بهترین روش‌های پیدا کردن ایده فروش محصول با 4 روش کاربردی

0

ایده فروش محصول همیشه موضوعی است که کشف آن می‌تواند موفقیت‌های بسیار زیادی را برای تجارت شما به ارمغان بیاورد. با پیشرفت علم و فناوری، استفاده همه مردم از رسانه‌های اجتماعی بسیار گسترش یافته است. به همین دلیل خیلی از افراد از همین رسانه‌ها برای موفقیت در زمینه‌های مختلف استفاده کرده‌اند که فروش محصول، یکی از بهترین آن‌ها به شمار می‌رود.

پس اگر شما هم می‌خواهید در این زمینه موفق شوید، بهتر است روش‌های پیدا کردن ایده فروش محصول را پیدا کرده و با استفاده از این ایده‌ها، کسب‌وکار خود را ارتقا دهید. به همین دلیل برخی از مهم‌ترین روش‌هایی که شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید ایده فروش محصول در اینستاگرام را پیدا کنید را قصد داریم مورد بررسی قرار دهیم.

در حال حاضر، رسانه‌های اجتماعی بسیار گسترده‌تر از روزهای قبل شده‌اند. یکی از بهترین پلتفرم‌های موجود در رسانه‌های اجتماعی که طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان دارد، اپلیکیشن اینستاگرام است که به احتمال زیاد همه شما با آن آشنایی دارید.

به‌طور متوسط، هر فرد تقریبا 50 دقیقه از طول روز خود را با گشتن در اینستاگرام می‌گذراند. از سوی دیگر، تعداد کاربران این پلتفرم افراد بین 19 تا 29 ساله هستند. این مسئله نشان می‌دهد که شما در پلتفرم اینستاگرام، بیشتر از همه با افراد جوان در ارتباط هستید و باید ایده فروش محصول را بر اساس این افراد در نظر بگیرید.

نکته مهم دیگری که قبل از شناختن روش‌های یافتن ایده فروش محصول در شبکه اجتماعی باید بدانید، این است که بخش زیادی از کاربران اینستاگرام را خانم‌ها تشکیل می‌دهند. ازاین‌رو، مواردی مانند ایده فروش محصولات آرایشی می‌تواند یکی از بهترین و سودآور‌ترین گزینه‌ها برای کسب‌وکار آنلاین باشد. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره ایده های فروش محصول در اینستاگرام به دست بیاورید، تا پایان همراه ما باشید تا بدانید که باید از چه روش‌هایی برای یافتن این ایده‌ها کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید: نصب مجدد اینستاگرام

چگونه برای فروش محصول ایده پیدا کنیم؟

وقتی درباره پیدا کردن ایده فروش محصول در اینستاگرام و یا سایر رسانه‌های اجتماعی صحبت می‌کنیم، شاید خیلی از افراد دچار سردرگمی زیاد شوند و ندانند که باید از چه روشی برای پیدا کردن این ایده‌ها استفاده کنند. برای کمک به این افراد، باید بگوییم که روش‌های مختلفی برای پیدا کردن ایده فروش محصول در اینستاگرام وجود دارند که شما می‌توانید با در نظر گرفتن هر یک از آن‌ها، در سریع ترین زمان ممکن، پیج خود را راه‌اندازی کرده و به درآمد فوق‌العاده بالایی دست یابید.

ایده فروش محصول

آیا رسیدن به ایده فروش محصول در شبکه‌های اجتماعی، محدودیت مکانی دارد؟

نکته جالب‌توجه درباره یافتن ایده های فروش محصول در اینستاگرام که باعث افزایش طرفداران آن شده، این است که هر کسی در هر مکانی، خیلی راحت می‌تواند کسب‌وکارهای مختلفی را راه‌اندازی کند. این موضوع نشان می‌دهد که رسانه‌های اجتماعی و به‌خصوص اینستاگرام، هیچ‌گونه محدودیتی برای محل زندگی شما ندارد و شما می‌توانید در هر جایی که هستید، خیلی راحت کسب‌وکار خود را آغاز نمایید. تنها چیزی که باید در این زمینه خوب به آن توجه کنید، ایده فروش محصول در اینستاگرام و یا سایر شبکه‌های اجتماعی است.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    آیا استفاده از ایده فروش محصول در اینستاگرام به هزینه‌های زیادی نیاز دارد؟

    از سوی دیگر، ممکن است برخی از افراد بگویند که در اینستاگرام دسترسی زیادی به بازار‌های بزرگ و عمده فروش ندارند. به همین دلیل هم شاید نتوانند در زمینه کسب‌وکار و فروش محصولات مختلف در اینستاگرام موفق شوند. این در حالی است که شما با یافتن ایده فروش محصول در اینستاگرام، خیلی راحت‌تر متوجه می‌شوید که نیازی نیست حتما محصولات خیلی گران‌قیمت و یا حتی عمده از بازارهای بزرگ خریداری کرده و به فروش برسانید. روش‌های دیگری نیز برای موفقیت در این زمینه وجود دارند که نیازی به پرداخت هزینه زیادی هم نخواهند داشت.

