پاسخ به سوالات شما درباره ارسال مرسوله پستی

122

بسیاری از افرادی که از خدمات پستی برای ارسال مرسوله پستی خود استفاده می‌کنند، گاهی اوقات از تمامی خدمات این شرکت اطلاع ندارند یا در ارتباط با این خدمات، بسته بندی مرسوله، رهگیری مرسوله پستی، هزینه ارسال کالا و قوانین پستی ابهاماتی دارند. در واقع پیگیری مرسولات پستی از خدمات کاربردی و مهم اداره پست است که مشتریان با استفاده از آن می‌توانند اطلاعاتی مانند تاریخ و ساعت تحویل مرسوله توسط اداره پست، نام شخص فرستنده و گیرنده، وزن و هزینه کالای ارسال شده را مشاهده کنند.

در ادامه این مقاله از پادرو به سوالات متداول شما در ارتباط با ارسال مرسوله پستی پاسخ می‌دهیم.

تفاوت پست سفارشی و پست پیشتاز برای ارسال مرسوله پستی چیست؟

در پست سفارشی ارسال مرسوله پستی به صورت زمینی انجام می‌شود اما در پست پیشتاز به صورت هوایی. از نظر هزینه نیز پست سفارشی ارزانتر از پست پیشتاز است.

تفاوت پست پیشتاز و پست سفارشی

علت برگشت مرسوله پستی چیست؟

مرسولات پستی به دلایلی مانند نقص نشانی گیرنده، عدم مراجعه گیرنده برای دریافت مرسوله ثبتی، نقل مکان گیرنده، شناخته نشدن گیرنده در نشانی مندرج روی مرسوله، فوت گیرنده و غیره احتمال دارد که توزیع نشده و به فرستنده مرسوله بازگشت داده شود.

داخل پاکت نامه چه چیزهایی می توان پست کرد؟

پاکت‌ها انواع مختلفی دارند؛ پاکت حبابدار، پاکت نایلون مشکی، پاکت متالایز و پاکت لمینت. بر اساس قوانین پستی مرسولات پاکت نامه باید صرفا حاوی اسناد، مدارک و مکاتبات باشد و قرار دادن هر نوع شی و کالا در ارسال مرسوله پستی به عنوان کالای ممنوعه پستی شناخته می‌شود. اما در پاکت‌های حبابدار بر اساس سایز آنها می‌توان کالاهای دیگری هم پست کرد.

این مقاله را حتما بخوانید: قوانین بسته بندی مرسولات پستی چیست؟ + مشخصات بسته پستی

پست جواب قبول چیست؟

پست جواب قبول در واقع سرویسی است که اگر فرستنده بخواهد گیرنده یا گیرندگان هر گونه پاسخی به‌صورت رایگان به فرستنده ارائه دهند، باید با مراجعه به پست و عقد قرارداد نمونه‌ای از کلیشه پست جواب قبول را ارائه کرده و پس از موافقت پست برای گیرندگان ارسال کند.

هنگام بازگشت مرسوله پستی، به جهت قرارداد روی مرسوله، کلمه پست جواب قبول و شماره قرارداد روی آن نوشته می‌شود و پاسخ دهنده بدون هزینه ارسال کالا آن را برای فرستنده ارسال می‌کند و عاقد قرارداد بر اساس تعداد مرسولاتی که دریافت می‌کند هزینه ارسال کالا را می‌پردازد.

مرسولات پستی به دلایلی مانند نقص نشانی گیرنده، عدم مراجعه گیرنده برای دریافت مرسوله ثبتی، نقل مکان گیرنده محترم، شناخته نشدن گیرنده در نشانی مندرج روی مرسوله، فوت گیرنده و غیره احتمال دارد که توزیع نشده و به فرستنده مرسوله بازگشت داده شود.

هزینه‌ پستی دریافتی از مشتری چیست؟

غیر از هزینه ارسال کالا ریز هزینه‌های پستی دریافت شده از مشتریان شامل کرایه پستی، هزینه لفاف بندی و بسته بندی مرسوله و غیره در قبض رسید فرستنده درج می‌شود.

هرینه های پستی دریافتی از مشتری

پادروپین به کسب‌وکارهای کوچک، متوسط و بزرگ کمک می‌کند تا بتوانند به راحتی سفارش مشتریان خود را ارسال کنند و برآورد دقیقی از هزینه مرسوله پستی داشته باشند و کمترین هزینه پستی را متحمل شوند.

با ثبت فروشگاه در پادروپین به لیستی از شرکت‌های پستی دسترسی دارید و می‌توانید هزینه ارسال از طریق هر کدام از آنها را ببینید. در پادروپین شما می‌توانید سفارش مشتریان خود را به صورت تکی یا انبوه ارسال کنید. در ضمن برای ارسال بسته‌ها نیازی به مراجعه حضوری به شرکت‌های پستی را ندارید و بسته‌های شما توسط پادرو از محل موردنظر شما جمع‌آوری می‌شود.

مهلت نگهداری مرسولات پستی چقدر است؟

ارسال مرسوله پستی با توجه به نوع سرویس، مدت زمان مشخصی (به عنوان مثال مرسوله پیشتاز تا ۵ روز پس از دو بار مراجعه پستچی به نشانی گیرنده محترم در باجه نگهداری می شود) جهت تحویل به گیرنده در محل اداره پست نگهداری می‌شود. در این زمینه مشتری می‌تواند به استناد نشانی مندرج بر روی اطلاعیه ورود به اداره پست مراجعه کرده و برای دریافت مرسوله خود اقدام کند.

آیا ارسال مرسولات به خارج از کشور امکان‌پذیر است؟

بر اساس قوانین پستی ارسال کالا از طریق پست با حفظ جنبه غیرتجاری به استثنای کالایی که شرعا یا قانونا ممنوع باشد، مجاز است.
کالای ممنوعه پستی به خارج از کشور شامل موارد زیر می‌شود:
– اشیای عتیقه شامل تابلوهای نقاشی قدیمd، آثار هنری اصیل، کتب خطی، انواع سکه و جواهرات که خروج آنها از کشور ممنوع است
– اسلحه و مواد منفجره
– مواد مخدر و اعتیاد آور
– وسایل قمار
– مشروبات الکلی
– تمبرهایی که قبل از انقلاب اسلامی منتشر شده است
– کالا های یارانه‌ای مانند قند و شکر و روغن

ارسال فرش دستباف در حد صنایع دستی و به‌صورت پشتی، دیوارکوب و اندازه‌های کوچک نیز مجاز است. در زمینه دارو، محموله پستی دارویی در حد مصرف شخصی و با حفظ جنبه غیرتجاری آن مجاز است.

ارسال مرسولات به خارج از کشور


در صورت مفقود شدن بسته پستی چکار باید کرد؟

فرستنده در این زمینه می‌تواند با مراجعه کردن به اداره پست مبدا وضعیت مرسوله پستی خود را پیگیری کرده و اقدام به رهگیری مرسوله پستی کند  و در صورت آسیب دیدگی یا مفقودی بر اساس قوانین پستی درخواست جبران خسارت کند.

