بهترین استراتژی تبلیغات اینستاگرام برای فروشگاه‌های آنلاین

0

برای اینکه بتوان در اینستاگرام کسب‌وکار موفقی داشت، استفاده از چندین استراتژی تبلیغات اینستاگرام نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. در واقع گرایش روزافزون صاحبان کسب‌وکارهایی با ایده‌ها و اهداف مختلف به اینستاگرام رقابت را سخت‌تر کرده و آنهایی موفق هستند که بتوانند از تمام امکانات و قابلیت‌های این شبکه اجتماعی بهره‌مند شوند. در ادامه این مقاله از بلاگ پادرو، شما را با 8 استراتژی کاربردی آشنا خواهیم کرد که برای تبلیغات در اینستاگرام بسیار مفید هستند.

تبلیغات در اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان به حساب می‌آید. روزانه در حدود 2 میلیارد کاربر در این بستر حضور دارند و کسب‌وکارهای مختلفی از آن برای فروش محصولات و ارائه خدمات خود استفاده می‌کنند. بنابراین آماده کردن فروشگاه اینستاگرامی کافی نیست. باید از تمام قابلیت‌های اینستاگرام استفاده کنید تا رشد قابل توجهی در روند بازاریابی داشته باشید. تبلیغات اینستاگرام یکی از همین امکانات است که به شما کمک می‌کند تا برند و محصولات خود را در سطح گسترده‌تری معرفی کنید. در همین راستا چندین استراتژی تبلیغات اینستاگرام به شما کمک می‌کنند تا از این قابلیت بهتر استفاده کنید.

تبلیغات در اینستاگرام چیست

جالب است بدانید که فیسبوک در سال 2013، قابلیت تبلیغ کردن را برای کاربران خود فراهم کرد. پس از آن، در سال 2015 نیز اینستاگرام چنین امکانی را در اختیار کاربران خود قرار داد و در سال 2017 در حدود 1 میلیون کاربر با استفاده از استراتژی تبلیغات اینستاگرام، توانستند حداکثر استفاده را از قابلیت تبلیغات این شبکه اجتماعی داشته باشند.

اهمیت تبلیغات در اینستاگرام

اکنون در سال 2023 و بعد از گذر سال‌های پر فرازونشیب همه‌گیری کرونا، این امر بر کسی پوشیده نیست که تبلیغات در اینستاگرام می‌توانند روند فعالیت صاحبان فروشگاه‌ها را متحول کنند. البته باید این نکته را در نظر داشت که بهره‌مندی از استراتژی تبلیغات اینستاگرام باعث می‌شود که سرمایه‌گذاری شما به عنوان صاحب کسب‌وکار آنلاین در شبکه اجتماعی مذکور موفقیت‌آمیز باشد.

استفاده از تبلیغات در اینستاگرام یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش‌ها به حساب می‌آید. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که برای تأثیرگذاری بیشتر، نیاز به روش‌هایی دارید که به واسطه آنها بتوانید تبلیغات جذاب‌تری آماده کنید. در این صورت گاهی نیاز به پرداخت هزینه‌هایی دارید که غیرقابل انکار هستند.

هزینه تبلیغات در اینستاگرام چقدر است؟

هر استراتژی تبلیغات اینستاگرام باید به دقت اجرا شود. به همین دلیل احتمالاً شما نیازمند پرداخت هزینه‌های متعددی هستید. در واقع، شما برای آماده کردن تبلیغ باید دستمزد کارشناس تولید محتوا، گرافیست و کارشناس شبکه اجتماعی را پرداخت کنید. علاوه بر این هزینه‌ای برای انتشار تبلیغات در اینستاگرام دارید. ممکن است برای انتشار تبلیغات خود با اینفلوئنسرها همکاری کنید. از طرفی پرموت کردن تبلیغات، به نوبه خود هزینه‌ای دیگر بر هزینه‌های شما اضافه می‌کند.

در میزان هزینه اجرای استراتژی تبلیغات اینستاگرام عواملی مانند هدف‌گذاری برای تبلیغات، گروه مخاطبین تبلیغات اینستاگرامی و حتی وسعت انتشار تبلیغات تأثیرگذار هستند.

تبلیغات اینستاگرامی راهی برای معرفی برندها و محصولات آنهاست. البته هدف از انتشار تبلیغات، جامعه مخاطب و میزان گستردگی انتشار تبلیغات نیز در این اجرای استراتژی تبلیغات اینستاگرام تأثیر دارند.