    به عنوان مثال، حتی اگر در روستا هم زندگی می‌کنید، می‌توانید خیلی راحت صنایع دستی همان روستا را در پیج اینستاگرام خود گذاشته و به فروش برسانید. علاوه بر این، فروش محصولات ارگانیک می‌تواند یک فکر فوق‌العاده خوب برای شما باشد و می‌توانید انواع محصولات غذایی کاملا طبیعی را در اختیار شهرنشینان قرار دهید.

    از سوی دیگر، اگر در شهر کوچکی زندگی می‌کنید و به مواد غذایی طبیعی و یا صنایع دستی هم دسترسی ندارید، می‌توانید از روش دیگری برای یافتن ایده فروش محصول در اینستاگرام کمک بگیرید. شما باید اول از همه به مهارت‌های خود توجه کنید.

    مثلا اگر در هنر خاصی مانند نقاشی مهارت دارید، می‌توانید نقاشی‌های خود را در پیج اینستاگرام‌تان گذاشته و از این طریق، کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنید. برای موفقیت در این زمینه، می‌توانید از مراحل حین نقاشی کشیدن و یا قبل و بعد از نقاشی نیز استوری بگذارید تا مخاطبان بیشتر با شما تماس برقرار کنند.

    چگونه ایده های فروش محصول در اینستاگرام را پیدا کنیم؟

    همان‌طورکه متوجه شدید، فروش محصول در اینستاگرام بسیار گسترده است و هر کسی با هر نوع توانایی و امکاناتی می‌تواند از هر یک از آن‌ها بهره‌مند شود. بااین‌حال، باید بدانید که ایده‌های بسیار متنوعی وجود دارند که شاید انتخاب را برای برخی افراد سخت کنند.

    به عنوان مثال، برخی از این‌گونه افراد، بین ایده فروش محصولات دیجیتال و یا آرایشی سردرگم می‌شوند و نمی‌دانند که کدام یک ازاین‌روش‌ها برای آن‌ها سودآورتر خواهد بود. در این شرایط، روش‌های خاصی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا با استفاده از آن‌ها، خیلی راحت‌تر بتوانید ایده فروش محصول در اینستاگرام را متناسب با شرایط خود پیدا کنید. پس بادقت به هر یک از این مراحل توجه کرده و سپس تعیین کنید که می‌خواهید چه نوع کسب‌وکاری را در اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی آغاز نمایید.

    پیدا کردن محصولات پرفروش

    به احتمال زیاد، تاکنون متوجه شدید که پیدا کردن ایده فروش محصول در اینستاگرام تا چه حد می‌تواند دشوار باشد. همچنین گفتیم که به‌خاطر تنوع بسیار بالای محصولات در اینستاگرام، شاید خیلی از افراد ندانند که باید از کدام یک از ایده‌ها برای فروش استفاده کنند.

    باید از اول از همه بتوانید محصولات پرفروش و پرطرفدار در اینستاگرام را پیدا کرده و انتخاب نمایید. برای اطلاع از این موضوع، بهتر است بدانید که به‌طورکلی، مهم‌ترین مخاطبان اینستاگرام را افراد زیر تشکیل می‌دهند.

    • نوجوانان و جوانان و به‌خصوص افراد بین 19 تا 29 سال
    • خانم‌های جوان با سن متوسطه 55 سال
    • آقایان شاغل باسن بین 23 تا 50 سال

    باتوجه‌به موارد بالا، می‌توان تا حد بسیار زیادی متوجه شد که بسته به شرایط خود، بهترین ایده فروش محصول در اینستاگرام برای شما کدام است. بر اساس اطلاعات موجود، متوجه شدیم که تعداد کاربران اینستاگرام که در بازه سنی نوجوانی و جوانی هستند، بسیار بیشتر از سایر سنین است. به همین دلیل هم تا حد امکان سعی کنید محصولی انتخاب کنید که با افرادی در این بازه سنی مرتبط باشند.

    افزایش فروش در اینستاگرام

    همچنین باید به این نکته توجه داشته باشید که افرادی که در سنین نوجوانی هستند، قدرت تصمیم‌گیری خیلی خوبی ندارند و نتوانند محصولات گران‌قیمتی را بخرند. به عنوان مثال، کسی که تقریبا 14 تا 16 ساله است، به احتمال زیاد نمی‌تواند یک محصول با قیمت 5 میلیون تومان را بخرد؛ زیرا در این شرایط، طبیعتا این والدین نوجوان است که باید برای خریدن یا نخریدن این محصول تصمیم بگیرد.

