آموزش ساخت کاور هایلایت اینستاگرام + نمونه و انتخاب تم

1

اگر پیج اینستاگرام را مانند یک اتاق فرض کنیم، هر فالوور تازه، میهمانی است که به آن وارد می‌شود. بنابراین به جایگاه مهم دیزاین درست در پیجمان بر می‌خوریم. فرقی هم ندارد که صفحه‌ ما کاری یا شخصی باشد. بهتر است به تمامی بخش‌های آن توجه لازم را داشته باشیم. به خاطر همین است که در این مطلب به آموزش ساخت کاور هایلایت اینستاگرام می‌پردازیم.

هایلایت اینستاگرام چیست؟

شبکه‌ اجتماعی موفق اینستاگرام، در آپدیت‌های متعدد خود در پی ارتقاء خود است و می‌کوشد تا در هر آپدیت، قابلیت‌های تازه‌ای به این اپلیکیشن اضافه کند. یکی از این قابلیت‌ها هایلایت کردن استوری‌هاست. از زمان اضافه شدن این قابلیت به برنامه، محبوبیت زیادی را به دست آورده است.

هایلایت، حالتی است که می‌توانید با استفاده از آن استوری‌های خود را براساس نوع، زمان یا هر ویژگی‌ دلخواهی دسته‌بندی کنید. در اینستاگرام‌هایی که زبان فارسی دارند این بخش «برگزیده‌ها» نام دارد.

هایلایت اینستاگرام چیست؟

بیشتر بخوانید: برای فعال کردن هایلایت اینستاگرام چکار کنیم؟

هایلایت اینستاگرام چه کاربردی دارد؟

می‌دانیم طول عمر هر استوری تنها ۲۴ ساعت است و بعد از آن، به طور خودکار استوری و محتوایش از صفحه شما حذف خواهند شد. اما با هایلایت کردن آنها می‌توانید مجموعه استوری‌ خود را برای همیشه در صفحهٔ خود نگه دارید. خوب این کار چه فایده‌ای دارد؟

فواید هایلایت کردن استوری‌ها

  • اگر صاحب یک پیج فروشگاه آنلاین هستید، می‌توانید محصولات خود را بر اساس موجودی، یا محبوبیت در هایلایت‌های جداگانه ذخیره کنید. در این صورت مشتریان به راحتی می‌توانند کالا‌های مد نظرشان را پیدا و خریداری کنند.
  • اگر پیج کاری دارید، می‌توانید اطلاعات تماس یا قوانین و شرایط کاری خود را در هایلایت‌های مشخص ذخیره کنید تا دسترسی مشتریان به شما راحت‌تر شود.
  • اگر هم پیج شخصی دارید، می‌توانید خاطرات و استوری‌های خود را در دسترس دنبال‌کنندگان خود بگذارید و البته پیج خود را زیبا‌تر کنید.

به طور کلی قرار دادن هایلایت اینستاگرام در پیج، میزان تعامل (Engagement) مخاطب را بالاتر می‌برد و در موفقیت آن تأثیر به‌سزایی دارد.

کاور هایلایت اینستاگرام چیست؟

کاور هایلایت اینستاگرام تصویری است که بر روی یک هایلایت قرار می‌گیرد و به صورت نمادی از آن هایلایت در بخش اصلی پیج شما ( در زیر عکس پروفایل) قرار می‌گیرد. برای مثال اگر هر هایلایت را یک کتاب در نظر بگیریم، کاور هایلایت مثل جلد کتاب است.

پس همان‌طور که تصویر و طراحی جلد، در حس کلی ما نسبت به یک کتاب تاثیر دارد، کاور هایلایت‌ هم اهمیت بالایی در حس کلی مخاطب نسبت به پیج ما دارد.

نحوه انتخاب و ساخت کاور هایلایت اینستاگرام

پیش از آن که آموزش ساخت کاور هایلایت اینستاگرام را شروع کنیم، چند نکته را بررسی می‌کنیم که به ما کمک می‌کند تا کاور درستی را برای هایلایت‌های خود انتخاب کنیم.

۱. پیج خود را دوباره وارسی کنید

برای اینکه بتوانیم کاوری مناسب با پیج خود انتخاب کنیم، بهتر است ابتدا به این سؤالات جواب بدهید:

  • پیج شما چه هدفی دارد و چرا آن را راه‌اندازی کرده‌اید؟
  • کاربری پیج شما چیست؟ آیا پیجی کاری دارید؟ محصولی را به فروش می‌رسانید یا تولید محتوای طنز در پیج شما در جریان است؟

با دانستن جواب این دو سؤال، راحت‌تر می‌توانید کاور مد نظر خود را پیدا کنید. باید بدانید شکل کاور باید با هدف و کاربری پیج شما هماهنگ باشد. برای مثال در کاور هایلایت اینستاگرام برای پیج کاری، بهتر است سراغ طرح‌های نمادین و رسمی‌تر برویم تا تصاویری که حالت طنز یا فانتزی دارند.