ارسال مرسوله پستی با توجه به نوع سرویس، برای مدت زمان مشخصی (به عنوان مثال مرسوله پیشتاز تا ۵ روز پس از دو بار مراجعه پستچی به نشانی گیرنده) جهت تحویل به گیرنده در محل اداره پست نگهداری می‌شود.

چه روزها و ساعت‌هایی می‌توان به باجه‌های پستی برای انجام خدمات مراجعه کرد؟

باجه‌ها و مراکز پستی در تمام روزها غیر از تعطیلات و به صورت ساعت‌های 8 تا 14:30 از روز شنبه تا چهارشنبه و 8 تا 13:30 در روزهای پنج شنبه فعال هستند. برخی از باجه‌های اداره پست در تهران نیز به صورت شیفت در تایم عصر نیز فعال هستند که باید پیش از مراجعه سوال کنید.

خدمات پستچی‌ نیز از ساعت 8 صبح شروع شده و تا توزیع آخرین مرسوله ادامه پیدا می‌کند. باید این نکته را مد نظر داشته باشیم که مرسولاتی که دارای سرویس ویژه هستند حتی در روزهای تعطیل هم در نشانی گیرنده تحویل داده می‌شوند.

فروشگاه آنلاین دارم، چطور با کمترین هزینه، ارسال داشته باشم؟

اگر صاحب فروشگاه آنلاین هستید، یکی از بهترین راه‌ها برای مدیریت ارسال مرسوله پستی فروشگاه‌ها استفاده از پادروشاپ است. شما علاوه بر داشتن یک فروشگاه اینترنتی، می‌توانید سفارشات خود را با هزینه ثابت و مبلغی بسیار کمتر از حالت معمول ارسال کنید. ضمنا نیازی نیست برای تحویل بسته‌ها به اداره پست مراجعه کنید. مامور پادرو بسته یا بسته‌های شما را از درب منزل جمع‌آوری می‌کند. برای ثبت نام در این فروشگاه ساز روی لینک زیر کلیک کنید.

چند روز پس از ارسال کالا، بسته به دستم خواهد رسید؟

بر اساس قوانین پستی، در پست پیشتاز به طور معمول 24 تا 72 ساعت پس از ارسال بسته به مقصد خواهد رسید. در پست سفارشی نیز 2 الی 7 روز کاری مرسوله به مقصد خواهد رسید. عواملی مانند بارندگی شدید، سیل و غیره می‌توانند موجب افزایش زمان تحویل کالا شوند.

پیشنهاد مقاله: معرفی 15 شرکت پستی فعال در ایران و بررسی خدمات آن‌ها

در صورتی‌که گیرنده حضور نداشته باشید، سرنوشت مرسوله پستی چیست؟

برای تحویل مرسوله ثبتی، پستچی ابتدا به نشانی گیرنده مراجعه می‌کند و اگر گیرنده به هر علتی در این نشانی حضور نداشته باشد، پستچی اقدام به صدور اطلاعیه ورود کرده و به اطلاع گیرنده هم می‌رسان که در روز و ساعت مشخصی که او حضور یافته، گیرنده حضور نداشته و او به اطلاع گیرنده می‌رساند که در روز و ساعت مشخصی مجددا جهت تحویل مرسوله خواهد آمد.

اگر در مراجعه مجدد هم تحویل مرسوله به دلیل نبودن گیرنده، صورت نگیرد، پستچی اقدام به صدور برگ اطلاعیه جدید می‌کند و از گیرنده می‌خواهد تا به نشانی مشخص شده اداره پست مراجعه و نسبت به دریافت مرسوله خود اقدام کند. این اطلاعیه ورود در صندوق پستی مکان و یا در هر محل دیگری در دسترس گیرنده قرار می‌گیرد.

ارسال مرسولات پستی

جست‌وجوی اسناد و مدارک گم‌شده در پست به چه صورت است؟

برای جستجوی اسناد و مدارکی که گم کرده‌اید باید ابتدا بدانید که به آنها خدمات پست یافته می‌گویند. خدمات پست یافته یا جوینده یابنده در باجه‌های پستی و از طریق سایت شرکت پست به نشانی postyafteh.post.ir قابل دسترس است.

بر همین اساس مشتری مشخصات کامل سند و یا مدرک گم شده را در محل مشخص شده در نشانی وارد می‌کند یا آنکه به متصدی باجه پستی اعلام می‌کند که در صورت پیدا شدن مدرک به صاحب مدرک تحویل داده شود و یا آنکه با استفاده از سرویس جوینده یابنده که فقط به صورت حضوری در باجه پستی انجام می‌شود، صاحب مدرک به هر شکلی از موضوع مطلع می‌شود.

خدمات اعتبارسنجی شهروندان چیست؟

سرویس اعتبار سنجی نشانی شهروندان یک خدمت جدید پستی است که به افراد حقیقی و حقوقی دولتی یا خصوصی این امکان را می‌دهد که بر اساس قوانین پستی و ساز و کارهای اجرایی از خدمات ترکیبی الکترونیکی و فیریکی استفاده کند و اعتبار نشانی پستی مشتران و مخاطبان خود را مورد سنجش قرار دهد.

برای جستجوی اسناد و مدارکی که گم کرده‌اید باید ابتدا بدانید که به آنها خدمات پست یافته می‌گویند. خدمات پست یافته یا جوینده یابنده در باجه‌های پستی و از طریق سایت شرکت پست به نشانی postyafteh.post.ir  قابل دسترس است.

نحوه رهگیری مرسولات پستی به چه صورت است؟

بر اساس قوانین پستی ارسال مرسوله پستی در ایران، شما با مراجعه به سایت شرکت پست جمهوری اسلامی ایران به آدرس www.post.ir می‌توانید با مراجعه به قسمت رهگیری مرسوله پستی کد رهگیری را که از طرف سایت برای شما ارسال شده است، وارد کنید و موقعیت مرسوله خود را مشاهده کنید.

علت اختلاف هزینه روی برچسب پستی مرسوله با هزینه‌ای که در سایت برای ارسال دریافت می‌شود، چیست؟

برچسبی که بر روی مرسوله چسبانده می‌شود، شامل هزینه ارسال کالا و بیمه می‌شود. علاوه بر این نیز مبالغی مانند مالیات، هزینه بسته بندی مرسوله، قیمت کارتن یا پاکت پستی، هزینه لفاف، پیک، ملزومات بسته بندی و دیگر هزینه‌های متفرقه نیز برای هر بسته‌ای وجود دارد که این مبلغ همان مبلغ نهایی قابل پرداخت در سایت است.

هزینه ارسال مرسوله پستی

نحوه شکایت از خدمات اداره پست به چه صورت است؟

مشتریان اداره پست می‌توانند در صورت داشتن هر گونه شکایت، انتقاد، پیشنهاد، سوال، تشکر و مواردی از این دست، با شماره تلفن ۸۴۴۷۰۰۰۰  تماس گرفته و موضوع را مطرح کنند. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به سامانه ثبت شکایات به نشانی eop.post.ir اطلاعات و خواسته خود را مطرح کنید.