    ازاین‌رو، برای این که بتوانید ایده فروش محصول در اینستاگرام را با موفقیت برای پیج خود پیاده کنید، بهتر است به سراغ محصولاتی بروید که با قیمت کمتری عرضه می‌شوند. برخی از مهم‌ترین و پرطرفدار‌ترین محصولاتی که قیمت خیلی مناسبی هم دارند و اغلب جوانان و نوجوانان برای خرید آن اقدام می‌کنند، عبارت‌اند از:

    • جوراب‌های فانتزی
    • کلاه‌های فانتزی و جذاب
    • اکسسوری‌های اسپرت
    • پیکسل
    • لوازم تحریر
    • ماگ

    علاوه بر نوجوانان و جوانان، خانم‌های جوان هم جزو مهم‌ترین کاربران اینستاگرام در نظر گرفته می‌شوند. به همین دلیل شما باید برای ایده فروش محصول در اینستاگرام، این کاربران را نیز در نظر بگیرید. به احتمال زیاد، اغلب شما می‌توانید حدس بزنید که چه محصولی برای این گروه سنی و جنسیتی مناسب است. ایده فروش محصولات آرایشی و بهداشتی، برای خانم‌های جوان، بهترین و پرطرفدار‌ترین گزینه است.

    البته باید به شما بگوییم که محصولات دیگری نیز وجود دارند که به احتمال زیاد این خانم‌ها به آن‌ها جذب می‌شوند. به عنوان مثال، خانم‌هایی در این بازه زمانی غالبا متاهل هستند و هر یک از آن‌ها به دنبال روشی می‌گردند تا بتوانند خانه خود را جذاب‌تر کنند.

    از سوی دیگر، این خانم‌های جوان اهمیت خیلی زیادی به سلامت پوست خود می‌دهند و فروش محصولات پوستی و بهداشتی هم می‌تواند انتخاب مناسبی برای آن‌ها باشد. علاوه بر همه این موارد، به هیچ عنوان نباید از اهمیت بالای پوشاک و فروش فوق‌العاده آن در اینستاگرام غافل شوید. مهم‌ترین ایده های فروش محصول در اینستاگرام برای این گروه سنی، شامل موارد زیر می‌شوند.

    • محصولات آرایشی و بهداشتی
    • جواهرات و اکسسوری
    • پوشاک (لباس رسمی، مجلسی، برای داخل منزل، لباس زیر، لباس باشگاه، شال و روسری، کیف و کفش)
    • لوازم مربوط به دکوراسیون منزل و روشنایی

    در نهایت، آخرین کاربران فعال در اینستاگرام هم آقایان شاغل بین 23 تا 50 سال هستند که می‌توانند محصولات متنوعی را بخرند. به عنوان مثال، بسیاری از آقایان جوان ترجیح می‌دهند که لباس‌های جذاب موجود در اینستاگرام را به‌صورت اینترنتی خریداری کنند. علاوه بر این، محصولات برقی و تجهیزات مربوط به خودرو هم می‌توانند انتخاب مناسبی برای ایده فروش محصول برای آقایان در این بازه سنی باشند.

    ایده فروش محصول

    شناخت جامعه هدف

    پیش از این درباره جامعه هدف و فروش محصول برای اینستاگرام متناسب با جامعه هدف صحبت کردیم. بااین‌حال، باید بدانید که شما باید کاربران خود را فقط به این دسته‌بندی محدود نکنید و فکر نکنید که تمام آن‌ها فقط در این دسته‌ها قرار می‌گیرند. زیرا جامعه هدف در اینستاگرام بسیار گسترده‌تر است و شما باید از هر یک از آن‌ها برای یافتن بهترین ایده های فروش محصول در اینستاگرام کمک بگیرید.

    به عنوان مثال، دختر خانم‌هایی که بین سنین 14 تا 22 سال هستند، علاقه بسیار زیادی به تم‌های فانتزی و رنگی دارند. لباس، فروش محصولات آرایشی و پوستی مناسب با این سن هم می‌تواند فروش خوبی داشته باشد. در کنار همه این موارد، دختران نوجوان علاقه بسیار زیادی به دکوراسیون داخلی اتاق خود دارند و وسایل تزئینی برای داخل اتاق هم می‌تواند گزینه مناسبی برای آن‌ها باشد.

    علاوه بر این افراد، ممکن است اشخاص دیگری نیز در اینستاگرام فعالیت داشته باشند که در یک ایده خاصی مهارت دارند. به عنوان مثال، شاغلانی مانند مهندسان، پرستاران و یا تاجران، در حوزه فعالیت خود در اینستاگرام کار می‌کنند. به همین دلیل برای این افراد، می‌توانید ابزار‌های مخصوص به کسب‌وکارشان را ارائه دهید.

