آموزش محصول نویسی برای فروشگاه‌های آنلاین و اینستاگرامی

آموزش محصول نویسی برای فروشگاه‌های آنلاین و اینستاگرامی

یکی از مورادی که افراد را تشویق به خرید می‌کند، نحوه برخورد، میزان و صحت اطلاعاتی است که فروشنده به مشتری ارائه می‌کند. فروشنده‌هایی که در مورد محصولات خود به...

فاطمه محمدی

نوسته شده در دی ۱۲, ۱۴۰۰

اشتراک گذاری:

آموزش محصول نویسی

یکی از مورادی که افراد را تشویق به خرید می‌کند، نحوه برخورد، میزان و صحت اطلاعاتی است که فروشنده به مشتری ارائه می‌کند. فروشنده‌هایی که در مورد محصولات خود به خوبی توضیح داده و به سوالات مشتری پاسخ می‌دهند، شانس فروش خود را بالا می‌برند؛ به همین دلیل است که ارائه اطلاعات مفید درباره محصول به مشتری از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابرین در این مقاله از پادرو به آموزش محصول نویسی برای کسب و کار‌های آنلاین می‌پردازیم.

در آنلاین شاپ های معتبر تصاویر، ویدئوها و گزینه توضیحات محصول به خریدار کمک می‌کند تا محصول موردنظر و مناسب خود را پیدا کند. ارائه اطلاعات مفید و صحیح باعث ایجاد حس اعتماد و وفاداری در مشتریان می‌شود. این امر به افزایش فروش شما منجر خواهد شد پس سعی کنید تمامی نکاتی که در این آموزش محصول نویسی به شما آموزش می‌دهیم را به یاد بسپارید

رعایت اصول سئو برای محتوای سایت‌ها واجب است

نوشتن توضیحات محصول برای کالاهایی که در سایت قرار داده می‌شود، باید براساس اصول سئو نوشته شود. بهینه سازی محتواهای سایت یکی از اصول محصول نویسی است.

یکی از اصولی که باید در هنگام نوشتن شرح محصول در سایت رعایت کنید، کلمات کلیدی است. کلمات کلیدی کلماتی هستند که کاربر با سرچ آن‌ها در موتور جستجو به سایت‌هایی دسترسی پیدا می‌کند که خدمات یا محصولات مرتبطی را ارائه می‌دهند.

محصول نویسی برای سایت

برای مثال با سرچ کلمه «لباس بافتنی» موتور جستجو سایت‌هایی که در آن‌ها از این کلمه استفاده شده یا محتوای مرتبط به این کلمه دارند را به کاربر نمایش می‌دهد. پس برای این که بتوانید در نتایج موتور جستجو ظاهر شوید باید در محتوا و شرح محصول خود از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید.

برای مثال در متن معرفی محصول عینک بلوکات، می‌توانید از کلمات «عینک بلوکات»، «عینک مخصوص کامپیوتر»، « عینک بلوکنترل» و موارد مشابه دیگر استفاده کنید. البته باید توجه داشته باشید استفاده از کلمات کلیدی همان‌گونه که می‌توانند به دیده شدن محتوا و محصول شما کمک کنند، در صورت استفاده بیش از حد، باعث بی اعتبار شدن صفحه‌تان می‌شود.

اینستاگرام سرزمین هشتگ‌هاست

در این بخش به آموزش محصول نویسی برای اینستاگرام می‌پردازیم. اگر قصد دارید برای اینستاگرام تولید محتوای محصول کنید، باید به الگورتیم‌های این پلتفرم آشنا باشید. در اینستاگرام هشتگ‌ها به منزله کلمات کلیدی به کار می‌روند و اکثر کاربران به وسیله هشتگ‌ها کالای مد نظر خود را پیدا می‌کنند. پس به یاد داشته باشید که هنگام نوشتن توضیح محصول در اینستاگرام از هشتگ‌های مناسب استفاده کنید.

از هایلایت‌های اینستاگرام غافل نشوید

نوشتن توضیحاتی کلی درباره محصولات در قسمت هایلایت صفحه به مخاطبان کمک می‌کند تا اطلاعات کلی و مشترک محصولات را بدانند. برای مثال برای یک آنلاین شاپ که محصولات آن وسایل آرایشی کره‌ای است، می‌تواند هایلایتی درباره سطح کیفیت محصولات، نحوه محاسبه قیمت و اطلاعات کلی برند داشته باشد.

کپشن‌های طولانی را فراموش کنید

اغلب کاربران اینستا تمایل دارند مطالب را سریع بخوانند. به همین دلیل کپشن‌های طولانی برای اکثر آنان خسته‌کننده است. راه حل، استفاده از تصاویر اینفوگرافی به جای کپشن‌های طولانی است. استفاده از این روش منجر به افزایش بازدید پست‌ها می‌شود.

محصول نویسی یکی از راه‌های افزایش فروش و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری‌های دائمی است. شما می‌توانید با اضافه کردن چند پاراگراف اطلاعات مهم و کوتاه، شانس فروش محصولات خود را تا ۸۰% افزایش دهید.

کوتاه در مورد آموزش محصول نویسی

  • در این آموزش محصول نویسی تلاش کردیم از اهمیت معرفی محصول به مشتری در کسب و کار‌های آنلاین صحبت کنیم و نکات زیر را به شما یادآور شدیم.
  • از جملات کوتاه، خوانا و جذاب استفاده کنید.
  • اشتباهات نگارشی، املایی و تایپی را به حداقل برسانید.
  • ساده بنویسید.
  • توضیحات محصول باید برطرف‌کننده نیاز مخاطب باشد.
  • از عنوان‌ها و تصایر جذاب استفاده کنید.

فاطمه محمدی

نوسته شده در دی ۱۲, ۱۴۰۰

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

در این مطلب بخوانید:

Table of Contents

آخرین مطالب