آیا گیرنده می‌تواند شماره تماس پستچی مرسوله خود را داشته باشد؟

در زمینه ارسال مرسوله پستی، گیرنده بسته می‌تواند با تماس با اداره پست محل اقامت خود شماره تماس پستچی بسته خود را دریافت کند و این موضوع به لحاظ قوانین پستی مشکلی ندارد.

اگر مرسوله‌ای را از خارج از کشور وارد کنند، تا چه سققی باید هزینه گمرک پرداخت شود؟

بر اساس قوانین پستی ارسال مرسوله پستی، اگر ارزش مرسوله پستی تا سقف پنجاه دلار باشد بر اساس ماده 39 قانون مقررات صادرات و واردات از پرداخت حقوق و عوارض معاف است.

اما اگر ارزش این کالا از 50 دلار بیشتر باشد و در صورتی که جنبه تجاری نیز نداشته باشد، بر اساس قوانین صادرات و واردات کالا باید حقوق و عوارض قابل ترخیص آن پرداخت شود.

پست ویژه چیست؟

با استفاده از این سرویس مشتریان اداره پست می‌توانند مرسولات خود را به مناطق مشخصی ارسال کنند به صورتی که 10 تا 12 روز بعد به انتخاب فرستنده مرسوله به گیرنده تحویل داده شود.

برای دریافت کدپستی چه فرآیندی باید طی شود؟

مشتریان اداره پست می‌توانند برای ارسال مرسوله پستی با مراجعه به آدرس gavahi.post.ir و یا رفتن به باجه‌های پستی اقدام به گرفتن کد پستی خود یا فرد گیرنده کنند.

دریافت کدپستی

آیا افراد سالمند، ناتوان و معلول می‌توانند انجام امور روزمره خود را به پست واگذار کنند؟

بله؛ سرویس پست تلفنی 193 در تهران و 119 در شهرستان این امکان را برای افراد ناتوان و سالمند یا افرادی که مشغله بسیاری دارند فراهم کرده است که بدون حتی خروج از منزل برخی از امور خود را مانند خريد دارو و كتاب، پرداخت قبوض آب، برق، گاز و تلفن به بانك، دريافت و تعويض دفترچه بيمه، ثبت نام تلفن، ثبت نام در كنكور سراسري و آزاد به پست واگذار کنند.

حداکثر وزن بسته‌های پستی باید چقدر باشد؟

حداکثر وزن برای ارسال مرسوله پستی به شرح زیر است:
– نامه 2 كيلوگرم
– آيروگرام 10 گرم هر عدد
– كارت پستال 20 گرم هرعدد
– مطبوعات 2 كيلوگرم ( درصورتي كه حاوي كتب و بروشور باشد، 5 كيلوگرم)
– كيسه M (مخصوص) براي مطبوعات و به مقصد گيرنده يا آدرس واحد حداكثر وزن 30 كيلوگرم

آیا نرخ ارسال مرسوله پستی با اولویت و بدون اولویت با هم متفاوت است؟

بله برای مرسولات بدون اولویت، فرستنده نرخ کمتری را پرداخت می‌کند و مدت زمان ارسال و پخش آنها نیز مدت طولانی‌تر است. اما در ارسال مرسوله پستی با اولویت، از سریع‌ترین راه هوایی یا زمینی کمک گرفته می‌شود و هزینه ارسال کالا در آنها نیز بیشتر خواهد بود.

بر اساس قوانین پستی ارسال مرسوله پستی، اگر ارزش مرسوله پستی تا سقف پنجاه دلار باشد بر اساس ماده 39 قانون مقررات صادرات و واردات از پرداخت حقوق و عوارض معاف است. اما اگر ارزش این کالا از 50 دلار بیشتر باشد و در صورتی که جنبه تجاری نیز نداشته باشد، بر اساس قوانین صادرات و واردات کالا باید حقوق و عوارض قابل ترخیص آن پرداخت شود.

پیشنهاد مقاله: حساب و کتاب هزینه ارسال مرسولات پستی چگونه است؟

مروری بر سوالات شما در زمینه ارسال مرسولات پستی

  • در پست سفارشی ارسال مرسوله پستی به صورت زمینی انجام می‌شود اما در پست پیشتاز به صورت هوایی.
  • مرسولات پستی به دلایلی مانند نقص نشانی گیرنده، عدم مراجعه گیرنده برای دریافت مرسوله ثبتی، نقل مکان گیرنده محترم، شناخته نشدن گیرنده در نشانی مندرج روی مرسوله، فوت گیرنده و غیره احتمال دارد که توزیع نشده و به فرستنده مرسوله بازگشت داده شود.
  • پست جواب قبول در واقع سرویسی است که اگر فرستنده بخواهد گیرنده یا گیرندگان آگهی و تبلیغات هر گونه پاسخی به صورت رایگان به فرستنده ارائه دهند.
  • غیر از هزینه ارسال کالا ریز هزینه‌های پستی دریافت شده از مشتریان شامل کرایه پستی، هزینه لفاف بندی و بسته بندی مرسوله و غیره در قبض رسید فرستنده درج می‌شود.
  • ارسال مرسوله پستی با توجه به نوع سرویس، مدت زمان مشخصی (به عنوان مثال مرسوله پیشتاز تا ۵ روز پس از دو بار مراجعه پستچی به نشانی گیرنده محترم در باجه نگهداری می شود ) جهت تحویل به گیرنده در محل اداره پست نگهداری می‌شود.
  • باجه‌ها و مراکز پستی در تمام روزها غیر از تعطیلات و به صورت ساعت‌های 8 تا 14:30 از روز شنبه تا چهارشنبه و 8 تا 13:30 در روزهای پنج شنبه فعال هستند.  
  • خدمات پستچی‌ها نیز از ساعت 8 صبح شروع شده و تا توزیع آخرین مرسوله ادامه پیدا می‌کند.
  • بر اساس قوانین پستی، در پست پیشتاز به طور معمول 24 تا 72 ساعت پس از ارسال بسته به مقصد خواهد رسید. در پست سفارشی نیز 2 الی 7 روز کاری مرسوله به مقصد خواهد رسید.
  • برای جستجوی اسناد و مدارکی که گم کرده‌اید باید ابتدا بدانید که به آنها خدمات پست یافته می‌گویند. خدمات پست یافته یا جوینده یابنده در باجه‌های پستی و از طریق سایت شرکت پست به نشانی postyafteh.post.ir  قابل دسترس است.
  • مشتریان اداره پست می‌توانند برای ارسال مرسوله پستی با مراجعه به آدرس gavahi.post.ir و یا رفتن به باجه‌های پستی اقدام به گرفتن کد پستی خود یا فرد گیرنده کنند.
  • در زمینه ارسال مرسوله پستی، گیرنده بسته می‌تواند با تماس با اداره پست محل اقامت خود شماره تماس پستچی بسته خود را دریافت کند  و این موضوع به لحاظ قوانین پستی مشکلی ندارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

122 نظرات
  1. عبدرسول می گوید

    بسیار عالی وبسیار شگفت انگیزه واقعا خدمات پست خیلی سخت است تابه دست مشتری برسد

  2. صدیق می گوید

    وقت بخیر. من برای مرسولم کارتن دارم و بسته بندی کردم، منتها کارتن سادست و فرم نشانی نداره، میخاستم بدونم اداره پست برچسبی داره یا فرمی داره که بچسبونم به کارتن؟ یا باید باخودکار تمام مشخصات رو روی کارتن بنویسم.