    تامین مالی

    بعد از این‌که جامعه هدف خود را به طور کامل شناختید، نوبت به تامین مالی برای محقق ساختن ایده فروش محصول اینستاگرام می‌رسد. همان‌طورکه می‌دانید، فروش محصولات مختلف، به سرمایه متفاوتی نیاز دارند. به عنوان مثال، گفتیم که برای فروش صنایع دستی و هنرهایی که خودتان آن‌ها را به وجود می‌آورید، نیازی به پرداخت هزینه زیادی برای سرمایه‌گذاری نخواهید داشت.

    از سوی دیگر، باید بدانید که اگر بخواهید از مواردی مانند ایده فروش محصولات دیجیتال در اینستاگرام و یا سایر موارد این‌چنینی استفاده کنید، نیاز به سرمایه خیلی بیشتری دارید. برای فروش این محصولات باید وسیله‌هایی مانند گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ و یا هدفون خریده و آن‌ها را در اینستاگرام به فروش برسانید. به همین دلیل هم باید تعیین کنید که تقریبا می‌توانید چقدر برای کسب‌وکار خود در اینستاگرام هزینه کنید و بر همان اساس هم کار خود را آغاز نمایید.

    چگونه از ایده فروش محصولات در اینستاگرام به بهترین شکل سود ببریم؟

    بعد از این‌که به طور کامل متوجه شدید که ایده فروش محصول در اینستاگرام برای شما باید بر چه اساسی انتخاب شود، نوبت به شروع کار و سودآوری می‌رسد. بااین‌حال، شاید خیلی از افراد هنوز ندانند که باید چگونه ازاین‌ روش به درآمد بالا برسند. برای انجام این کار، باید مراحل خاصی را طی کنید که به‌صورت خلاصه، هر یک از آن‌ها را نام می‌بریم.

    • ساخت پیج اینستاگرام و دستیابی به فالوورهای هدف
    • تبدیل پیج اینستاگرام به پروفایل تجاری
    • تنظیم کردن فروشگاه اینستاگرامی در پیج
    • تولید محتوای باکیفیت از محصولات
    • پست گذاری مداوم
    • رعایت گزینه‌های مختلف برای بردن پست به اکسپلور اینستاگرام
    • تولید محتوایی لایو در اینستاگرام
    • استفاده درست از هشتگ

    رعایت هریک از نکات بالا می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر میزان فروش شما داشته باشد. پس اگر شما هم می‌خواهید بعد از یافتن ایده فروش این محصول در اینستاگرام به موفقیت برسید، باید به همه این نکات توجه داشته باشید تا بتوانید در زمان سریع‌تری به محصولات خود را بفروشید.

    سخن نهایی

    همان‌طورکه متوجه شدید، ایده فروش محصول در اینستاگرام بسیار متنوع است و بیشتر از همه، به مخاطبان هدف بستگی دارد. پس از این‌که مخاطبان خود را به طور کامل شناختید، وقت آن می‌رسد که سرمایه خود را نیز تعیین نمایید و مشخص کنید که تقریبا می‌توانید چقدر برای شروع کسب‌وکارتان بپردازید. در نهایت، به یاد داشته باشید که اینستاگرام می‌تواند یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای موفقیت برای کسب‌وکارهای نوپا باشد. به همین دلیل هم سعی کنید از این فرصت پیش‌آمده، نهایت استفاده را ببرید.

    سوالات متداول

    جامعه هدف اینستاگرام چه کسانی هستند؟

    جامعه هدف در اینستاگرام بسیار گسترده است و بیشتر از همه، جوانان و نوجوانان، خانم‌های جوان تا نهایتا 55 ساله و آقایان بین 23 تا 50 سال را تشکیل می‌دهند. علاوه بر این موارد، جامعه هدف در اینستاگرام شامل دختران جوان بین 14 تا 22 سال نیز می‌شوند. همچنین برای فروش محصول خود، می‌توانید به سراغ افرادی بروید که در حیطه‌های مختلفی مشغول به فعالیت هستند و محصولات مربوط به کسب‌وکار آن‌ها را به فروش برسانید.

    آیا شروع کسب‌وکار در اینستاگرام نیاز به سرمایه خیلی زیادی دارد؟

    یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت اینستاگرام، این است که برای هر کسی با هر نوع سرمایه‌ای کاملا مناسب است. به همین دلیل اگر سرمایه خیلی زیادی نداشته باشید، می‌توانید از روش‌های ساده‌تری برای کسب درآمد خود استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید محصولات ارگانیک و یا صنایع دستی به فروش برسانید.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.