اگر صاحب فروشگاه اینستاگرامی هستید، با استفاده از خدمات فروشگاه ساز آنلاین پادروشاپ به آسانی می‌توانید برای پیج اینستاگرام‌تان یک فروشگاه اینترنتی با لینک اختصاصی داشته باشید، کاتالوگ محصولات‌تان را بسازید و با تعیین موجودی و قیمت محصولات، فروش خود را مدیریت کنید.

با قرار دادن این لینک در بیوی فروشگاه اینستاگرامی، مشتریان می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز سفارش خود را ثبت و مبلغ آن را با دریافت درگاه پرداخت امن به حساب شما واریز کنند.

لیست سفارش‌های ثبت شده مشتریان به صورت کامل در اختیار شما قرار می‌گیرد و دیگر نیازی به اسکرین‌شات در دایرکت اینستاگرام و یا فایل اکسل ندارید.

علاوه بر این برای ارسال سفارش مشتریان نیازی به مراجعه حضوری به شرکت‌های پستی را ندارید و می‌توانید جمع‌آوری و ارسال بسته‌ها را هم به پادرو بسپارید.

ساخت فروشگاه در اینستاگرام

۲. هماهنگی را درک کنید

هماهنگی در تمامی عناصر باید وجود داشته باشد زیرا به خاطر ایجاد زیبایی بصری، در هر نوع طراحی و دیزاین اهمیت دارد. پس در هنگام انتخاب کاور هایلایت، به تم رنگی پیج خود دقت کنید و با توجه به آن‌ها، کاور را انتخاب کنید. برای مثال اگر رنگ‌ کاور پست‌هایتان از دسته رنگ‌های گرم مثل زرد و نارنجی و قرمز است، توصیه می‌کنیم برای رنگ پس‌زمینه، به سراغ تم رنگی صورتی و بنفش بروید.

۳. کاور با محتوای استوری‌ها هماهنگ باشد

توصیه می‌کنیم ابتدا هایلایت را بسازید و استوری‌های مد نظرتان را در آن قرار دهید، سپس یک بار دیگر آنها را وارسی کنید و ببینید محتوای غالب آن‌ها دربارهٔ چیست؟ در این صورت انتخاب کاور راحت‌تر خواهد شد.

چگونه کاور هایلایت اینستاگرام بسازیم؟

برای ساخت کاور هایلایت می‌توانید از سایت‌ها و برنامه‌های مختلفی استفاده کنید. در ادامه آموزش ساخت کاور هایلایت اینستاگرام در برنامه‌های مختلف را به شما معرفی می‌کنیم و طرز کار‌ با آنها را به شما آموزش می‌دهیم.

معرفی سایت برای کاور هایلایت اینستاگرامی

canva یکی از بهترین سایت‌ها برای ساخت کاور هایلایت اینستاگرام است. برای استفاده از این ابزار، لازم است ابتدا در سایت آن ثبت‌نام  کنید. برای این‌ کار ابتدا وارد سایت شوید و با یکی از اکانت‌های جی‌میل خود sign-up کنید. همچنین برای طراحی سایت فروش اینترنتی این سایت کاربردی است. این ابزار برای طراحی لوگو، کاور پست و پوستر نیز کارآیی دارد. اما برای ساختن کاور استوری باید وارد بخش Instagram Story Highlight Covers شوید. در این بخش انواعی از طرح‌ها و رنگ‌ها به استقبال شما می‌آیند.

علاوه بر طرح‌های پیش‌فرض موجود در این سایت، می‌توانید کاور شخصی خود را هم به کمک Canva طراحی کنید. محیط کاربری این نرم‌افزار بسیار ساده طراحی شده است تا بتوانید به راحتی کاور، لوگو یا پوستر خود را در آن بسازید.

نکات ساخت کاور هایلایت اینستاگرام در canva

  • به راحتی تصاویر ذخیره شده در سیستم خود را روی کانوا آپلود کرده و از آنها به عنوان کاور استفاده کنید.
  • در بخش Element انواعی از نماد‌ها در دسترس هستند تا بتوانید آنها را روی کاور خود قرار دهید.
  • اگر مایل نبودید از تصاویر برای کاور استفاده کنید، می‌توانید به کمک گزینه‌ Text متنی را جایگزین آن کنید.
  • ابزار کانوا، در بخش photo هزاران تصویر را به شما پیشنهاد می‌دهد تا بتوانید از آنها استفاده کنید.