    1. پادانا می گوید

      صدیق جان سلام
      در صورتی که برای ارسال بسته‌هاتون از پادرو استفاده می‌کنید، می‌تونید وارد قسمت سفارشات‌تون بشید و روی گزینه «جزئیات» سفارش موردنظرتون بزنید. بعد روی قسمت دانلود بارنامه کلیک کنید و بارکد رو دانلود کنید و پرینت بگیرید و روی بسته بچسبونید. البته دقت کنید که بارکد حتما در سایز و کیفیتی باشه که قابلیت اسکن کردن توسط اداره پست رو داشته باشه و روی بارکد پلاستیک نچسبونید.

  3. رویا می گوید

    سلام خسته نباشید
    اگهی تحویل الکترونیک توی خدمات پستی رو چطوربرام حذف کنند به مسئول باجه میگم میگه امکانش نیست هر سری1800تومان هزینه الکی دریافت میکنند ازم

    1. مصطفی می گوید

      من همیشه قبل از پست کردن به مسئول باجه میگم که آگهی تحویل الکترونیک نمی‌خوام. اونم رعایت می‌کنه.

      1. زهرا می گوید

        سلام میشه بگید آگهی تحویل الکترونیک چیه دقیقا؟

    2. میثم می گوید

      اون بیشتر وقت ها هست و نمیشه کاری کرد منم همین مشکل دارم پرسدم از ادره پست شهرمون کفت نمیشه 😔

  4. آرش می گوید

    سلام وقت بخیر
    میشه بجای آدرس گیرنده آدرس دفتر پستی رو داد و بعد حضوری اون رو تحویل گرفت؟

  5. سامان می گوید

    سلام من یه بسته داشتم هنوز به دستم نرسیده هر چی هم کد رهگیری رو میزنم هیچی نشونم نمیده میزنه معاونت پست یعنی چی چیکار باید بکنم

  6. سامان ۱۲ می گوید

    سلام من یه بسته داشتم هنوز به دستم نرسیده هر چی هم کد رهگیری رو میزنم هیچی نشونم نمیده میزنه معاونت پست یعنی چی چیکار باید بکنم

  7. سامان ۱۲ می گوید

    سلام من یه بسته داشتم هنوز به دستم نرسیده هر چی هم کد رهگیری رو میزنم هیچی نشونم نمیده میزنه معاونت پست یعنی چی چیکار باید بکنم….

    1. مهسا می گوید

      سلام ،من یه بسته پستی دارن میخوام تحویلش نگیریم ، روی بسته هیج آدرسی از فروشنده نیس فقط آدرس صاپست هست ، چجور این
      بسته واسه فروشنده برگشت میخوره

  8. Sadra می گوید

    سلام از تهران برام پست کردند چهارشنبه به چالوس موبایله کی به دستم میرسه

  9. محمدرضا می گوید

    سلام وقتتون بخیر .میگم اگا بخوایم یک مرسوله رو از یک شهر به یک شهر دیگه ارسال کنیم اداره پست چند میگیره؟

    1. سارا می گوید

      سلام وقتتون بخیر من میخواستم بدونم میتونیم قاب عکس هم پست کنیم؟

  10. 11228Sadra می گوید

    سلام از تهران برام پست کردند چهارشنبه به چالوس موبایله کی به دستم میرسه

    1. Ali می گوید

      قطعاً الان به دستت رسیده داداش عجله نکن:))))
      شاید حتیٰ الان گوشیت رو عوض کرده باشیツ

  11. علی می گوید

    سلام
    امروز از بستگان من چند تا از عرق بید و چند عرق که طبق نسخه دکتر گیاهی برام تجویز شده بود رو بردن پست که برام پست کنن ب خارج از کشور اما پست قبول نکرد و گفت از سال ۱۴۰۰عرقیجات رو باید بره چهاره لشکر و بعد ازمایش بشه بعد پست بشه
    این برام خیلی مسخره میاد که کشوری محصول خودشو برای پست محصولی که تو داخل براحتی و با خرید از داروخانه گیاهی خریداری شده رو برای کشوری دیگر ازمایش کنه و هزینه سازی برای فرد ایرانی کنه که چی این بود معنای منانع زودایی این بو راحت کردن در کار مردم شما که تازه سخت کردین نمی دونم شما برای کشورهای خارجی کار میکنید یا برای داخیلی این بنظر بیشتر بخاطر امنیت خارج از ایران باشه واقعا مسخره هست من که بیماری قلبی ذچدارم نمی تونم از داروهای طب سنتی خودمون استفاده کنم چرا نمی دونم
    علی

  12. یگانه می گوید

    اگر نخواهم بسته پستی را تحویل بگیرم چکار باید بکنم ؟

    1. معین می گوید

      سلام ی سوال داشتم
      کارت پایان خدمت من از تهران به شهرستان ارسال شده به اداره پست ولی من تهرانم میخواستم ببینم میشه از اونجا دوباره پستش کنن به تهران و آدرس جدید؟
      بارکد پستیشم دارم

    2. احمد می گوید

      ساده ست !
      برای تحویل نگرفتن مرسوله کاری که باید بکنی اینه که هیچ کاری نباید بکنی

  13. امیر می گوید

    سلام از استرالیا میخواد برام قطعات pc که از آمازون گرفتم رو آشنا ه هام با پست ارسال کنند که قطعا از 50 دلار بیشتر میشه.
    بايد پول گمرک که دو میلیون هست رو بدم یا بستگی به وزن مرسوله داره.

