقلیه‌اش خراب شود، یا تصادف کند. همه این اتفاقات هزینه‌هایی را به دنبال خواهد داشت که آن هزینه‌ها را می‌توان به عنوان هزینه‌های پنهان لجستیک مطرح کرد. البته توجه داشته باشید که بیان کردن این گونه مثال‌ها و هزینه‌هایی که به دنبال دارد، به این معنا نیست که ما به استقبال اتفاقات بد می‌رویم. ما در هر حال امیدوار هستیم که هیچ کدام از این اتفاقات برای هیچ موتورسوار یا راننده‌ای نیفتد.

سوالات متداول در خصوص هزینه های پنهان لجستیک

در پایان این مطلب به دو مورد از رایج‌ترین سوالات در خصوص هزینه های پنهان لجستیک پاسخ خواهیم داد.

کلام اخر

در این مطلب تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا شما را با هزینه های پنهان لجستیک آشنا کنیم و پس از آن نیز راهکارهایی ارائه دادیم تا به کمک آن از این گونه هزینه‌ها بکاهید. لذا امیدواریم با به کارگیری این راهکارها بتوانید این هزینه‌ها را تا حد زیادی کاهش دهید.

منبع:

Maersk

نجمه سادات

نوسته شده در تیر ۲۸, ۱۴۰۱

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

در این مطلب بخوانید:

Table of Contents

آخرین مطالب