پس می‌توانید به آسانی ساخت آنلاین کاور هایلایت اینستاگرام را با canva تجربه کنید.

برنامه Highlight Story برای ساخت کاور هایلایت اینستاگرام

این برنامه دارای چندین طرح آِماده و جذاب برای قرار دادن بر روی کاور اینستاگرام است. می‌توانید بسته به سلیقه‌تان و تم پیج، یکی از این طرح‌ها را انتخاب کنید. برای کار با این برنامه قدم‌های زیر را طی کنید.

۱. برنامه Highlight Story را از اپ استور موبایل خود دانلود و اجرا کنید.

۲. دسته‌بندی‌های مختلفی از طرح‌ها در این برنامه وجود دارد. برای جستجو و یافتن دسته‌بندی مناسب پیج خود، روی آیکون ذره‌بین کلیک کنید.

۳. طرح مد نظر خود را پیدا کنید. می‌توانید با کمک آیکون + پایین پیج، یک طرح دلخواه را از گالری خود به اپلیکیشن اضافه کنید.

۴. برای تغییر پس زمینه روی گزینه‌ Background کلیک کنید و رنگ یا طرحی را انتخاب کنید که با فضای کلی پیج شما هماهنگ باشد.

۵. با استفاده از گزینه Frame می‌توانید قابی را دور طرح مد نظر خود بگذارید.

۶.با کلیک بر روی متن، می‌توانید نوشتار آن را ویرایش کنید.

۷. با زدن آیکون چشم می‌توانید طرح خود را در قالب یک صفحه اینستاگرامی مشاهده نمایید.

۸. پس از تکمیل کاور، آن را در گالری خود سیو کنید.

برنامه snappa

برنامه snappa را ابتدا بر روی گوشی خود نصب کرده، سپس طول و عرض صفحه را روی ۲۰۰۰ پیکسل تنظیم کنید. در بخش background رنگ یا طرح پس‌زمینه‌ کاور را انتخاب کنید. در بخش غنی icons طرح‌های پیش‌فرضی وجود دارند که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

در انتها به کمک گزینه دانلود، از کاور ساخته شده‌تان سیو بگیرید.

برنامه ساخت کاور هایلایت اینستاگرام برای آیفون

می‌توانید از برنامه استوری لایت (cover storylight)  برای ساخت کاور در گوشی‌هایی با سیستم عامل ios استفاده کنید. در این برنامه سفارشی سازی کاورها و قرار دادن فریمی مانند استوری بر روی کاور‌ها به راحتی انجام می‌شود. به علاوه جلوه‌های ویژه‌ی پیش‌فرض این اپلیکیشن می‌توانند بک‌گراند کاور را چندین برابر زیباتر کنند.

اپلیکیشن Highlight cover for Instagram story

همان‌طور که از نام این برنامه مشخص است، به طور تخصصی و برای ساخت کاور است. اما برخلاف بقیه‌ نمونه‌های معرفی شده، این اپلیکیشن نمونه‌های پیش‌فرض و از قبل ساخته شده ندارد و باید تمامی کاور را خودتان بسازید. این برنامه مختص سیستم عامل‌های اندروید و آی‌او‌اس است.

هم‌چنین به کمک این برنامه می‌توانید بیش از ۵۰۰ کاور، لوگو، استیکر و نماد‌های هایلایت را دانلود و استفاده کنید. این نشان‌ها در مدل‌های انیمیت شده، آبرنگی و سیاه سفید طراحی شده‌اند.


بیشتر بخوانید: آموزش طراحی و انتخاب کاور ویدیو اینستاگرام برای جذب مشتری

ساخت عکس هایلایت اینستاگرام با فوتوشاپ

از آنجایی که کاور‌های اینستاگرام به صورت دایره به نمایش در می‌آیند، ابتدا در وسط صفحه دایره‌ای را رسم کنید که مرز کار شما را مشخص کند. سپس دست به خلاقیت شوید و کاور مد نظرتان را خلق کنید.

بهترین سایز برای ذخیره کردن عکس کاور در فوتوشاپ ۱۰۲۶× ۱۰۲۶ است، اما بسته به کیفیت مد نظرتان می‌توانید به سراغ سایز‌های مربع دیگر هم بروید.

استفاده از گوگل ایمیج

برنامه‌هایی که تا به اینجا برای ساخت کاور هایلایت اینستاگرام به شما معرفی کردیم، همگی کاربردی و مفید هستند. اما یک راه جامع دیگر برای پیدا کردن کاور هایلایت اینستاگرام هم وجود دارد و آن استفاده از بخش تصاویر گوگل است. برای این کار کافی است دسته بندی مد نظر خود را انتخاب کنید و به آن عبارت آیکون را اضافه کنید. برای مثال برای سرچ کاوری برای غذا، عبارت foodicon را در گوگل وارد کنید.