    1. یووا می گوید

      سلام وقت بخیر
      ایا جهت تحویل بسته از مامور پست
      ارایه شماره ملی لازمه حتما
      ؟؟؟

  14. محمد رضا می گوید

    سلام.یه موسسه برام بسته یی فرستاده اما گد پیگیری رو نمیده بعد میگه ارسال شده ما این چند روز خونه نبودیم درصورت احتمال اینکه پست اورده و برگردونده به خود پست میتونم با نام و نام خانوادگی یا کد پستی خونه یا کد ملی برم بگیرم؟ خیلی ممنون

    1. Zizi می گوید

      سلام
      میخاستم بپرسم ایا میشه از کشور سوئد به ایران چیزی پست کرد و هزینش چقد میشه ؟ هزینه رو باید پست کننده پرداخت کنه یا دریاقت کننده تو ایران ؟

  15. میر می گوید

    سلام جدیدا نمیتونم جزئیات مرسوله م رو ببینم چرا و باید چیکار کنم

  16. Shila می گوید

    سلام وقت بخیر
    من ی بسته برام چهارشنبه فرستادن تحویل پست داده شده کد پیگیری هم دارم اما تا الان هیچ وضعیتی زده نشده فقط زده قبولی مرسوله کسی هست بتونه منو راهنمایی کنه

    1. حوری می گوید

      وقتی میزنه قبول مرسوله یعنی چی؟

      1. اصغری می گوید

        سلام من یه بسته از تهران دارم که شنبه ارسال شده اما کد مرسوله رو هر چی میزنم با جمله « مرسوله از سامانه قبول حذف شده» مواجه میشم چیکار باید بکنم؟

    2. سهیلا می گوید

      منم همین مشکل دارم

  17. مهدیه نعمت الهی می گوید

    سلام وقت بخیر
    من یک خرید اینترنتی انجام دادم و ۵ اسفند گفتن ثبت شده ولی کدرهگیری. ندارم و فقط یک شماره و یک اسم ازشون دارم. چطور میتونم ببینم. واقعا سفارشم ارسال شده یا نه لطفا راهنمایی کنید
    ایا از طریق تاریخ که میگن میشه فهمید

    1. محمد می گوید

      سلام یه سوال داشتم اشکال ندارد در خرید اینتر نتی کد پستی همسایه را بدیم وبه همراه آدرس خودم آخه من نمی‌دونم کد پستیم چنده؟؟

  18. شاهرخ می گوید

    یکی بگه چطوری میشه پستم رو از خود اداره پست تحویل بگیرم نه اینکه پستچی بیاره دم خونه

    1. باتجربه می گوید

      سلام
      آدرس نزدیک ترین دفتر پستی رو وارد کن بجای آدرس خودتون ولی شماره تماس و کد پستی خودت رو بزن، هر وقت بیاد مرکز پستی، یا باهات تماس میگیرن یا خودت با کد رهگیری متوجه میشی دیگه…!

  19. Pmn می گوید

    سلام
    آیا مبلغ هزینه پستی ( با مالیات ) همان مبلغ نهایی هست که فرستنده باید پرداخت کند؟

    1. S می گوید

      نه بیشتره

  20. حسینی می گوید

    باسلام چرا کارت ماشین الان ۳ ماه شده نمیاد کد پیگیر رو هم میزنم میگه نامعلوم

  21. پرستو گندمی می گوید

    سلام من پنج روز پیش از سایت خرید کرده بودم اما بدلیل تعطیلی به فروشنده کد پیگیری ندادن که به دست من برسونه پست چی هم ۲ بار امده اما اسم فرد دیگه ای رو گفته منم تحویل نگرفتم اما مثل اینکه ادرس ها یکی هستن امکانش هست برم حضوری تحویل بگیرم ؟ ممنون میشم زودتر پاسخ بدید

  22. امیر می گوید

    سلام ببخشید میشه آدرس اداره پست بدم و بسته رو بفرستن اداره پست برم از اونجا بگیرمش ؟؟

  23. یعقوب می گوید

    سلام به شماره من هرروز اشتباهی چندین پیام میاد درصورتی که من هیچ بسته پستی ندارم

  24. ناشناس می گوید

    پست پیشتاز میگن تا ۷۲ساعت حتما میرسه ولی برا من الان ۴روز تازه بسته‌ از مشهد برا تهران امروز فرستاده شده خراب نشده باشه سفارشم خوبه حداقل راستش بگین فکر کنم تا دستم برسه همون ۷روز طول بکشه فقط هزینه اضافی کردم پیشتاز گفتم بفرستن

    1. پناهی می گوید

      دقیقا فرق پیشتاز با بسته عادی باید در زمان رسیدن باشه که در شرایط عادی هم بسته رو دیر میرسونه جدیدا

  25. کوثر می گوید

    سلام
    آیا پیام رسان ها در روزهای تعطیلی رسمی هم کار میکنند یا نه؟

  26. یوسفی می گوید

    سلام ببخشید من یه بسته داشتم کد رهگیری که زدم رسیده بوشهر ولی هنوز به دستم نرسیده

  27. مهدی تقی زاده می گوید

    سلام مهدی تقی زاده هستم کالایی به صورت اینترنتی از فروشگاهی دربانه خریداری کردم هنوز بدستم نرسیده است

  28. کیهانی می گوید

    سلام. من تاحالا بارها خرید اینترنتی انجام دادم و از پست استفاده کردم ولی این سری با اینکه همش مرسوله رو پیگیری کردم و میدونستم که تحویل پستچی داده شده و هرروز خونه بودم و منتظر اصلا پستچی حتی زنگ رو نزده یا تماس نگرفته با این حال توی سایت ثبت کرده که گیرنده خونه نبوده! سرنوشت بستم چی میشه خب.اون آقا لابد حوصله‌ش نکشیده بیاد

  29. n_n می گوید

    سلام
    من وقتی تو سامانه پیگیری کردم زد که در تاریخ ۱۴۰۱/۳/۳۱ در ساعت ۱۵:۳۰ مرسوله تحویل گیرنده داده شده!!!
    الان من باید چیکار کنم؟!

    1. محمد می گوید

      با سلام ببخشید یک سوال دارم اینکه من بسته ای از کرمانشاه ارسال شده برای خرم اباد از طریق کد رهگیری پیگیری کردم بسته رو از کرمانشاه برا همدان ارسال شده فکر کنم از همدان برا خرم اباد ارسال میشه میخوام بدونم چرا مستقیم از کرمانشاه برای خرم اباد ارسال نمیشه با تشکر

    2. shahab می گوید

      این مشکلیه که الان من درگیرش هستم. میتونی راهنمایی کنی چه شما چیکار کردید؟

  30. hodi می گوید

    سلام خسته نباشید.
    اگه در سایت پست یک اطلاعات غلط ذخیره و ثبت شود چه اتفاقی می افتد؟

  31. سعید می گوید

    سلام من چند سال قبل درشهرساوه مدارک ام را گم کردم که تازمتوجخ شدم گواهینامه ام درشهرساوه توپست هست که خواستم بدون من مشهد هستم میتونم ازطریق پست اقدام کنم پست به مشهدادرس ام راهنمایی کنیدممنون میشم

  32. فاطمه نظيري می گوید

    متاسفانه من يه بسته از اول تير به مقصد جابهار پست كردم امروز كه ١٧تير هست هنوز نرسيده در حاليكه مسيولين پست اذعان كردن بين سه تا ٥روز زمان ميبره واقعا افتضاحه

  33. Artin می گوید

    سلام اگر بخوان از طریق پست سفارشی نامه بفرستم هزینه اش چقدر میشه ؟ از گیرنده ک پول نمیگیرن ؟

  34. زینب کرملا می گوید

    سلام۱۱روز بستم به دستم نرسید

  35. مسافر می گوید

    سلام وقت بخیر
    آیا امکانش هست بسته ای رو پست کنیم و درخواست کنیم چند ماه بعد به دست گیرنده برسه؟ مثلا اگر برم سفر، هدیم چند ماه بعد به دست مادرم برسه و خوشحال بشه.