نکات مهم برای اجرای استراتژی تبلیغات اینستاگرام

اکنون نوبت به آن رسیده که به 8 استراتژی مهمی بپردازیم که طی آن بتوانید تبلیغات خود را در اینستاگرام به درستی و با بازده بالا منتشر کنید. برای اینکه این استراتژی‌های تبلیغات اینستاگرام را به درستی اجرا کنید باید چهار موضوع مهم را به خوبی بشناسید. این چهار موضوع عبارتند از:

  • انواع تبلیغات اینستاگرام را بشناسید.
  • انواع روش‌های تبلیغاتی مناسب کسب‌وکار خود را تعیین کنید.
  • نحوه طراحی تبلیغات در اینستاگرام را به خوبی در نظر داشته باشید.
  • کمپین‌های مورد استفاده برای انتشار تبلیغات را به درستی تحلیل و ارزیابی کنید.

شناختن انواع تبلیغات اینستاگرام

برای اجرای صحیح و پربازده انواع استراتژی تبلیغات اینستاگرام بهتر است انواع تبلیغات اینستاگرام را به خوبی بشناسید. این اطلاعات به شما کمک می‌کنند که در انتخاب نوع تبلیغاتی که مناسب کسب‌‌وکار شماست، دقت بیشتری داشته باشید. این روش‌ها عبارتند از:

  • تبلیغات اسپانسری
    • (Sponsored Ads) یا (Promote) از قابلیت‌های اینستاگرام هستند که در اختیار دارندگان اکانت بیزنس قرار می‌گیرند.
    • تعیین جامعه هدف، سن و جنسیت مخاطبین در آماده‌سازی تبلیغات اسپانسری بسیار مؤثر هستند.
  • تبلیغات اینفلوئنسری
    • تبلیغاتی که توسط اینفلوئنسرهای اینستاگرام انجام می‌شود.
    • اینفلونسرها دارای فالوئرهای زیادی هستند و تبلیغ برند یا محصولات شما در صفحات آنها تأثیر قابل توجهی در افزایش تعداد فالوئرها و حتی سودآوری دارد.
  • تبلیغات کلیکی
    • تبلیغات کلیکی (PPC) نوعی روش تبلیغاتی است که به ازای هر کلیک روی تبلیغ به تعداد بازدیدها افزوده می‌شود.
    • به ازای هر کلیک، علاوه بر افزایش تعداد بازدید، میزان هزینه شما هم زیاد می‌شود.
  • تبلیغات کمپینی
  • تبلیغات خارجی
    • استفاده از اینفلوئنسرها و اکانت‌های پرمخاطب خارجی در اینستاگرام برای تبلیغات را نباید نادیده گرفت.
  • تبلیغات بازدید
    • این نوع تبلیغات که می‌توانند به صورت رایگان یا پولی باشند، در قالب پست و استوری منتشر می‌شوند.
    • تعداد بازدیدها تعیین‌کننده میزان موفقیت تبلیغات در جذب کاربران اینستاگرام است.

شناسایی روش‌های تبلیغاتی مناسب هر کسب‌وکار

شناسایی روش‌های تبلیغاتی مناسب هر کسب‌وکار

پس از آنکه روش‌های مختلف برای تبلیغات را یاد گرفتید، نوبت به انتخاب روشی می‌رسد که نوع استراتژی تبلیغات اینستاگرام را در آن اجرا کنید. در این شرایط شما باید به نوع تبلیغ، روش انتشار آن و مواردی که در ادامه اشاره می‌کنیم، توجه داشته باشید:

  • تصویر
  • متن
  • اندازه و موقعیت قرارگیری تبلیغ در فضای سایت، شبکه اجتماعی و سایر بسترهای آنلاین
  • رنگ‌های به کار رفته در تبلیغ
  • متحرک یا ثابت بودن تبلیغ
  • مدت زمان قرار گرفتن تبلیغ در کمپین، سایت یا هر فضای دیگر

توجه به نحوه طراحی

یکی از نکاتی که هنگام اجرای استراتژی تبلیغات اینستاگرام باید در نظر داشته باشید، آگاهی از نحوه طراحی آن تبلیغ است. در این حالت باید نوع محصولات خود را بشناسید و جامعه هدف تبلیغات خود را در نظر داشته باشید. با توجه به این موارد می‌توانید حرکت تبلیغاتی مؤثری داشته باشید. علاوه بر این، امکان راه‌اندازی کمپین برای شما وجود دارد. برای مثال کمپینی به مناسبت نزدیک شدن به نوروز یا کمپین زمستانه برای فروش لباس‌هایی که مناسب فصل زمستان هستند، به سهولت اجرا خواهد شد. البته درست اجرا شدن کمپین بستگی به صحت اجرای انواع استراتژی تبلیغات اینستاگرام (تبلیغات کمپینی) دارد که بر طراحی متمرکز هستند.