چگونه کاور هایلایت اینستاگرام بسازیم؟

آموزش تغییر و گذاشتن هایلایت کاور اینستاگرام

زمانی که کاور هایلایت مد نظر خود را ساختید، برای قرار دادن آن لازم است وارد پروفایل خود در برنامه شوید. در آن قسمت نیز به هایلایت مد نظر خود بروید و آن را باز کنید. سپس روی گزینه‌ edit highlight کلیک کرده و به سراغ edit cover بروید.

سپس عکس مورد نظر را از گالری انتخاب کنید و در اندازه‌ مد نظرتان برش دهید. با زدن تیک، کاور روی هایلایت مد نظرتان قرار می‌گیرد.

چگونه کاور هایلایت اینستاگرام را فعال کنیم؟

در ابتدا استوری اینستاگرام خود را باز کنید و روی آیکون Highlight در قسمت پایین کلیک کنید. سپس در پنجره‌ای که برایتان باز شده، گزینه Add to Highlights را بزنید و روی New کلیک کنید. در این قسمت باید نام هایلایت را وارد و در صورت تمایل کاور آن را ویرایش کنید. در پایان هم روی قسمت Add و سپس Done کلیک کنید.

برررسی چند نمونه کاور هایلایت خوب

در ادامه آموزش ساخت کاور هایلایت اینستاگرام به سراغ چند صفحه محبوب اینستاگرامی می‌رویم و نکات انتخاب کاور هایلایت اینستاگرام را مورد سنجش قرار می‌دهیم.

این کار می‌تواند به شما برای انتخاب کاور هایلایت پیج کاری یا شخصی‌تان ایده بدهد.

پیج buffer

همان‌طور که در عکس زیر می‌بینیم لوگوی این پیج و پس زمینه‌اش از رنگ‌های ساده و حنثی استفاده شده است؛ اما برای کاور هایلایت‌ها به سراغ رنگ‌های شاد و سرزنده رفته‌اند تا شور و انرژی را در چشم بیاورند.

پیج founder

مهم‌ترین ترفندی که این پیج در طراحی و ساخت کاور‌ هایلایت به سراغش رفته، استفاده از تصاویر ساده اما گویایی است که محتوای هر هایلایت را نشان می‌دهد.

هایلایت پیج founder

پیج hubspot

بک‌گراند کاور‌های این پیج همگی سفید هستند اما با قرار دادن فریمی نارنجی (فریمی مثل حالت استوری برای اکانت) این سادگی، جذابیت خاصی گرفته است. تصاویر به کار رفته در کاور‌ها نیز طراحی ساده با رنگ‌های ملیح دارند.

باز هم نمونه ببینید

توصیه می‌کنیم برای پیدا کردن کاوری که متناسب با پیج شما باشد، به پیج‌های معروف و موفق اینستاگرام سری بزنید. سایت پینترست و فری‌پیک نیز می‌توانند منابع خوبی برای دیدن نمونه‌های متعدد باشند. برای مثال این‌ روز‌ها کاور هایلایت نئونی از محبوبیت بالایی برخوردار است.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    جمع بندی

    • انتخاب کاور هایلایت و دسته‌بندی درست و اصولی استوری‌ها می‌تواند در میزان مشارکت (ایمپرشن) مخاطبان تأثیر زیادی داشته باشد.
    • برنامه‌هایی که پیش‌تر به معرفی آنها پرداختیم به نوعی، برای ساختن کاور هایلایت اینستاگرام طراحی شده بودند و امکانات پیش‌فرض را داشتند. اما اگر دوست دارید به طور تخصصی و شخصی‌سازی شده کاوری را طراحی کنید، می‌توانید به سراغ بوم سفیدِ فوتوشاپ بروید.
    • پیش از انتخاب کاور، ابتدا پیج خود را تحلیل کرده و تصمیم بگیرید می‌خواهید از چه الگویی برای کاور‌های پیج استفاده کنید.
    • در انتخاب و ساخت کاور هایلایت، به رنگ‌ لوگو و پست‌های خود دقت کنید و سعی کنید رنگ‌هایی هماهنگ با آنها را برای کاور استفاده کنید.
    • برای ساخت کاور، می‌توانید از اپلیکیشن‌های موبایل، سایت‌های آنلاین و برنامه‌هایی هم‌چون فوتوشاپ استفاده کنید.

    0
    • Criteria 0
    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    1 نظر
    1. نسترن می گوید

      عالی بود خیلی خیلی ممنونم از سایت و اطلاعات مفیدتون