  36. امیرحسین احدی علی ابادی می گوید

    سلام . امکان لغو ارسال بسه پستی توسط فرستنده وجود دارد؟

  37. مسعود حمیدی نسب می گوید

    اگرفرستنده قبل از ارسال بسته منصرف شود وبخواهد بسته را از پست تحویل بگیرد: به او تحویل میدهند.
    شاید گیرنده پول بسته را زمان ارسال پیامک پست پرداخته باشد تکلیف چیست؟

  38. صمد می گوید

    ايا طلا جهت هديه به خارج از ايران ميشود پست كرد

  39. آیدا محمدیان می گوید

    سلام چرا پست برا شهرک های منطقه ۱۹ دیر میاره الان امروز رهگیری کردم دیدم پست فرستاده شده به شرکت کبککم یه همچین اسم عجیبی من نشانی و ادرسم دقیق دقیقه پس چرا این پستوی نیاورده به خودم بده

  40. نگین فاضلی می گوید

    سلام وقت بخیر . بنده ی بسته پستی داشتم اشتباها از کوهدشت به خرم اباد ارسال شده؟ ادرس کد پستی همه چی درسته اما شهرو اشتباه وارد کردن میشه ادرس رو تغییر داد؟یا میشه از اداره پست انجا تحویل گرفت؟

  41. حسین می گوید

    سلام خسته نباشید این اطلاعاتی که در این سایت نوشتید آیا در قانون نوشته شده و مدکی وجود دارد یعنی قانون به حساب می آید یا فقط به صورت حرف می باشد و نمیشود استناد کرد

  42. مریم می گوید

    سلام
    به یک آدرس حدودن دوماه پیش بسته ای پست کردم.الان هم باید پست کنم اما آدرس گیرنده رو یادم نیست.میخاستم بدونم میشه آدرس رو از شعب ارسال کننده و دفاتر پستی بگیرم یانه؟؟؟ آدرس ها و اطلاعات مرسولات ارسالی جایی بایگانی می شوند یانه ؟؟؟؟

  43. A می گوید

    باسلام
    میخواستم بدونم امکانش هست اگر مشخصات بسته پستی کامل نباشه(مثل ایمیل یا تلفن) ولی پول از حساب کسر شه
    بسته پستی ب دستمون برسه (با توجه ب اینکه پول پست درب محله) ؟

  44. عسل می گوید

    سلام.
    یه سوال داشتم در مورد آدرس فرستنده. امکانش هست که فقط کد پستی رو بنویسیم نه آدرس کامل رو؟ و اگر بسته برگشت داده بشه کد پستی به تنهایی کاربرد داره؟ پستچی می تونه آدرس رو راحت پیدا کنه؟

  45. س می گوید

    اداره پست نیست کاسبیه، دزدخونست، هر سری منو مجبور میکنن از خودشون پاکت و کارتن بگیرم درحالیکه کارتن و پاکت خودم هیچ اشکالی نداره، کارتن ۱۰۰۰ تومنی دیجی کالا رو ده هزتر تومن به ما میفروشن، حرفم میزنی میگن قانونه! نمیدونیم با این قانونای غیر قانونی ایران چه کنیم

  46. معین می گوید

    سلام ی سوال داشتم
    کارت پایان خدمت من از تهران به شهرستان ارسال شده به اداره پست ولی من تهرانم میخواستم ببینم میشه از اونجا دوباره پستش کنن به تهران و آدرس جدید؟
    بارکد پستیشم دارم

  47. راضیه رستاخیز می گوید

    سلام ایا مامور پست بسته پستی را تا در واحد که در ادرس ثبت شده باید بیاورد یا فقط پایین ساختمان؟

  48. حسن می گوید

    سلام من امروز ساعت یک بعدازظهر یه مرسوله با پست سفارشی فرستادم از پردیس برای یه استان دیگه از تهران فرستادم ارومیه در چه صورتی و تا چند ساعت و چگونه میتوان از ارسال آن جلوگیری کرد گیرنده پول رو پرداخت نکرده .

  49. نازنین می گوید

    سلام امکانش هس چیزی که دوسال پیشت پست کردم برا یه نفر آدرس اون یه نفرو بهم بدن?

  50. ز.ر می گوید

    سلام یک بسته پستی از مشهد به اردبیل برای من ارسال شده که حدود ۵ روز است سیستم پست اعلام میکنه بسته به اردبیل ارسال شده و پست اردبیل میگه بسته در تهران است و قرار بوده به تهران بره و از تهران به اردبیل بیاد در صورتی که در سامانه پست قید شده بسته به اردبیل ارسال شده.

  51. کریمی می گوید

    با سلام اگر فردی بخواد یک بسته برای کس دیگه ای پست کنه اما به خود اداره مرکزی اون شهر پست بشه بدون آدرس فرد گیرنده میشه بگید فرد گیرنده چطور می تونه بسته رو تحویل بگیره؟

  52. ستاره می گوید

    سلام
    برای من در سمنان، 2 مرسوله پستی به فواصل زمانی 3-4 روز از مشهد ارسال شد. اولی مستقیم به اداره پست سمنان آمد ولی مرسوله دوم، ابتدا به اداره پست تهران و سپس به سمنان ارسال شد. علت چیست؟

    1. میلاد می گوید

      اون دومیه ک رفت تهران تا چند روز اونجا بود ؟! الان دو روزع از من اونجاس

  53. رضا می گوید

    سلام مرسوله ام رو با پست ارسال کردند رهگیری کردم مرحله ۸ هست چقدر طول میکشه به دستم برسه ؟ خواهشا جوابمو بدید

  54. محمدی می گوید

    سلا بسته ای برام اومده بدون فرستنده نمیدونم چ کسی فرستاده ایا راهی هست بفهمم کی برام فرستاده؟

  55. میثم می گوید

    سلام
    من از طریق سامانه رهگیری پیگیری کردم دیدم نوشته نامه رسان از تحویل مرسوله بعلت اینکه گیرنده شناخته نشد خودداری کرده است. یعنی چی ؟یعنی دوباره امکان داره ارسال کنن در منزل یا خودمون باید بریم بگیریم ؟

  56. پارسا می گوید

    سلام من یک لیاس سفارش دادم از زنجان و روز پنج شنبه 20 بهمن به پست زاهدان رسیده و فردا شنبه 22 بهمن است پستچی میاره در خونه یا نه

  57. Mahdi می گوید

    سلام .آیا گوشی ساده بدون کارتون هم اداره پست پستش میکند ممنون میشم جواب بدید.