برای اینکه بتوانید استراتژی تبلیغات اینستاگرام را به درستی اجرا کنید باید انواع تبلیغات اینستاگرام را شناخته و مواردی را که برای کسب‌وکار شما کاربردی هستند، شناسایی کنید تا طراحی و ارزیابی آنها به درستی انجام شوند.

ارزیابی و تحلیل کمپین‌ها

تحلیل و ارزیابی کمپین‌ها

برای اینکه اجرای استراتژی تبلیغات اینستاگرام تا آخرین مرحله موفقیت‌آمیز باشد، باید بازخوردها را با نرم‌افزارهای مختلف تجزیه‌وتحلیل کنید. تحلیل و ارزیابی کمپین‌ها هم یکی دیگر از مراحلی است که به شما کمک می‌کند نتیجه بهتری از تبلیغات اینستاگرامی خود دریافت کنید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    8 استراتژی تبلیغات در اینستاگرام چیست؟

    در انتها نوبت به این می‌رسد که استراتژی‌های تبلیغات در اینستاگرام را معرفی کنیم.

    1- شناخت کامل مخاطبین

    اولین استراتژی تبلیغات اینستاگرام این است که مخاطبان خود را به طور کامل بشناسید. ارزیابی و شناخت مخاطبان باعث می‌شود که روش تبلیغاتی مناسبی را انتخاب کنید، بستر مناسبی را برای انتشار تبلیغات در نظر داشته باشید و محتوای مناسبی برای تبلیغات خود تولید کنید. در این راستا، تعیین جنسیت، سن، تحصیلات و مواردی از این قبیل می‌تواند به شناخت شما از مخاطبین کمک کند.

    2- انجام بازاریابی محتوا

    در استراتژی دوم باید بازاریابی محتوا انجام دهید. به این معنا که از استراتژی اول استفاده کرده و تعیین کنید که کدام محتواها برای مخاطبین شما جذابیت دارند. برای مثال اگر در حیطه آموزشی فعالیت می‌کنید باید بیشتر روی گروه دانش‌آموزان و دانشجویان متمرکز باشید. این در حالی است که در مورد مسائل آشپزی احتمالاً خانم‌ها سهم عمده مخاطبان شما را تشکیل می‌دهند. از طرفی سن مخاطبان می‌تواند جهت‌گیری بازاریابی محتوا را تغییر دهد. بنابراین تمام عوامل را در آماده کردن محتوایی جذاب در نظر داشته باشید.

    3- برقراری تعامل خوب با مخاطب

    برای اینکه بتوانید تأثیرگذاری تبلیغات خود را افزایش دهید، باید در استراتژی بعدی به این سؤال پاسخ دهید که «چگونه می‌توانم تعامل بهتری با مخاطب برقرار کنم؟» استفاده از کال تو اکشن یکی از روش‌هایی است که مخاطبان را به مشارکت و یا ارائه بازخورد دعوت می‌کند. این (CTA) می‌تواند در استوری به صورت نظرسنجی یا ارسال ری‌اکشن باشد یا در پست به شکل منشن کردن فالوئرهای دیگر یا به اشتراک‌گذاری و کامنت گذاشتن باشد. از طرفی پاسخگویی در پیام مستقیم (Direct Message) می‌تواند روابط فروشگاه با مخاطبان را بهبود دهد.

    4- استفاده از ویدیوهای دیدنی و جذاب

    ویدیو یکی از انواع رسانه است که می‌توانید در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. با ساختن ویدیوهای جذاب می‌توانید استراتژی تبلیغات اینستاگرام را به پیش برده و توجه کاربران بسیاری را به خود جلب کنید. شما با پیروی از استراتژی‌های قبل با مخاطبان خود آشنا شدید و محتوای مناسب برای آنها را فراهم نموده‌اید. اکنون نوبت به تولید ویدیویی می‌رسد که علاوه بر جذابیت، کاربردی نیز باشد. با کمک این ویدیوها می‌توانید افزایش قابل توجه فالوئرها و مشتریان خود را مشاهده کنید.

    5- به کار بردن هشتگ‌های پربازدید

    استراتژی تبلیغات اینستاگرام هنگام بارگذاری تنها به انتظار شما برای ورود فایل به صفحه پست و زدن دکمه ارسال (Send) ختم نمی‌شود. شما باید هشتگ‌های پربازدید و یا هشتگ‌های منحصربه‌فردی را استفاده کنید تا کاربران بیشتری در اینستاگرام تبلیغات شما را مشاهده کنند. توجه داشته باشید که استفاده از تعداد زیاد هشتگ می‌تواند اثر معکوس در کار شما داشته باشد.