  58. Sani می گوید

    سلام
    من یه بسته از رشت به تهران دارم که امروز 24 اسفند فرستنده تحویل پست داده . آیا تا 29 اسفند میرسه دستم ؟

  59. سپهر می گوید

    سلام، چند روز قبل از تبریز قطعاتی سفارش داده بودن، امروز که از سامانه پیگیری کردم دیدم نوشته مرسوله تحویل گیرنده شده.در حالی که دستم نرسیده!

  60. سپهر می گوید

    ویرایش میکنم، خداروشکر امروز صبح آوردن.

  61. حسین می گوید

    سلام
    یه سوال داشتم آیا وقتی فرستنده کالایی را برای من ارسال میکند آیا شماره رهگیری کالای پست شده به شماره گیرنده هم ارسال میشه یا فقط فرستنده شماره رهگیری رو داره؟

  62. مهدی می گوید

    سلام
    آیا هنگام پست برای گیرنده هم پیامک ارسال میشه یا خیر؟

  63. رسول می گوید

    با سلام،یه مدت در شیراز و همچنین صدرا مامور پست تو خیابون به تلفن زنگ میزنم که بیا بیرون تحویل بگیر،در صورتی من شاید اون لحظه گوشیم خاموش یا در دسترس نباشه ولی همسرم خونی اگه در خونه رو بزنه ازش تحویل میگیرن،ایا پست وظیفه داره که بسته یا پاکت رو تا در خونه ببره یا از تو خیابون فقط زنگ بزنه،مخصوصا در مورد مجمتع ها؟؟

  64. bb می گوید

    سلام. وقت شما بخیر. من کد رهیگیری رو برای خودم تو سایت زدم نوشته مرسوله پستی به علت شناخته نشدن گیرنده عودت گردید یعنی چی؟ و بعد نوشته مرسوله جهت توزیع تحویل نامه رسان شده هست یعنی چی؟؟ الان من باید چکار کنم؟؟

  65. محمد بیات می گوید

    سلام شماره پیگیری وارد میکنم میگه ثبت نشده

  66. محمد بیات می گوید

    سلام شماره پیگیری وارد میکنم میگه ثبت نشده
    نتیجه بسته پستی چیشده

  67. مبین می گوید

    سلام اون پست ویژه است که ۷۲ ساعته میرسه

  68. مریم می گوید

    سلام ببخشید قبلا بسته های من خیلی زود میرسید اما الان 10روز طول میکشه من کاسب هستم و بسته های من باید زود برسه الان چرا دیر میرسه

  69. Hana می گوید

    سلام من یه بسته داشتم به دستم رسید و درب منزل هزینه رو پرداخت کردم. الان میخام بسته رو برگشت بزنم آیا پولی که پرداخت کردم رو باید از اداره پست بگیرم !؟

  70. کیهان می گوید

    سلام من مخاستم 34 عدد برگه A4پست کنم به اردن میشه بگید هزینه اش چند میشه؟ تشکر

  71. نقی لو می گوید

    سلام خسته نباشید ببخشید ما چن روز پیش یه بسته ارسال کردیم رو بسته آدرس درست نوشتم ولی تو سایت پست یه آدرس دیگه زدن آیا با آدرس رو بسته ارسال میشه یا سایت

  72. shahab می گوید

    سلام چرا زمانی که به من هیچ مرسوله ای تحویل ندادن و حتی زنگ هم نزدن ، وقتی از طریق کد پیگیری ، پیگیری میکنم می‌نویسه به من در فلان تاریخ و ساعت تحویل داده شده؟ می چطور باید این مشکل رو برطرف کنم؟ این دومین باره این مشکل واسه من پیش اومده که بار اول پیگیری نکردم متاسفانه و دوباره به سرم اومد.

  73. زهرا می گوید

    چطور میتونیم بسته هایی طی یک سال گذشته ارسال شده اطلاع پیدا کنیم ؟
    یا حداقل از یه مبدا خواص که آدرس فرستنده را پیدا کنیم

  74. احمد می گوید

    سلام ببخشید من یه بسته دارم احتمالا امروز فردا دستم میرسه دلی یه مشکلی هست اونم اینه ک پلاک خونمون کنده شده و جلوی در نصب نیست، آیا اگه پستچی نتونه خونه رو پیدا کنه به شماره موبایل زنگ میزنن؟؟؟
    ممنون میشم زودتر جواب بدین

  75. نازی می گوید

    وقت بخیر اگر آدرس کمی ناقص (مثلا پلاک نزده باشم) ولی کد پستی کاملاً درست باشه اداره پست می تونه نشانی پستی من را پیدا کنه

  76. طاهر می گوید

    در این مراکز دولتی رو باید گل بگیرن به چه دردی میخورین آخه فقط پول میچاپین طولش میدین آخرش بسته خراب به دستمون میرسه . مملکت نیس که جنگله

  77. rahimalavi1369@gmail.com می گوید

    سلام سلام وقت بخیر ببخشید پست بندر امام خمینی هیچ وقت بسته را درب منزل نمی آورد مگر اینکه خودمان به اداره پست برویم و بسته را تحویل بگیریم کجا باید شکایت کنیم کجا باید پیگیر بشیم ممنون

  78. بینام می گوید

    سلام سلام وقت بخیر ببخشید پست بندر امام خمینی هیچ وقت بسته را درب منزل نمی آورد مگر اینکه خودمان به اداره پست برویم و بسته را تحویل بگیریم کجا باید شکایت کنیم کجا باید پیگیر بشیم ممنون

  79. ابوالفضل می گوید

    سلام آیا برای پست کردن معموران پست درخواست آدرس دوم هم میکنن که اگه آدرس اولی پیدا نشد بفرستن آدرس دومی؟

  80. Parisa n می گوید

    یکی بگه چطوری میشه پستم رو از خود اداره پست تحویل بگیرم نه اینکه پستچی بیاره دم خونه

  81. فاطمه می گوید

    سلام
    یه بسته ۲ کیلویی داشتم در پست عادی میشه هزینه رو وقتی گیرنده تحویل گرفت پرداخت کنه و من بعنوان فرستنده موقع ارسال هزینه ای ندم؟

  82. رونیا می گوید

    یه کیف خریدم ولی متاسفانه فروشندش به جای ادرس خود مکان من یه مکان دیگه‌رو نوشته و خودشم میگه که همیچن اتفاقایی میوفته ولی وسیله به شخص میرسه من الان چیکار کنم نگارن بستمم

  83. فریبا می گوید

    سلام کد 20 رقمي با رهگیری با 24 رقمي چه فرقی داره؟

  84. قربانی می گوید

    سلام من یه سوال داشتم من یه ساعت ازشخصی خریدم به ارزش دومیلیون ولی موقعی که میخواستم مرسوله روپیگیری کنم نوشته بودارزش مرسولهدپستی هفتصدهزارتومان چرا؟همش پیش خودم گفتمدنکنه ساعتوانداخته به من قیمتش همون هفتصدهزارتومنه

  85. مرسل احمدی می گوید

    سلام آماده سازی مرسوله جهت ارسال به تهران،مرکز تجزیه و مبادلات کشور،اداره کل تجزیه و مبادلات تهران
    یعنی چی یعنی کی میرسه دستم؟

  86. محمدحسین می گوید

    وقت بخیر یک ماه بیشتر شده کارت موتور به دستم نرسیده رفتم تویض پلاک میگه برگشت خورد ۵۰هزار بده نبایدپیامکی بفرستن که بسته شما دراین تاریخ تحویل پست داده شدازکجا باید بدونیم چراانقدر صخت کردین فقط پول گرفتن بلدین

  87. حسین طاهری می گوید

    سلام من یه هدست بلوتوثی مدل S530این بسته رو سفارش دادم ولی نمیدونم کجا تحویل دادن میشه کمک کنید

  88. امین می گوید

    سلام یه سوال داشتم
    فرستنده میتونه بعد از ارسال مرسوله پستی، ارسالش رو لغو کنه؟

  89. ندا می گوید

    واقعا که ، ده روزه از سفارشم میگذره و مرسوله یه هفتس که حاضر شده و به دست پست داده شده اما هنوز به دستم نرسیده ، تنها سه روزه که دست پستچی عه و شماره ۱۹۳اصلا پاسخگو نیست و حتی شماره پستچی رو هم قرار ندادین تو سایت

  90. ندا می گوید

    واقعا که ، ده روزه از سفارشم میگذره و مرسوله یه هفتس که حاضر شده و به دست پست داده شده اما هنوز به دستم نرسیده ، تنها سه روزه که دست پستچی عه و شماره ۱۹۳اصلا پاسخگو نیست و حتی شماره پستچی رو هم قرار ندادین تو سایت.

  91. محسن قره داغی می گوید

    سلام،بسته ی من پنج روزه توی اداره ی پست تهران راکد مونده،میخواستم دلیلش رو بدونم، شماره ی پست033150218700035450053114

  92. حمید می گوید

    سلام خسته نباشید من یک بسته از شیراز سفارش دادم بفرستن کد رهگیری میزنم نوشته ارسال به اصفهان ؟؟؟ ولی من مشهد هستم و مشهد زدم مشکلی پیش نمیاد و چندروزه میرسه

  93. مجید می گوید

    بی در و پیکر تر از شرکت پست ندیدم، بابا یه هزینه موبایل به این پست چی ها بدید اول از همه تشکر میکنم از یه سری پست چی با وجدان ولی در کنار این با وجدان ها بی وجدان ها زیادترند، یاد گرفتند اصلا نمیان میگن اومدیم کسی نبود، بهانه میارن اگر نیایی خودت بگیری ما عودت میدیم مگه نباید حداقل برای بار دوم بیاد؟
    یه سوال دیگه ارسال کالا به محل کار فردی مشکل داره؟
    کالا را برام ارسال نکردن رفتم میگم چرا ارسال نمیکنید میگه ما به محل کار افراد ارسال نمیکنیم
    من بارها این مشکلات را از طریق همان سایت پست گفته و شکایت کردم ولی گفته شده که تذکر میدهیم ولی هیچگاه درست نشده من باید برای دریافت کالایم 100 تومان کرایه بدم برم از پست با معطلی زیاد بیگیرم این کار اینقدر تکرار شده که میخوام از طریق قوانین حقوقی یه شکایت درست و حسابی کنم و درسی به این بی وجدان ها بدم

    راستی یه هزینه موبایل به این پست چی ها بدید خیلی از مشکلات حل میشه

  94. جواد می گوید

    برای انجام آزمایش علمی قصد دارم از وبسایت آمازون سنگ معدن اورانیوم سفارش بدم. قیمتش کم نیست. با وجودی که سطح رادیواکتیو بالایی نداره و قراره داخل ظرف مخصوص ضد تشعشع ارسال بشه میترسم اداره ی پست اجازه ورودش به ایران رو نده و یا موقع دریافتی دچار مشکل بشم و پولم هدر بره. آیا اجازه ورود مواد معدنی رادیواکتیو به کشور به میزان خیلی کم از طریق پست مجاز هست؟

  95. مرضیه شریف می گوید

    سلام و وقت بخیر
    سوالی که من دارم این است که بسته ای اگر در اداره ی پست مفقود شود، فرستنده باید پیگیر آن باشد یا گیرنده؟
    یعنی بسته تا قبل از رسیدن به گیرنده متعلق به فرستنده است یا گیرنده؟

  96. احد عزیزی می گوید

    سلام، من ساکن شیراز هستم از طریق برنامه‌ی دیوار میخوام از فردی در تهران کتاب بخرم، نه من میتونم تا کتاب بدستم نرسیده پولش رو پرداخت کنم و نه اون بنده‌ی خدا تا پول بحسابش واریز نشده کتاب رو می‌فرسته!
    حالا بنظر شما باید چکار کنیم؟

  97. عبدالرحمان می گوید

    سلام من یه موبایل از سقز گرفتم باپست برام فرستاده زاهدان رفتم اداره پست جعبه خالی بود تحویل نگرفتم برگشت دادم الان اون موبایل فروشی هم گردن نمیگیره میگه به اداره پست باید شکایت کنی چون من تحویل نگرفتم اصلا الان من چیکارکنم میشه راهنمایی کنید

  98. فاطمه می گوید

    من بستم ب دستم نرسیده کد مرسولی رو گم کردم برم اداره پست میتونم پستم رو تحویل بگیرم

  99. پریسا می گوید

    مرسی

  100. رضا می گوید

    من نمی‌دونم کجا باید شکایت بکنم من هر سال دو‌ کیلو پست به ایران میفرستم کادو تولد خواهرایم و اجناس هم نه تجاری نه جنبه فروش دارد کفش بدون جعبه و از حراجی ها می‌خرم و سه تا کفش کلا ۵۰ دلار هم نمی‌شود . ولی حدود سی پوند پول پست میدم که بیشتر به جیب پست ایران می‌رود .و پست هم بابت آوردن پست مقداری پول می‌گیرد خوب اون درسته ایاب ذهاب است . ولی اینبار نوشتن قیمت کالا ۷۰ حال نمی‌دونم ۷۰ منظور ۷۰ دلار بوده و قیمت کل بسته ۱۹۹۷ یک میلیون نهصد و نود هفت هزار تومان که پست چی برای اون هم که پول میخواسته یعنی حدود چهل تا پنجاه دلار اضافی که از پول کفش ها هم ‌‌پست هم گرانتر است . من نمی‌دونم این چه قانونی است که حساب کتاب ندارد و‌رییس پست هم شماره حساب خودش را می‌دهد که به این شماره پول را پرداخت باید بکنید ؟ اینطور باشد دیگه کسی اطمینان نمیکند چیزی به ایران ارسال بکند . برای دو‌کیلو‌کلی پول پست بدهی بعد دو‌برابر قیمت اجناس از تو جریمه بگیرند !!!
    واقعا شده کسی شکایت بکند و‌کسی حامی مردم باشد تا دولت .

  101. هوشنگ حسینی می گوید

    اطلاعات بسیار مفیدبود.سپاسگزار