    در آماده کردن تبلیغات، 8 استراتژی وجود دارند که شما با کمک آنها مخاطبان خود را به خوبی شناخته و محتوای مناسب آنها را طراحی می‌کنید.

    برای اینکه تبلیغات انتشار گسترده‌تری داشته باشد، باید از هشتگ‌های پربازدید نیز استفاده نمایید.

    6- طراحی صحیح محتوا

    طراحی تبلیغات باید توسط افراد کاربلد و مجرب انجام شود. زیرا نرم‌افزارهای مختلفی برای تهیه ویدیوهای تبلیغاتی وجود دارند که برای استفاده درست از آنها باید مهارت و تجربه لازم را استفاده کرد. با استخدام افراد متخصص و مجرب و همچنین توجه به نکات دیجیتال مارکتینگ و تجارت اجتماعی می‌توان ویدیوهایی را طراحی کرد که برای کاربران جذاب باشند. به این ترتیب بازخورد مناسب‌تری دریافت خواهید کرد.

    7- برگزاری مسابقه و اهدای جوایز

    برگزاری مسابقه و اهدای جوایز

    برای برگزاری مسابقه و اهدای جوایز باید پست و استوری جذابی آماده کنید. این استراتژی تبلیغات اینستاگرام برای تشویق کردن کاربران اینستاگرام به تعامل با فروشگاه و استفاده از تخفیفات ویژه یا سایر هدایا و جوایز بسیار کاربردی و مفید است. باید در نظر داشته باشید که کاربران با دیدن مسابقات و اهدای جوایز، به دنبال کردن صفحه فروشگاه اینستاگرامی و سپس خریداری محصولات شما ترغیب می‌شوند. به همین دلیل با این استراتژی شاهد افزایش فروش و سود کسب‌وکار خود خواهید بود.

    8- آماده کردن پست‌هایی مخصوص فروش محصولات

    آخرین استراتژی تبلیغات اینستاگرام که در این مطلب معرفی می‌کنیم، آماده کردن پست‌هایی است که برای فروش محصولات به کار می‌روند. اگر شما فعالیت‌های مربوط به ساخت وبسایت فروشگاهی را انجام داده باشید، امکان هدایت خریداران به صفحات محصولات در وبسایت فروشگاه برای شما وجود دارد. باید توجه داشته باشید که پست‌های جذاب، کاربران را به مشاهده محصولات در سایت و خریداری آنها تشویق می‌کنند.

    پادروشاپ، بهترین بستر اجرای استراتژی تبلیغات اینستاگرام

    اکنون که به طور کامل نکات لازم را برای اجرای 8 استراتژی تبلیغات اینستاگرام می‌دانید، باید از بستری استفاده کنید که امکانات لازم را برای اجرای استراتژی‌های مورد نیاز و مدیریت امور فروشگاه اینستاگرام در اختیار شما قرار دهد. در این راستا، فروشگاه ساز اینترنتی پادروشاپ را به شما پیشنهاد می‌کنیم. شما با پنل پادروشاپ می‌توانید فروشگاه آنلاین خود را سریع بسازید و مدیریت سفارشات را به دست بگیرید. در حالی که کارهای جمع‌آوری و ارسال سفارشات به سرعت و سهولت انجام خواهند شد.

    جمع‌بندی

    • باید این نکته را در نظر داشته باشید که برای تأثیرگذاری بیشتر، نیاز به روش‌هایی دارید که به واسطه آنها بتوانید تبلیغات جذاب‌تری آماده کنید.
    • برای اجرای صحیح و پربازده انواع استراتژی تبلیغات اینستاگرام بهتر است انواع تبلیغات اینستاگرام را به خوبی بشناسید.
    • برای بهبود کیفیت طراحی تبلیغات باید نوع محصولات خود را بشناسید و جامعه هدف تبلیغات خود را در نظر داشته باشید.
    • ارزیابی و شناخت مخاطبان باعث می‌شود که روش تبلیغاتی مناسبی را انتخاب کنید، بستر مناسبی را برای انتشار تبلیغات در نظر داشته باشید و محتوای مناسبی برای تبلیغات خود تولید کنید.
    • شناخت کامل مخاطبین، انجام بازاریابی محتوا، برقراری تعامل خوب با مخاطب، استفاده از ویدیوهای دیدنی و جذاب، به کار بردن هشتگ‌های پربازدید، طراحی صحیح محتوا،  برگزاری مسابقه و اهدای جوایز و آماده کردن پست‌هایی مخصوص فروش محصولات 8 استراتژی تبلیغات اینستاگرام به حساب می‌آیند.

    پرسش‌های پرتکرار

    منبع

    sproutsocial

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.